Afgelopen schooljaar heb ik mijn VWO-diploma gehaald en daarna wilde ik diergeneeskunde studeren, helaas ben ik hiervoor uitgeloot. Er was/is geen andere studie die mij leuk leek om te gaan doen aankomend jaar, ik had namelijk maar 1 doel. Maar dat is even wat korte achtergrond info, waar het op neerkomt is dat ik aankomend jaar een tussenjaar neem. Aanvankelijk had ik het super spontane idee om naar Amerika te gaan, want ja een ver land ligt voor de hand als je een tussenjaar neemt. Echter ken ik mijzelf onderhand wel een beetje en weet ik dat ik het niet trek om 12 maanden van huis te zijn. Hier kwam ik dus al vrij snel weer op terug. Toen kwam ik op het idee om au pair werk te gaan doen in Amsterdam. Amsterdam is namelijk al het andere uiterste van het kleine dorpje op het platteland waar ik nu woon. Ik zou doordeweeks als au pair werken en daarnaast, hopelijk, in contact komen met andere au pairs uit verschillende landen zodat ik toch in contact kom met nieuwe mensen maar ik in het weekend nog lekker naar huis kan om naar mijn paard te gaan. Echter zoek ik me al een aantal dagen rot op allerlei sites en bij verschillende au pair bedrijven, maar het lijkt bijna verboden om au pair werk te gaan doen in eigen land. Is hier een soort ongeschreven regel voor die ik niet kan vinden? Of is het gewoon heel erg ongebruikelijk? Want ik kan het me niet voorstellen dat er totaal geen gezinnen zijn die liever een Nederlandstalige au pair hebben, omdat de communicatie met hun (kleine) kinderen dan bijvoorbeeld ook soepeler zal verlopen. Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd of er niet meer mensen zijn die dit eens hebben gedaan? En of jullie nog ideeën of tips hebben, ik hoor ze namelijk graag!
Tja over of het mag of niet, ik heb geen idee, soms lees ik wel op van die au pair sites dat zij het niet doen. Maar of dat dan iets is wat die au pair bedrijven zelf beslissen of omdat het vanuit de overheid geregeld is, geen idee...