Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:14

He jammer =) We zijn de zelfstudies etc aan het updaten en moet dus ook regelmatig 'figureren'/assisteren, meestal nogal hilarisch :')

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 08:47

Weten jullie hoeveel kans je kan maken als je allemaal zessen en twee zevens staat?
Het gaat nu minder om cijfers, maar ze tellen toch wel mee.

Melisjeee
Berichten: 1335
Geregistreerd: 09-04-13

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 08:58

Ik heb werkelijk waar geen idee hoe veel dat mee gaat wegen en ik ben het ook nog nergens tegen gekomen.

theadora99

Berichten: 3634
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:25

Hoihoi allemaal, ik kon hier nog niet meepraten maar ben eindelijk zover! Ik doe dit jaar voor de derde en dus laatste keer mee aan de selectie. Heb nu een tussenjaar, vorig jaar Biomedische Wetenschappen gestudeerd en kende daardoor alle selectiestof al. Heb ook nooit inloggegevens gehad voor Blackboard omdat ik dat vorig jaar gebruikte ook haha. Heb bij 1 vak allemaal extra oefenvragen hierover gekregen ook haha. Weet het ook nog allemaal dus ben echt blij met het onderwerp. Vind het zelf ook niet zo moeilijk, als we afweer ofzo hadden gekregen dan had ik echt verder van huis geweest. Als iemand vragen heeft over studeren in het algemeen, of over BMW als eventuele tweede keuze mag je me een PB sturen hoor. Of als je gewoon wil praten!

theadora99

Berichten: 3634
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 01:00

Melisjeee schreef:
Ik kan niet inloggen _O-
Vrees dat er massaal wordt ingelogd, de hulpsites om erin te komen doen het ook niet :')

Wat voor hulpsites stonden aangegeven? Ik heb nooit inloggegevens gekregen hahaha dus vraag het me wel af

Melisjeee
Berichten: 1335
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 06:14

theadora99 schreef:
Melisjeee schreef:
Ik kan niet inloggen _O-
Vrees dat er massaal wordt ingelogd, de hulpsites om erin te komen doen het ook niet :')

Wat voor hulpsites stonden aangegeven? Ik heb nooit inloggegevens gekregen hahaha dus vraag het me wel af

De sites met 'problemen met inloggen' en allemaal die dingen waren het, die likjes stonden in de mail als hulp maar deden toen ook helemaal niks.

jasmijnz

Berichten: 1430
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: Breda

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 15:03

Ik wil mijn essay uploaden maar mijn word bestand is te groot? Wat kan je daar tegen doen?

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 00:10

Wat is de maximale grootte? En ik weet niet wat voor computer jij hebt, maar op mijn mac heb ik met de rechter muisknop op het bestand bijvoorbeeld de optie "comprimeer bestand". Misschien dat dat werkt? :)

theadora99

Berichten: 3634
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 00:29

jasmijnz schreef:
Ik wil mijn essay uploaden maar mijn word bestand is te groot? Wat kan je daar tegen doen?


Had ik ook.. heb echt alles geprobeerd maar heb m uiteindelijk in pdf geüpload. Hij was nl 236 (voor comprimeren op mac 226 kb) en dat kon ik nooit meer naar 100 krijgen...

theadora99

Berichten: 3634
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 00:29

Lynnepinny schreef:
Wat is de maximale grootte? En ik weet niet wat voor computer jij hebt, maar op mijn mac heb ik met de rechter muisknop op het bestand bijvoorbeeld de optie "comprimeer bestand". Misschien dat dat werkt? :)


Werkt alleen met foto's erin ;)

hallotjes123
Berichten: 60
Geregistreerd: 26-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:19

Degene die het hoorcollege heeft ingesproken is nienke kuijpers, zij gaf ook de presentatie op de open dag laatst

future_vet
Berichten: 2622
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:15

hallotjes123 schreef:
Degene die het hoorcollege heeft ingesproken is nienke kuijpers, zij gaf ook de presentatie op de open dag laatst


Oh zij geeft echt heel fijn college! Succes allen.

jasmijnz

Berichten: 1430
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: Breda

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:28

Werk op een mac ja.. Het is gewoon nog steeds niet gelukt.

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:19

jasmijnz schreef:
Werk op een mac ja.. Het is gewoon nog steeds niet gelukt.



