Wat gaan de bokkers studeren in 2016?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Wat gaan de bokkers studeren in 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 09:44

Heyhey bokkers,

Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik mijn droomstudie (Literatur und Sprachwissenschaft) mag gaan doen aan de universiteit van Aachen.

Wat wil bokt gaan studeren? En weten jullie al of jullie aangenomen zijn? Waarom juist die studie? Brand los *\o/*

future_vet

Re: Wat gaan de bokkers studeren in 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:35

Gefeliciteerd! Ik doe ook mijn droomstudie: diergeneeskunde

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 12:44

Leuk! Grappig bij je naam ook.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:46

Interessante studie MorganeR! Ga je dan ook in Duitsland wonen of reis je op en neer? Je Duits is vast heel goed. :D

Ik ga beginnen met de opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening aan de Hogeschool Utrecht. Dit is ook echt mijn droomstudie! Ik hoop ooit voor de Raad voor de Kinderbescherming te mogen werken als raadsonderzoeker; een lang gekoesterde droom. :)

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:52

Ik ga beginnen aan de studie (Medische) Biologie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen, niet mijn eerste keuze, maar als je uitgeloot bent voor je droomstudie (diergeneeskunde) moet je toch wat. ;)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 12:54

Dat is nou iets dat ik werkelijk nog nooit gehoord heb, maar wel een heel mooi beroep lijkt me! Succes!

Ik woon gelukkig heel dicht bij de grens. Ben op de fiets binnen 5 minuten op het station en het is een treinreis van 8 hele minuten :')

Marieke, ik ken het systeem in Nederland niet zo goed, maar kun je dan niet makkelijker overstappen naar diergeneeskunde? In Duitsland is studies switchen namelijk makkelijker dan je geheel nieuw aanmelden.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:56

Marieke_963 schreef:
Ik ga beginnen aan de studie (Medische) Biologie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen, niet mijn eerste keuze, maar als je uitgeloot bent voor je droomstudie (diergeneeskunde) moet je toch wat. ;)

Hee, ook een Radboud student :D

Ik ga de premaster (Medische) Biologie doen, zodat ik volgend jaar een master Neuroscience kan beginnen. Alles wat met het brein te maken heeft dus :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:57

Ik ga sportmanagement studeren in Turnhout! :j

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:00

Wat zijn jullie allemaal slim! haha
Ik heb door mijn eigen stomme fout de middelbare afgerond op een vmbo in plaats van vwo (waar ik begon)
Nu dus verplicht aan een mbo studie :') dierenartsassistente, totaal niet mijn droomstudie zeker omdat er echt totaal geen baankansen in zijn, maarja moet wat.

Medische biologie klinkt ook wel echt super interessant hoor Marieke! En misschien kan je inderdaad uiteindelijk ook wel de switch diergeneeskunde maken :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 13:00

Interessant sokje! Interesseer ik me ook wel voor, helaas waren mijn punten voor biologie werkelijk waardeloos terwijl ik wel alles snapte :')

Leuk Laurie! Met de focus op een specifieke sport of gewoon alles?

Jammer Dani, maar toch succes!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:02

MorganeR schreef:
Interessant sokje! Interesseer ik me ook wel voor, helaas waren mijn punten voor biologie werkelijk waardeloos terwijl ik wel alles snapte :')

Leuk Laurie! Met de focus op een specifieke sport of gewoon alles?

Jammer Dani, maar toch succes!

Is een algemene richting, dus oa ook kijken hoe grote evenementen (zoals Olympics) in elkaar zitten etc. *\o/*

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:03

Wat gaaf aan de universiteit van Aken!
Ik heb een gigantische liefde voor Duitsland, dus vind dit heel tof!

Ik ga HBO-Rechten doen, en dan hopelijk na 1 jaar door naar de uni! Eindelijk na 2 studies geprobeerd te hebben, ben ik er toch achter wat ik wil gaan doen met mijn leven hahaha

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:09

Ik ga HBO Toegepaste Psychologie doen op het Hanze in Groningen :D

Ik kijk er heel erg naar uit, maar het is niet mijn droomstudie. Maar dit is een goeie 2e :)

Leuke studies komen hier voorbij zeg!

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:11

Dani199764 schreef:
Medische biologie klinkt ook wel echt super interessant hoor Marieke! En misschien kan je inderdaad uiteindelijk ook wel de switch diergeneeskunde maken :)

Ja het lijkt me ook een hele leuke studie inderdaad! Hoop hem toch niet langer dan een jaar te volgen, want ik ga volgend jaar wel weer proberen om me toch te selecteren voor diergeneeskunde :o , dat is toch wel wat ik echt het liefste wil :). Maar tot dan, heb ik iig iets om van te leren, want dommer zal ik er zeker niet van worden haha!

sannxxelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:16

Leuke studies komen er voorbij! Ik heb me ingeschreven voor Applied Science in Eindhoven. *\o/*

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:22

Ik ben geslaagd voor de HBO studie maatschappelijk werk en dienstverlening en ga in september beginnen met de studie pedagogische wetenschappen aan de rug in Groningen :)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:29

Als het goed is ben ik klaar met mijn huidige studie in april 2017 (Mediavormgeving) Maar ik ben nu zo goed als klaar, aangezien ik alleen nog maar moet stagelopen. :)

Wat ik daarna wil gaan doen.. Ik weet het niet. Ik maak braaf deze studie af. ik riep al sinds kleins af aan dat ik vormgever wou worden, maar sinds ik het doe, merk ik dat ik dit niet mijn hele leven wil doen.

Dus, ik zit te twijfelen wat ik wil doen. Kuntacademie? Dat wordt iig van mij verwacht, maar ik weet niet of ik het wil.

Ik wil het liefst diergeneeskunde gaan doen. Maar ik heb volgend jaar een mbo 4 diploma van vormgeving. ik weet niet of ik daarmee wel kan doorstromen naar een hele andere studie. Dus ik ben bang dat ik 'gedoemd' ben om iets af te maken wat ik helemaal niet leuk vind.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:44

Fair schreef:
Als het goed is ben ik klaar met mijn huidige studie in april 2017 (Mediavormgeving) Maar ik ben nu zo goed als klaar, aangezien ik alleen nog maar moet stagelopen. :)

Wat ik daarna wil gaan doen.. Ik weet het niet. Ik maak braaf deze studie af. ik riep al sinds kleins af aan dat ik vormgever wou worden, maar sinds ik het doe, merk ik dat ik dit niet mijn hele leven wil doen.

Dus, ik zit te twijfelen wat ik wil doen. Kuntacademie? Dat wordt iig van mij verwacht, maar ik weet niet of ik het wil.

Ik wil het liefst diergeneeskunde gaan doen. Maar ik heb volgend jaar een mbo 4 diploma van vormgeving. ik weet niet of ik daarmee wel kan doorstromen naar een hele andere studie. Dus ik ben bang dat ik 'gedoemd' ben om iets af te maken wat ik helemaal niet leuk vind.

Kan je zeker wel mee doorstromen naar een andere studie Fair.
Ik ga nu ook mbo4 doen in de richting paraveterinair, terwijl ik mijn HBO straks helemaal niet in deze richting wil gaan doen, en ook mijn werk hier eigenlijk niet in zoek.
Tuurlijk is het logischer als je mbo studie in de zelfde richting ligt als je hbo, maar verplicht is het zeker niet, het gaat namelijk om de basis van het mbo4 diploma waaronder Nederland Engels Rekenen etc.