vak half volgen rest in eigen tijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Monieksintel

vak half volgen rest in eigen tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 18:31

Hallo,

Hebben hier mensen ervaring met dat je rooster niet helemaal past en je 2 vakken tegelijkertijd hebt waardoor je 1x naar allebei de lessen gaat ipv 2 keer per week? En hoe bevalt dat?

Anoniem

Re: vak half volgen rest in eigen tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 18:34

Geen idee waar je het over hebt.

Monieksintel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 18:38

_Dominique schreef:
Geen idee waar je het over hebt.

Sorry voor de onduidelijke vraag. Op school (middelbare) passen niet alle vakken in mijn rooster. Hierdoor heb ik 2 vakken op de zelfde tijd. Nu mag ik kiezen naar welke ik ga, de andere moet ik dan thuis zelf doen. Ik vroeg me af of er mensen hiermee ervaring hebben.
Hoop dat het zo ietsjes duidelijker is

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 18:39

Dit heb ik met meerdere vakken gedaan. Ook gewoon vakken geheel zelfstandig gevolgd. Als je in een van de twee vakken echt heel goed bent dan zou ik er persoonlijk voor kiezen om dat vak niet te volgen en gewoon met de docent af te spreken dat hij de opdrachten in een map legt en dat jij die opdrachten daar uit kunt halen en ook kunt inleveren. Toetsen van dat vak maak je dan in je eigen tijd of in een pauze.

Ikzelf vond twee vakken half volgen minder. Meer afspraken met meerdere mensen en uiteindelijk had ik de les bij een vak toch nooit nodig.

Monieksintel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 18:41

StonedRomy schreef:
Dit heb ik met meerdere vakken gedaan. Ook gewoon vakken geheel zelfstandig gevolgd. Als je in een van de twee vakken echt heel goed bent dan zou ik er persoonlijk voor kiezen om dat vak niet te volgen en gewoon met de docent af te spreken dat hij de opdrachten in een map legt en dat jij die opdrachten daar uit kunt halen en ook kunt inleveren. Toetsen van dat vak maak je dan in je eigen tijd of in een pauze.

Ikzelf vond twee vakken half volgen minder. Meer afspraken met meerdere mensen en uiteindelijk had ik de les bij een vak toch nooit nodig.

Bedankt voor de reactie. Ga denk ik binnenkort even in gesprek met allebei de docenten zodat ik kan vragen wat er allemaal mogelijk is

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 18:43

Overigens is er heel veel mogelijk. Staatsexamen is bijvoorbeeld ook een optie of een vak eerder afsluiten. Dus ipv 6 vwo in 4 of 5 vwo. Meeste docenten weten dit niet, maar is ook een optie om open te houden.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 18:49

Ja, ik heb dit dit jaar ook weer. Kunst en Latijn, maar kunst is waarschijnlijk een werkuur dus dat is toch niet zo heel belangrijk. :Y) Vorig jaar had ik het met Latijn en rekenen, maar rekenen was verplicht op het begin.

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:09

Ik moet ook 1 vak in mijn eigen tijd doen! Ik heb aardrijkskunde of kunst als 2e vak in het vrije deel. Ik wist niet dat je 1 vak in je eigentijd moest doen dus ik had kunst gekozen, nu weet ik wel dat ik het in mijn eigen tijd moet doen dus doe ik liever AK in mijn eigen tijd. Ik heb vandaag gevraagd als ik ook ak mag dien ipv kunst maar de rooster maker wist niet als er nog ruimte was dus ik hoop heel erg dat er nog ruimte is dan kan ik AK doen!
Mijn 1e vak in het vrije deel is biologie dus daar volg ik nu alle lessen van.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:46

Vorig jaar hadden enkele klasgenoten één uur wiskunde A en natuurkunde tegelijk. Volgens mij heeft iedereen natuurkunde gevolgd, op de les voor de toets na.

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:30

We zijn nu een halve week verder maar ik heb nog niks gehoord over mijn 2e vak in het vrije deel. Moesten jullie zelf alles leren zonder planning of gingen jullie in overleg met de docent?

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:47

Ik heb vandaag mijn eerste dubbeluur gehad, ben het eerste halfuur naar kunst gegaan voor een introductie en de rest van het uur naar Latijn. Kunst was toch een blokuur. :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:04

Fish_n_Chips schreef:
Vorig jaar hadden enkele klasgenoten één uur wiskunde A en natuurkunde tegelijk. Volgens mij heeft iedereen natuurkunde gevolgd, op de les voor de toets na.

vind het wel erg dat juist dit vak dan dubbel geroosterd staat...............

als de ene nu wiskunde is en de andere kunst ofzo..maar 2 beta vakken..

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:44

Had dat op de middelbare school met geschiedenis en scheikunde in de 5e en 6e. Volgde meestal scheikunde en mocht van een klasgenoot met fijne aantekeningen de geschiedenis aantekeningen overnemen. Met het toetsrooster werd wel rekening gehouden dat die niet tegelijk waren. Uiteindelijk ook beide vakken ruim gehaald.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:57

Vind het echt bizar dat je niet in de gelegenheid gesteld wordt beide vakken te kunnen volgen. Dan moeten ze het vak maar op een ander tijdstip geven. Maar dat je maar moet kiezen naar welke les je gaat vind ik echt niet kunnen. Niet op de middelbare school in elk geval.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:37

Bij ons moest dat ook. Nu was het wel zo dat ik het vak als extra vak deed (dus één meer dan de rest) :).
Heb ook weleens gehad dat ik mocht kiezen tussen vrijdag het 8e of maandag het 9e uur, want anders paste het niet roostertechnisch en ik wilde dat vak wel volgen. Dat is dus de andere kant van de medaille dan.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:25

studiemiep schreef:
Fish_n_Chips schreef:

vind het wel erg dat juist dit vak dan dubbel geroosterd staat...............

als de ene nu wiskunde is en de andere kunst ofzo..maar 2 beta vakken..
Klopt, alhoewel ik denk dat zij verwachtten dat degenen met natuurkunde ook wiskunde B zouden hebben. Maar ja, that's no excuse.