Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
blackpromise schreef:Ik zou gewn allround lab medewerker doen. Ik zou of voor de chemie of voor de biologie kant kiezen. Ik ben persoonlijk fan van de chemie kant maar ik ben bevooroordeeld.
blackpromise schreef:Mag ik vragen door wie het je afgeraden werd?
Want natuurlijk is er automatisering maar ik zie dat de komende tijd nog echt niet alles overnemen. Daarbij vind ik het gewoon heel leuk en uitdagend werk. Ik ben als mbo-er begonnen en in deeltijs hbo gedaan. Dus nu al in totaal zo'n 4.5 jaar aan het werk.
blackpromise schreef:Ja dat zeker wel alleen als vrouw die kinderen wilt is het ietsjes moeilijker aangezien je dan eigenlijk niet op het lab wilt werken met alle chemicalien.
Het ligt ook wel een deel aan waar je woont hoor. Rond de botlek is maar zat werk te vinden zowel in de petro als in de chemie
mlO_uu schreef:Lastig.. Ict is veel werkgelegenheid in. Iets met media en grafische vormgeving lijkt inderdaad ook gaaf.
Misschien zou je bedrijven eens kunnen benaderen voor een meeloopdag of een gesprek? Soms lijkt iets heel leuk en valt het toch eigenlijk erg tegen!
sterreke98 schreef:Ik heb het gedaan, maar vanwege meerdere omstandigheden gestopt en zit nu weer op de havo. Persoonlijk zou ik naar cibab oid kijken. Heb het zelf op ROC van Twente gevolgd, ik ben er na een jaar mee gestopt, omdat ik niet gelukkig van de opleiding werd. (Sfeer en andere omstandigheden).
Ik vind het zelf wel een enorm leuke sector, en er is een kans dat ik weer een HBO opleiding in deze sector ga doen