Misschien kun je hem vanaf een andere computer uploaden?

theadora99

Berichten: 3634
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:38

jasmijnz schreef:
Werk op een mac ja.. Het is gewoon nog steeds niet gelukt.

Zou idd andere pc proberen en anders ook in pdf.. bij mij was dat de enige optie, op de gewone computer deed ie t ook niet

Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 09:57

Oke dit wordt denk ik best een lang verhaal, heel erg bedankt voor als je het zou willen lezen.

Ik ben momenteel mijn HBO opleiding aan het afronden, ik begin als het goed is begin volgend jaar met afstuderen. Mijn plan was altijd om in september te willen beginnen aan DGK, ik ben dus al ingeschreven, heb al een deel van het inschrijfformulier ingevuld etc.
Ik ben nu dus HBO aan het doen, en heb een HAVO vooropleiding. Niet voldoende dus. Ik zou dus 4 VWO staatsexamens moeten doen om toelaatbaar te zijn. Het plan was ook altijd om dit te doen. Ik ben ook al begonnen met leren voor mijn examens, maar ben er achter gekomen dat dit erg veel energie en tijd kost. Zeker omdat ik in september ben vertrokken naar Zuid-Afrika voor een geweldig onderzoek heb ik niet genoeg meer aan 24 uur in een dag. Ik ben bezig met het onderzoek, krijg daarnaast allerlei gave mogelijkheden in de Afrikaanse bush en moet daarnaast nog braaf mijn vakken leren... Dit loopt dus niet echt.
Om het nog even erger te maken heb ik een afstudeermogelijkheid gekregen in Scandinavie, met bruine beren. Het is echt helemaal mijn ding en ik zou het ontzettend graag willen doen. Ik ga het alleen dan wel alleen doen, wat extra veel energie kost, en het begint pas in maart. Ik zou tijdens deze periode door moeten leren voor de staatsexamens, wat ik nu in ZA ook al erg moeilijk vind, en ik moet terug naar huis vliegen voor mijn staatsexamens. Daarnaast duurt een afstudeeronderzoek vaak op z'n minst 5 maanden, en 5 maanden na maart is juli, wat dus in de zomervakantie valt. Ik ben dus bang dat als ik in september met DGK zou beginnen, mijn afstudeeronderzoek wellicht nog niet helemaal af is. En die twee dingen combineren wordt volgens mij echt heel zwaar. Ik wil natuurlijk fris beginnen aan mijn eerste jaar DGK.

Nu hoor ik heel veel die dit lezen al denken: laat het dan nog een jaartje liggen, blabla. Dit zegt mijn vriend ook overigens. Maar ik ben nu net 21, en zou dan in september op mijn 21e aan DGK beginnen. Vind ik een erg redelijke leeftijd, en mocht ik de selectie niet doorkomen zou ik heb op mijn 22e nog een keer kunnen proberen. Als ik het nu een jaar laat liggen begin ik (als ik de selectie doorkom) op mijn 22e met DGK, wat ik wel oke vind. Maar stel dat ik dan niet wordt toegelaten, dan mag ik het nog eens proberen als ik al 23 ben.... Dat vind ik toch een beetje te oud worden.

Als ik de zekerheid had dat ik werd toegelaten zou ik absoluut nog een jaar wachten. Maar helaas heb ik dat niet. Daarom voel ik zo'n enorme druk om het nu te doen, nu ik nog 'jong' ben.
Maargoed, ik ben deze gedachte al heel lang aan het uitstellen omdat ik er heel erg van in een dilemma kom. Heb het heel vaak proberen te negeren en gedacht 'ik ga het gewoon doen, ik ga het gewoon doen'. Maar nu begin ik me toch steeds meer te realiseren dat dit te veel wordt met wat er allemaal op mijn planning staat. En ik slaap er al de hele week slecht door...

Nogmaals sorry voor het lange verhaal, en super thanks als je het helemaal hebt gelezen! Ik moest het even van mij afschrijven... tips zijn welkom!!

Shiry

Berichten: 220
Geregistreerd: 22-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:02

Hoezo is 23 te oud? Je zult echt niet de eerste zijn die er met een omweg komt. :')
Als je niet binnenkomt met 22, dan kan je eventueel ook nog naar belgie kijken als optie...en dit krijg je te horen van iemand die vorig jaar er met geen haar op der hoofd aan dacht en nu in Gent diergeneeskunde studeerd.

Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:06

Ja, ik weet dat er meer zo over gaan denken (hoezo is 23 te oud). Maar ik vind dat gewoon voor mezelf al redelijk oud worden... Zeker omdat ik nu al mensen om mij heen carriere zie maken, zie promoveren etc. Laat staan als ik straks (en misschien dus wel op mijn 23e...) begin aan een 6 jarige opleiding. Het is dat DGK echt mijn passie en mijn doel is.

_Laura_

Berichten: 2446
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:13

Als het echt je passie en je doel is, waarom zou je je dan laten tegenhouden door een stom getalletje? :) Toen ik vorig jaar begon waren er ook al mensen die een complete studie hadden gedaan voordat ze hier aan begonnen. Als je op je 23e begint ben je op je 29e klaar, so what? Je moet de rest van je leven nog werken, zo'n 40 jaar. Dus wat maakt die 1/2/3 jaar dan uit? Ik zou als ik jou was lekker gaan genieten van je onderzoek en de bruine beren en dan pas volgend jaar meedoen aan de selectie, zodat je je daar 100% op kan focussen, anders is het best wel zonde van je kans.

Bandaloe
Berichten: 192
Geregistreerd: 30-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:23

Mawr, in september beginnen lijkt mij in jouw geval echt onmogelijk. Heb zelf ook een havo diploma en dus die 4 vakken moeten doen en heb er echt veel tijd in moeten steken. Daarnaast lijkt het mij zo ontzettend jammer als je tijdens zo'n vette afstudeeronderzoek je nog bezig moet houden met leren. Juist lekker genieten daar in Scandinavië (en nu in ZA)! DGK wacht wel een jaartje. En oud.. Ik word in september 23 en wil dan dus beginnen. Je hebt nog een heel leven voor je..

Ben je trouwens op de hoogte van dat je wellicht het instellingtarief (= duur) moet betalen als je al een afgeronde hbo hebt?

Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:11

_Laura_ schreef:
Als het echt je passie en je doel is, waarom zou je je dan laten tegenhouden door een stom getalletje? :) Toen ik vorig jaar begon waren er ook al mensen die een complete studie hadden gedaan voordat ze hier aan begonnen. Als je op je 23e begint ben je op je 29e klaar, so what? Je moet de rest van je leven nog werken, zo'n 40 jaar. Dus wat maakt die 1/2/3 jaar dan uit? Ik zou als ik jou was lekker gaan genieten van je onderzoek en de bruine beren en dan pas volgend jaar meedoen aan de selectie, zodat je je daar 100% op kan focussen, anders is het best wel zonde van je kans.


Bandaloe schreef:
Mawr, in september beginnen lijkt mij in jouw geval echt onmogelijk. Heb zelf ook een havo diploma en dus die 4 vakken moeten doen en heb er echt veel tijd in moeten steken. Daarnaast lijkt het mij zo ontzettend jammer als je tijdens zo'n vette afstudeeronderzoek je nog bezig moet houden met leren. Juist lekker genieten daar in Scandinavië (en nu in ZA)! DGK wacht wel een jaartje. En oud.. Ik word in september 23 en wil dan dus beginnen. Je hebt nog een heel leven voor je..

Ben je trouwens op de hoogte van dat je wellicht het instellingtarief (= duur) moet betalen als je al een afgeronde hbo hebt?


Thanks beiden! Dit helpt echt.
Ja, dat weet ik! Thanks.

future_vet
Berichten: 2622
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:20

Gewoon een jaartje wachten nog. Er zijn hier genoeg mensen die ergens in de 20 zijn begonnen.

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:36

In mijn jaar, zit nu in het 3e jaar, is er iemand gestart die ruim in de 30 was... Dus, ik zou nog een jaartje wachten zodat je 100% kunt inzetten!

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:24

Eh vorige jaar ging er eentje over van de bach naar de master met 4 kinderen... Was geloof ik ook al ergens in de 40 of er in ieder geval tegenaan. Er loopt er nu eentje in 2e master, die combineert het met nog 20u werken als manager in een lab. Age is just a number. Je slaat jezelf later voor je kop als je al die dingen die je beschrijft overslaat.

Nina1999
Berichten: 922
Geregistreerd: 18-08-13

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:05

Hoe gaat het met leren bij jullie?
Ik vind het eerlijk gezegd nog niet zo meevallen hoor...