Master Conservation and Restoration of Cultural Heritage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noortjelena6

Master Conservation and Restoration of Cultural Heritage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 18:24

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar iemand die de master Conservation and Restoration of Cultural Heritage aan het doen is, of heeft gedaan. Of een hbo studie restauratiekunde.

Ik ga na de zomervakantie naar 6 vwo, en dit heeft mij altijd al geïnteresseerd. Echter moet je voor deze master een andere bachelor doen, en daarom vraag ik het mij af of het het wel waard is.

Als hier iemand is die deze master heeft gedaan of aan het doen is, zou ik hier graag de ervaringen over horen. Zo hoop ik net even wat meer te weten te komen over deze master en het beroep erna.

Alvast bedankt!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:24

Wat voor bachelor moet je doen om deze master te kunnen volgen? Misschien kun je uitzoeken of de master een studievereniging heeft om op deze manier contact op te nemen met huidige studenten? Of neem contact op met een conservator van een museum waar je zelf ook zou willen werken?

Achterom

Re: Master Conservation and Restoration of Cultural Heritage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:52

Ik ben ooit met mijn man meegeweest toen hij een demonstratie moest geven aan studenten van een dergelijke opleiding aan de universiteit van Oslo :) Ik heb toen ook een aantal docenten gesproken.
Interessante stof!
Heel kleine opleiding trouwens, maar dat is ook niet zo vreemd natuurlijk, gezien het feit dat het een heel specifieke opleiding is.
De meeste studenten daar belanden uiteindelijk in een museum als conservator :j

Noortjelena6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 12:16

Bij de Uva zijn de bachelors die je kunt doen voor deze master Archeologie, Kunstgeschiedenis, Scheikunde en dat soort studies. Het gaat mij echt om het restauratiedeel van deze master omdat dat mij erg leuk lijkt.
Het is op dit moment de afweging of ik deze master later echt wil gaan doen, anders zou ik misschien wel een andere studie gaan doen die uiteindelijk geen toegang geeft tot de master.

Noortjelena6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 10:51

Up

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:53

Als je een studie doet die niet (voldoende) aansluit, is er dan geen traject mogelijk met een premaster waardoor je wel toegang krijgt?

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:00

Of je moet overwegen naar België te gaan voor je studie :)

https://www.uantwerpen.be/nl/onderwijs/ ... e/profiel/

Iemand uit mijn middelbare school is het gaan studeren, maar ik heb geen contact meer met deze jongen. Ik zag onlangs nog wel foto's voorbij kan van de UA met daarop de afgestudeerden, het is inderdaad een klein groepje maar dat lijkt me allen maar leuk en positief.

Noortjelena6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 11:05

Ine23 schreef:
Of je moet overwegen naar België te gaan voor je studie :)

https://www.uantwerpen.be/nl/onderwijs/ ... e/profiel/

Iemand uit mijn middelbare school is het gaan studeren, maar ik heb geen contact meer met deze jongen. Ik zag onlangs nog wel foto's voorbij kan van de UA met daarop de afgestudeerden, het is inderdaad een klein groepje maar dat lijkt me allen maar leuk en positief.

Ja dat heb ik gezien. Nu wil ik liever in Nederland blijven, als dat zo uit zo komen

Noortjelena6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 11:06

Chocopasta schreef:
Als je een studie doet die niet (voldoende) aansluit, is er dan geen traject mogelijk met een premaster waardoor je wel toegang krijgt?

Volgens mij niet. Op site staat dat bij het traject dat je volgt, er een minor nodig is en die kan je alleen maar bij bepaalde bachelors volgen. Die bepaalde bachelor is dan deel van het traject dat je moet volgen voor deze master. Ik zou niet een compleet andere bachelor met die minor kunnen doen, helaas.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:13

Noortjelena6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 11:19

Imre schreef:
Er staat dat je bij voorkeur die minor hebt gevolgd, niet als harde eis zo te zien. De studieadviseur van de betreffende opleiding kan je alles vertellen over de toelatingseisen en mogelijke voortrajecten. Zie http://student.uva.nl/mcons/contact/stu ... isers.html :)

Bedankt voor de link. Maar ik neem aan dat je voor deze master alsnog een kunst bachelor moet hebben gedaan, en dat je na een studie Chinees er niet in komt. Maar ik kan altijd dit nog even voor de zekerheid vragen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:27

Iets met kunst en cultuur zo te zien, inderdaad, of iets in de scheikundige hoek (sciences). Maar dat is een voorkeur, je kan met een andere achtergrond en een aansluitend vakkenpakket ook toegang krijgen, maar dat moet je dan bijvoorbeeld eerst laten beoordelen door de toelatingscommissie. Ook daar kan de studieadviseur je meer over vertellen.

Citaat:
A university Bachelor’s degree
The programme is open to students with a Bachelor’s degree from the UvA, or an equivalent recognised degree from another university, in:
the humanities, preferably with a minor in Conservation and Restoration;
the sciences, preferably with a minor in Conservation and Restoration.
Bachelor’s degrees in Art History, Cultural Studies, History, Archaeology, Materials Science and Chemistry provide a particularly suitable basis, but the Examinations Board may also regard other degree certificates as being suitable.

Noortjelena6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 11:34

Imre schreef:
Iets met kunst en cultuur zo te zien, inderdaad, of iets in de scheikundige hoek (sciences). Maar dat is een voorkeur, je kan met een andere achtergrond en een aansluitend vakkenpakket ook toegang krijgen, maar dat moet je dan bijvoorbeeld eerst laten beoordelen door de toelatingscommissie. Ook daar kan de studieadviseur je meer over vertellen. Ik werk bij de universiteit in Groningen, ik vermoed dat onze bachelor sociale geografie bijvoorbeeld ook toegang geeft.

Citaat:
A university Bachelor’s degree
The programme is open to students with a Bachelor’s degree from the UvA, or an equivalent recognised degree from another university, in:
the humanities, preferably with a minor in Conservation and Restoration;
the sciences, preferably with a minor in Conservation and Restoration.
Bachelor’s degrees in Art History, Cultural Studies, History, Archaeology, Materials Science and Chemistry provide a particularly suitable basis, but the Examinations Board may also regard other degree certificates as being suitable.

Bedankt voor de informatie. Ik ga de studieadviseur zeker een mailtje sturen.