Universiteit paardengeneeskunde?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimmylhh

Universiteit paardengeneeskunde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 10:35

Hoi,
Ik ben aan het bekijken wat ik wil gaan studeren en waar. Nu lijkt paardengeneeskunde mij superleuk, maar mijn vraag is of jullie misschien ook andere scholen kennen waar ze paardengeneeskunde geven behalve aan de universiteit in Utrecht? Dit omdat er natuurlijk niet zo'n grote kans is dat je hier naar binnen komt omdat er altijd zo veel aanmeldingen zijn... Ik heb ook gehoord van een universiteit paardengeneeskunde in Gent. Is dit iets? En weten jullie misschien nog andere universiteiten?
Alvast bedankt!

Fish_n_Chips

Re: Universiteit paardengeneeskunde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:36

In Nederland heb je alleen Utrecht. In België heb je ook Gent en Antwerpen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:39

In Nederland heb je inderdaad alleen Utrecht. In België is er zowel Gent als Antwerpen.
Utrecht gaat vanaf volgend jaar veranderen: geen loting meer maar selectie op basis van gesprekken, toetsen en verslagen. Als je echt gemotiveerd ben heb je wel een grotere kans dan een lotnummer.

Ik hoor echter hele goede verhalen over Gent. Ik heb zelfs vaker gehoord dat DA die op Gent hebben gestudeerd, beter zijn dan Utrecht. Maar dat kan ik niet ontkennen of bevestigen.

Gigixponys

Re: Universiteit paardengeneeskunde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:43

In Antwerpen kan je enkel de 1ste 3 jaar doen, daarna moet je alsnog naar Gent voor de laatste 3 jaar. :)

Het is idd zo dat ze zeggen dat dierenartsen in Gent/Antwerpen beter zouden worden dan in Utrecht. Overigens zou Antwerpen dan nog beter zijn dan Gent. (volgens mijn proffen) Maar ja, ik studeer in Antwerpen. :P