Dierenartsassistente Paraveterinair 2016/2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xAnnouk

Dierenartsassistente Paraveterinair 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 18:42

Tja, de kans is misschien klein maar ik waag het er maar op :Y)

Zijn er mensen die dit jaar beginnen met de MBO opleiding dierenarts assistente?
Het lijkt me erg leuk om als straks het schooljaar begint ervaringen te delen en gezellig te praten over de opleiding en andere dingen :j
Laatst bijgewerkt door Nadia op 16-10-17 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek titel aangepast

fleurtjeuh

Re: 1e jaar Dierenartsassistente Paraveterinair !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:48

Ik heb net mn eerste jaar afgerond, en begin dit jaar aan mn 2e en tevens laatste jaar!
Welke school ga je heen, en waar ga je stage lopen? :)

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:49

Jaa! Ik heb eerst een jaar MBO life sciences gedaan maar dat was toch niet echt mijn ding, maar nu ga ik de opleiding dierenartsassistente volgen in Leeuwarden!

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 19:10

Hee wat leuk fleurtjeuh!! Vind het wat ?
Bij mij duurt de opleiding 4 jaar. (Zwolle) Ga het misschien wel versneld doen.

Jarmo, leuk zeg!!

Wanneer moeten jullie beginnen? :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 19:57

Ja ik vind het wel leuk.
Dat ik afgelopen jaar een leuke stage had hielp ook.
Ik doe hem super versneld(2jaar) in BBL vorm, maar ik krijg niet betaald want dat is niet te vinden.
Ik vind het hoge tempo wel fijn dat ik nu heb, niet die eeuwige herhalingen en mijn klas is 'redelijk' gemotiveerd.
Al kan de begeleiding en communicatie vanuit school wel een hele hoop verbeteren...
Maar afgelopen jaar was het eerste jaar dat ze dit deden.
Oja, ik ga naar het helicon in Nijmegen. Maar woon thuis vlakbij Groningen, en heb daar ook mn stage. Die volgende week begint, ik hoef de 16e pas naar school

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 20:09

Oke ! Het is dus wel te doen de versnelde versie ? Oke jij hebt de superversnelde versie die je doet haha. Tof hoor !
Ik dennk alleen niet dat ze dat doen op mijn school.
Maar ik kom van het HAVO af. En wat ik nu zie kwa boeken en het niveau heb ik echt heel veel al gehad en licht engels echt op een heel laag niveau..
Maar wie weet heb ik er wel moeite mee. Denk dat ik het eerst even moet aankijken! Maar het lijkt me wel wat die versnelde versie.

Ga je elke dag van groningen naar nijmegen met de trein? En wat voor stage heb je gedaan en ga je nog doen?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 20:58

xAnnouk schreef:
Oke ! Het is dus wel te doen de versnelde versie ? Oke jij hebt de superversnelde versie die je doet haha. Tof hoor !
Maar ik kom van het HAVO af. En wat ik nu zie kwa boeken en het niveau heb ik echt heel veel al gehad en licht engels echt op een heel laag niveau..
Maar wie weet heb ik er wel moeite mee. Denk dat ik het eerst even moet aankijken! Maar het lijkt me wel wat die versnelde versie.

Ga je elke dag van groningen naar nijmegen met de trein? En wat voor stage heb je gedaan en ga je nog doen?

Ga er maar niet vanuit dat je er moeite mee krijgt, de opleiding ligt echt onder je niveau. Ik kwam van de MAVO (VMBO tl) en ervoer de opleiding al als ontzettend makkelijk. Versnelde versie is zeker aan te raden en ondertussen alvast oriënteren op een vervolgopleiding. Kans dat je werk vindt met deze opleiding is namelijk gering (helaas).

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:11

Ik ben er gelukkig net vanaf haha. Afgelopen schooljaar dik geslaagd met 4 tienen

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 21:12

gabyfedde schreef:
Ga er maar niet vanuit dat je er moeite mee krijgt, de opleiding ligt echt onder je niveau. Ik kwam van de MAVO (VMBO tl) en ervoer de opleiding al als ontzettend makkelijk. Versnelde versie is zeker aan te raden en ondertussen alvast oriënteren op een vervolgopleiding. Kans dat je werk vindt met deze opleiding is namelijk gering (helaas).

Thanks for je reactie :) Oke dan ga ik zeker kijken naar de versnelde versie. Heb het er al wel een beetje over gehad bij het intake gesprek. Toen begonnen ze er zelf ook direct al over dat dit misschien wel wat was!
Ik ga ook zeker na deze opleiding een HBO doen.(Zo als ik het nu bekijk :) ) Ik heb alleen nog geen idee welke hier redelijk op aan sluit.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 21:13

sanso schreef:
Ik ben er gelukkig net vanaf haha. Afgelopen schooljaar dik geslaagd met 4 tienen

Wauw super ! Gefeliciteerd joh :D *\o/*
Hoe heb jij de opleiding ervaren?

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:17

Ik ga inmiddels naar mijn 2e jaar in Helmond van de 4 jaar.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:20

xAnnouk schreef:
sanso schreef:

Wauw super ! Gefeliciteerd joh :D *\o/*
Hoe heb jij de opleiding ervaren?

Tja... Het is en blijft school, niet mn ding haha. Zat op het Helicon in Den Bosch en organisatie was er lichterlijk gezegt gewoon niet..
Opleiding zelf was VER onder mijn niveau en totaal niet uitdagend. Maar daar sommige er bizar hard voor hebben moeten werken is dat persoonlijk. Ik floot er zo doorheen en heb bijna geen boek aangeraakt. Maar zou er zeker voor gaan als je het wilt en dan voor de versnelde.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:56

xAnnouk schreef:

De BBL betekend 4 dagen stage en 1 dag in de week naar school. En dat is op vrijdag.
Dus ik ga donderdag avond naar mijn vriend in Arnhem en op vrijdag heen en weer tussen Arnhem en Nijmegen.
Vorig jaar heb ik bij een paardendierenarts stage gelopen en aankomend jaar bij een grote huisdieren praktijk voor een half jaar(2e half jaar moet ik nog wat vinden)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 18:22

Hallo allemaal, om even wat leven in het topic te blazen ben ik heel erg benieuwd hoe het jullie gaat in het eerste jaar en wat jullie er van vinden :)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 13:58

Hallo allemaal !
Ik ben benieuwd hoe het allemaal met jullie gaat en hoe het eerste jaar was *\o/*

Bij mij was het eerste jaar hartstikke makkelijk te doen. Nu is het tweede jaar net begonnen en moeten we wel wat harder aan de bak maar het is nog allemaal goed te doen.
We maken ook gebruik van het engelse BSVA boek. Zijn er meerdere mensen die daar gebruik van maken?