Bijna ben ik klaar met mijn 5 maanden stage bij een organisatie. Ik heb het er niet naar mijn zin en hang de vlag uit als het 15 juli is. Ik word gebruikt als een manusje van alles en het is allemaal niet zo gerelateerd aan mijn studie (wat ik op stage doe valt meer in de categorie secretaresse en ik studeer HRM).
Nu komen ze sowieso 1 man te kort ivm niet meer klikken en mevrouw X is verplaatst naar een andere afdeling. Imo zijn ze gewoon op zoek naar een goedkope kracht (stagiaire) die dus veel doet voor weinig, maar hebben ze eigenlijk gewoon nog een extra man nodig.

Ze hebben me voor in de zomer een bijbaantje aangeboden voor 2 dagen in de week.. Mijn moeder zegt dat het lekker verdienen is mits ik een normaal uurloon krijg en niet een stagevergoeding, in de categorie als je op je kont zit heb je niks. Heeft ze een punt ja.
Ik twijfel want A, het is wel lekker nog wat centjes verdienen extra, maar B ik heb het er gewoon niet naar m'n zin en vorige zomer heb ik gewoon geen vakantie gehad ivm werken op het strand, dus vrij zijn in de zomer ben ik best wel aan toe. Als ik dat baantje aanneem heb ik denk ik echt niet ineens andere werkzaamheden dan nu. Ik word er echt ongelukkig van. Anderzijds wordt het vanuit het bedrijf aangemoedigd om die baan te nemen want "het staat zo goed op je cv".
Wat moet ik nou? Doorbijten en het baantje nemen? Of..

Niet onmisbaar in het verhaal: 29 augustus begin ik weer met 5 maanden stage ergens anders.
Als jij het je financieel kan veroorloven je vakantie door te brengen met vakantie houden, zou ik in dit geval wel weten wat mijn keuze zou zijn. Zeker als je in augustus meteen weer door gaat voor 5 maanden stage.