Wat zoek ik?
- Sportieve fietsregenbroek en regenjas, regenjas liefst met uitneembare voering zodat ik ook direct een winterjas heb.
-I.v.m. ligfiets: In de jas liefst geen 'normale' rits, maar een half-zip, het water verzamelt zich met langdurige regenbuien anders op mijn buik en daar gaat het dan door de rits heen. In de broek daarom liefst een rits/opening aan de zijkant of goede dubbele lagen/knopen. Broek moet strakke of in te stellen pijpen hebben en een overlappend stukje (evt. plus veterhaakje) voor de schoen is een pre.
- Liefst geen zwart maar geel / blauw / rood / oranje / anderszins opvallend en met reflectie erop.
- Zonder zeem want ik heb geen 'zadel'
Dat is nog best te vinden, maar als je dan let op het duurzame aspect dan heb ik deze eisen (waarvan ik weet dat waarschijnlijk niet alles in te willigen is):
- Gaat lang mee, dan denk ik aan minimaal 5 jaar, en dat mag best wat kosten.
- Liefst fair en / of zich houdend aan (te verifiëren!) duurzaamheidseisen geproduceerd.
- Materiaal zo duurzaam mogelijk / min mogelijk belastend voor het milieu/klimaat.
Ik ben heel benieuwd naar tips, verdiepende artikelen over bepaalde materialen (gore-tex, polyester, nylon...) met dit gebruiksdoel in ogenschouw genomen en alles wat maar kan helpen om deze zoektocht nog ingewikkelder en hopelijk, uiteindelijk, duidelijker te maken