Welke studie? van MBO naar HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jolleknol

Welke studie? van MBO naar HBO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 14:51

hallooo,

Ik heb net mijn 2e studie op het MBO afgerond. Filiaalmanager versneld niveau 4. Nu zou ik dus graag nog gaan doorleren op het HBO na een tussen (half)jaar. Ik heb alleen echt geen enkel idee wat er op het HBO word aangeboden. (Dus wat het precies allemaal inhoud.)Ik heb al veel rond gekeken.

Ik woon zelf in Zeeland dus wil het liefste in zeeland of Brabant studeren. Wat voor studies doen jullie? Wat was jou motivatie en wat zijn de voor/nadelen van die studie? Het meest voor de hand liggende richting is voor mij denk ik een economisch opleiding. Na deze 2 jaar op het MBO ben ik er wel achter gekomen dat ik dit eigenlijk niet zo een aantrekkelijke richting vind. Hoop dat er hier meerdere bokkers zijn die met het zelfde probleem zitten! Wil namelijk wel graag doorleren omdat het mijn kans in de markt enorm kan verbreden.

Achterom

Re: Welke studie? van MBO naar HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:05

Je hebt het over jouw kansen op 'de markt'. Maar wat zou je jezelf dan zien doen?
Als je dat weet, dan kun je ook veel gerichter gaan zoeken naar een bijpassende studie.
En wat was je eerste MBO studie? Wat sluit daar op aan?

jolleknol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 15:19

ik heb eerste de opleiding eerste verkoper niveau 3 gedaan. Daarop sloot de studie filiaalmanager aan. ik zelf weet gewoon niet wat ik leuk vind en wat ik dus zou willen doen. Vandaar mijn keuze de economie richting in te gaan. Daarop kan je veel studies kiezen. Maar eigenlijk valt alles best tegen denk ik. In november zijn er opendagen in Breda op HBO. Denk dat ik daar sowieso eens ga kijken. Hoopte dat er meerdere MBO'ers zouden zijn die moeite hebben met het kiezen van een HBO studie.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:25

Je moet inderdaad naar opendagen gaan! Heeft mij wel geholpen.
Ik ga aankomend schooljaar beginnen aan de studie Human Resource Manegement.

Even gauw een uitleg die te vinden was op internet:
Wil je mensen helpen bij het zoeken van werk dat bij hen past of organisaties bij het zoeken naar de juiste mensen? Dan zit je goed bij Human Resource Management (HRM). Jij vindt het namelijk een uitdaging om het beste in mensen naar boven te halen. Je leert bij HRM bijvoorbeeld om managers te adviseren over personeelsvraagstukken en hoe je mensen gezond en vitaal kunt houden in hun werk. Zie jij jouw toekomst als HRM’er al voor je?

Vak van de toekomst
Human Resource Management (HRM) is het vak van de toekomst. Het nieuwe werken, de lerende organisatie en talentontwikkeling zijn belangrijke uitdagingen. Mensen zijn op zoek naar zinvol en productief werk dat bijdraagt aan hun persoonlijke ontwikkeling. Organisaties zijn op zoek naar medewerkers met talenten die bijdragen aan het resultaat.

Ik weet niet of dit iets voor jou is? Ik heb zelf ook een meeloopdag gehad hiervan en vond dit echt super leuk. Op internet is er natuurlijk nog veel meer over te vinden.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:42

Ik kom ook van het MBO( marketing medewerker sprint) en ik ga in september beginnen aan de studie Verpleegkunde. Een hele andere richting dus. Ik wist ook nooit wat ik nou wilde.Ik ben begonnen met het maken van testen online en diep na gaan denken over wat ik later nou echt zou willen. Ik ben er achter gekomen dat ik graag na het HBO nog verder wil studeren maar ik ga nu eerst kijken hoe het hbo mij bevalt.

Wat vind je leuk om te doen?