Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Heb het altijd graag gewild maar zou de werkdruk en emotie niet aan kunnen helaas. Ik vind het een erg mooi beroep! Tienn schreef:Niet werkzaam, maar altijd wel erg in geïnteresseerd.Wat doe jij precies? En wat voor opleiding heb je daarvoor gedaan?
Ze ligt enorm goed bij de mensen, in de hele omgeving vragen ze expliciet naar haar.bowena_84 schreef:Goh goeie vraag Naomi, ik weet niet wat de officiële naam is, ik geloof ook uitvaart leider? In mijn ogen doet ze zo'n beetje alles haha. Ze doe de administratie, de correspondentie, de de verkoop, de communicatie, de dienst begeleiden, invoeren enz. Sinds kort is wel 'gepromoveerd' en mag ze diensten schrijven en voor dragen. Mijn moeder werkt kort aan de grens en doet veel Duitse diensten, vind ik wel enorm knap van haarZe ligt enorm goed bij de mensen, in de hele omgeving vragen ze expliciet naar haar.
Ze heeft vaak mooie verhalen en vind het (hoe gek het ook klinkt) graag aan het werk. Ze doet ook veel foetus uitvaarten.
Anoniem schreef:Ik was zo onder de indruk van de mensen van de uitvaartorganisatie bij de uitvaart van mijn moeder, dat ik er serieus over nadenk dat ook te willen doen. Maar ik zou absoluut geen contact/aanraking met overledenen willen....En dat schijnt er allemaal toch bij te horen?
Eleionomae schreef:Ik heb altijd gezegd dat ik graag in de uitvaart wil werken, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken. Alles wat ik aan opleidingen tegen ben gekomen is peperduur en daar heb ik het geld gewoon echt niet voor.
Naomi schreef:bowena_84 schreef:Goh goeie vraag Naomi, ik weet niet wat de officiële naam is, ik geloof ook uitvaart leider? In mijn ogen doet ze zo'n beetje alles haha. Ze doe de administratie, de correspondentie, de de verkoop, de communicatie, de dienst begeleiden, invoeren enz. Sinds kort is wel 'gepromoveerd' en mag ze diensten schrijven en voor dragen. Mijn moeder werkt kort aan de grens en doet veel Duitse diensten, vind ik wel enorm knap van haarZe ligt enorm goed bij de mensen, in de hele omgeving vragen ze expliciet naar haar.
Ze heeft vaak mooie verhalen en vind het (hoe gek het ook klinkt) graag aan het werk. Ze doet ook veel foetus uitvaarten.
Zo in het Duits? Dat is heel knap!
beatje schreef:Heel nieuwschierige vraag,maar voor de gene die dit beroep willen doen,wat trek je er zo in aan?
Onder tussen heb ik alheel wat begravenissen en crematie's mee gemaakt oa ook vankinderen en een zelfmoord wat heel veel verdriet met zich mee brengt.
Als ik alles zo bekijk dan bewonder ik de heren en dames wel die het werk doen.Maar ik denk ook altijd wat een rot job,Ik zou er zelf depresief van worden.Het is natuurlijk de kunst om het verdriet niet mee te nemen.