Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Yv_ schreef:Die vrachtwagenchauffeurs maken ook wel meer uren dan van 9 tot 5 hoor en ja, dat is wettelijk toegestaan. Volgens mij zelfs 15 tot uur per dag wat wettelijk gewoon mag, maar weet het niet helemaal zeker. Mijn ex was in elk geval vaak van 4 uur 'sochtends tot een uur of 11 's avonds op pad. Je went eraan. Over een tijdje vind je het vast heerlijk!

Zalig! En het maakt dat ik het ook weer enorm waardeer als hij er gewoon weer is
famoza schreef:Toch wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zich dan zorgen maakt en een beetje uit het ritme is!
Ooit hoop ik dat ze bij het bedrijf waar hij werkt ook in 2 ploegen gaan, dan weet je gewoon beter waar je aan toe bent en hoeveel slaap je krijgt.
Of ik hoop dat er hiervoor strengere regels komen, want pauze houden doen ze bijna niet op zo'n dag omdat ze een vast aantal hectares per dag doen en dit er gewoon zo snel mogelijk af willen hebben om enig zins nog een beetje op tijd klaar te zijn.
tamary schreef:Tja, vraag het weer maar om rekening te houden met de werkdruk, want daar zit de deadline nl. Je kan met nattigheid niet met een grote, zware machine het land op, niet alleen rij je alles kapot, maar je zit vrijwel zeker vast, helemaal met een volle vracht. Loonwerkers hebben voor een aantal dingen maar een korte periode waarin alles af moet. Deels wet (mest rijden), maar grotendeels combi van droog genoeg en zaaien/spuiten/oogsten voordat het te laat is in de groeifase van dat gewas.
shirleyp schreef:Ik begrijp je zorgen. Ik zou toch proberen om dit los te laten, je hebt er geen invloed op. Voor hem is dit prachtig, laat hem genieten en zorg dat je er voor hem bent als de tijd het toelaat.
Wat betreft de rust en stilte, daar moet je echt van leren genieten hoor! Ik mis mijn vriend ook als hij in het buitenland zit, maar kan ook enorm van de rust genieten: iedere dagen eten waar ik zin in heb, veel afspreken met vriendinnen, lang bij het paard blijven plakken zonder schuldgevoel, de afstandsbediening voor mij alleenZalig! En het maakt dat ik het ook weer enorm waardeer als hij er gewoon weer is
Die wordt helemaal wild als ie een tractor hakselaar kraan of loader ziet haha!