OV kaart vraag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

OV kaart vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 11:39

mijn dochter heeft n studenten ov kaart voor door de week.

Stel nou dat ze deze kaart ook oplaad met een bedrag om dat in het weekend te gebruiken. Kan dat?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:40

Ja, dat kan :)

Iejoorr

Re: OV kaart vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:41

Jahoor! Ze reist dan (als het goed is) met 40% korting :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 11:48

Fijn. Bedankt voor de antwoorden. Jullie zijn snel!!

En ook nog korting *\o/*

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:00

De korting klopt. Ze mag ook nog 3 personen met 40% korting meenemen buiten de spitsuren. Wel zorgen dat er minimaal 10 euro op de kaart staat bij het inchecken.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:02

Inoterry schreef:
De korting klopt. Ze mag ook nog 3 personen met 40% korting meenemen buiten de spitsuren. Wel zorgen dat er minimaal 10 euro op de kaart staat bij het inchecken.

En voor de bus is het als ik het goed onthouden heb minimaal 4 euro.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:03

Nee, voor de bus hoef je (als ik het goed heb) alleen maar een positief saldo te hebben. Dat kan dus ook een paar cent zijn :) Voor de trein is het wel minimaal 10 euro :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 12:04

De meeste van haar vrienden/vriendinnen zijn ook HBO-ers dus die groepsdeal heeft ze niet echt nodig. Tenzij mama of papa een keer mee mag! :D

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:32

10 euro? Ik heb aan 6 euro altijd genoeg!
Wel rekening mee houden dat als je met 6 euro incheckt, en een reis maakt van (bijvoorbeeld) 12 euro, dat je niet uit kan checken _O-. Dan moet je eerst opladen voordat je kan uitchecken!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:42

rien10 schreef:
De meeste van haar vrienden/vriendinnen zijn ook HBO-ers dus die groepsdeal heeft ze niet echt nodig. Tenzij mama of papa een keer mee mag! :D

Als papa of mama een keer meereist, moeten ze dan wel ff een speciaal meereis abbo op hun kaart zetten. die is gratis te verkrijgen :j !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:52

Iejoorr schreef:
Wel rekening mee houden dat als je met 6 euro incheckt, en een reis maakt van (bijvoorbeeld) 12 euro, dat je niet uit kan checken _O-. Dan moet je eerst opladen voordat je kan uitchecken!

Huh? Als je kan inchecken kan je altijd ook uitchecken. Je moet er 10 euro op hebben staan, en als je reis meer dan 10 euro is dan is je saldo gewoon negatief en moet je het dus opladen voordat je gebruik kan maken van het openbaar vervoer in het weekend.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:00

Emmaa_ schreef:
Iejoorr schreef:

Huh? Als je kan inchecken kan je altijd ook uitchecken. Je moet er 10 euro op hebben staan, en als je reis meer dan 10 euro is dan is je saldo gewoon negatief en moet je het dus opladen voordat je gebruik kan maken van het openbaar vervoer in het weekend.

Nee dat is dus niet zo, vandaar dat tegenwoordig aan beide kanten van de poortjes automaten staan om op te laden.
Je kan geloof ik maar tot -4 euro in de min staan. Dus als je met 10 euro incheckt in Maastricht en wil uitchecken in Groningen, kan dat niet. Dan moet je eerst weer je kaart opladen alvorens je kan uitchecken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:01

Iejoorr schreef:
Emmaa_ schreef:

Nee dat is dus niet zo, vandaar dat tegenwoordig aan beide kanten van de poortjes automaten staan om op te laden.
Je kan geloof ik maar tot -4 euro in de min staan. Dus als je met 10 euro incheckt in Maastricht en wil uitchecken in Groningen, kan dat niet. Dan moet je eerst weer je kaart opladen alvorens je kan uitchecken :)

Volgens mij klopt je informatie hier echt niet. Ik heb namelijk vorige week nog -10 gestaan omdat ik een lange treinreis had gemaakt en mijn OV nog niet geldig was.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:08

Emmaa_ schreef:
Iejoorr schreef:

Volgens mij klopt je informatie hier echt niet. Ik heb namelijk vorige week nog -10 gestaan omdat ik een lange treinreis had gemaakt en mijn OV nog niet geldig was.

Dat is heel vreemd, ik heb dit namelijk al meerdere keren gehad. Zelfs nog met de ns over gesproken op twitter!
En ja, ik heb een persoonlijke ov-kaart (studenten ov)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:16

Ik heb dat ook niet hoor.. kan echt gerust in de - staan, zolang ik maar bij het opnieuw inchecken, weer voldoende saldo heb :=

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:18

Wat raar _O- Ik heb dit echt een aantal keer gehad. En getweet met de NS omdat er destijds nog geen automaten achter de poortjes stonden :oo (En dat is best lastig als je niet kan uitchecken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:20

Dat je niet kan uitchecken is sowieso niet de bedoeling van het systeem, de dubbele poortjes zijn voor zover ik weet ingesteld om het perrongebied vrij te houden van mensen die er niets te zoeken hebben en om ervoor te zorgen dat mensen uitchecken (dat wordt nog wel eens vergeten). Ik heb altijd gewoon in de - kunnen reizen.