Ik zit vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mnnkhfsgh

Ik zit vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 18:08

Hi Lieve Bokkers

In augustus ben ik verhuisd van Groningen naar Den Haag. Mijn vriend heeft in Den Haag een leuke en vaste baan gekregen dus na een half jaar in een hotel geslapen te hebben was het voor ons hoog tijd om te verhuizen.

In Groningen had ik namelijk een baan die ik niet echt leuk vond. Werken bij de Belastingdienst Toeslagen achter de telefoon. Dit heb ik ander half jaar vol gehouden maar ik kon dit echt niet meer doorzetten ik werd er echt gillend gek.

Maar goed wat moest ik gaan doen in Den Haag ??? Ik heb werkelijk geen idee welke baan ik wel leuk vind en weet eigenlijk vooral wat ik niet leuk vind.

Ik heb een opleiding tot verzorgende IG. Ik werk nu ook in de zorg. En hoe lief ik mensen ook vind en hoe graag ik ook voor ze zorg wordt ik hier niet gelukkig van. Altijd werken als anderen vrij zijn en dergelijke. Hoewel ik eerst nu goed zit wil ik toch verder gaan kijken. Maar naar wat?

Al sinds ik een jaar of 13 ben wil ik graag mijn eigen bedrijf. Ik heb wel 1001 ideeën wat dit dan zou moeten zijn. Maar daar blijft het dan ook bij. Hoe start je een onder neming, gewoon doen ? En wat is daadwerkelijk een goed idee? Wat past bij me? Wat is rendabel ?

Ik weet en voel gewoon dat ik zoveel kan en wil maar ik krijg het er niet uit. Ik heb inmiddels een MBO niveau 4 diploma als ondernemer detailhandel en filiaalmanager maar geen bedrijf die me wil aannemen. Te onervaren te laag geschoold.

Mensen HOE doen jullie dit?

Taucha

Re: Ik zit vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:15

Misschien je ideeen eerst eens goed op papier zetten. Gewoon basis zoals je op school geleerd hebt. Dan eens gaan praten met mensen die in jouw nieuwe vakgebied zitten. Ideeen bijwerken en daarna je licht opsteken bij de kamer van koophandel.

Welke van de 1001 ideeen kun je binnen een paar jaar concreet hebben en ook winstgevend....als alles meewerkt? Ga daar dan als eerste mee aan de slag.

Succes!

Yacintha

Re: Ik zit vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:33

Precies zoals in het bericht hierboven.
Wil je echt graag een onderneming starten, ga dan eerst het idee goed uitwerken. Waarin precies, wat voor producten/diensten, hoe ga je klanten werven, hoe ga je rond komen, waar ga je het doen, wat besteed je uit (denk aan administratie) of wat blijf je zelf doen, wat is je 5 jaren plan? Dit soort dingen.
Bel dan gerust een keer de Kvk op of ga eens langs. Zij kunnen je echt goed helpen en alle informatie en adviezen geven die je nodig hebt. Ze organiseren ook diverse workshops voor startende ondernemers, ik heb heel veel aan ze gehad!

Als je alles op een rijtje hebt, precies weet dat dit echt is wat je wilt en financieel is het mogelijk, dan gewoon doen! Ik zat ruim een jaar geleden ook in twijfels, totdat ik op een dag wakker werd en me gewoon maar ging inschrijven. Achteraf heb ik echt geen schrijntje spijt gehad!