Eerstejaars WO psychologiestudenten 2016-2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Lot

Eerstejaars WO psychologiestudenten 2016-2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 23:40

Hoi! :D

Aangezien ik nog geen topic kon vinden, leek het me leuk om er één te openen voor toekomstige eerstejaars psychologiestudenten :D
Ik ben zelf dit jaar geslaagd voor mijn vwo diploma en ga na de zomer psychologie studeren aan de Erasmus Universiteit :)

Zijn er nog meer bokkers die deze studie gaan doen?

Eske_B

Re: Eerstejaars WO psychologiestudenten 2016-2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 23:49

Ik meld me, ik ga ook naar de Erasmus :D

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 00:26

Ik meld me ook! Ik ga de Engelse variant doen aan de Radboud Universiteit in Nijmegen!

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 11:23

Gezellig! :D

Joleinn, wat leuk!! Ik heb er ook nog over nagedacht om de Engelse variant te doen maar heb uiteindelijk toch voor de Nederlandse gekozen haha :)

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:41

Leuk topic! Geen eerstejaars psychologiestudent volgend jaar maar hopelijk 2e jaars op de EUR (dit wordt nog wel een dingetje :Y) )

Maar als jullie nog vragen hebben over de studie brand los :D En voor iedereen die ook naar Rotterdam gaat vergeet niet een kijkje te nemen tijdens de eurekaweek bij de leukste studentenvereniging Marcroix! Elke week gezellig paardrijden en eten op de Rotterdamse manege

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:31

Ik ga ook psychologie doen aan de EUR na de zomer :D alleen nog eventjes een kamer vinden

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 16:17

Leuk bente_sat!! Succes nog even, komt vast wel goed. Valt de studie je mee of tegen?
Bedankt voor de tip qua studentenvereniging! Ga ik zeker even kijken :)

Jilinda, leuk! Succes met een kamer zoeken!
Ga jij ook naar de Eurekaweek? :)

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:45

Studie valt echt heel erg mee, ik heb echt enorm veel vrije tijd en de stof is echt prima te doen. In het begin is het even wennen aan het engels maar eigenlijk heb je het wel zo door. Helaas heb ik die iets te veel vrije tijd gebruikt waardoor ik nu nog even 2 herkansingen moet knallen om het jaar te halen.

Jilinda, ik zou even kijken bij stadswonen rotterdam daar hebben de 1e jaars straks voorrang en ze hebben echt leuke kamers. Ik heb nu een kamer van 24m + eigen badkamer dus totaal 30m denk ik en met huurtoeslag betaal ik 370

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:17

Mag ik ook mee praten? Ben wel 2e jaars in Ierland :Y)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:17

Ik vind die vereniging er wel heel gezellig uitzien :D
Heb nu 2 verzorgpaarden, maar weet niet of ik die kan blijven doen straks.

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:54

Char_lotte schreef:
Jilinda, leuk! Succes met een kamer zoeken!
Ga jij ook naar de Eurekaweek? :)

Ik moet me nog wel aanmelden, maar ik wil zeker naar de Eurekaweek!

bente_sat schreef:
Jilinda, ik zou even kijken bij stadswonen rotterdam daar hebben de 1e jaars straks voorrang en ze hebben echt leuke kamers. Ik heb nu een kamer van 24m + eigen badkamer dus totaal 30m denk ik en met huurtoeslag betaal ik 370

Stadswonen en kamernet ben ik al mee bezig O:)

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:58

EskeGirl, is het ook :o ! Op mijn studie heb ik niet echt vriendinnen maar vanaf de eerste keer dat ik bij Marcroix ging kijken heb ik gelijk al een paar leuke meiden ontmoet waar ik nu ook echt goed mee om ga. Ik ga waarschijnlijk volgend jaar ook bestuur doen :D Ben nu druk bezig met het organiseren van het Nederlands Kampioenschap Studentenruiters ook echt super tof.

Er zijn inderdaad heel veel meiden die met hun (verzorg)paarden zijn gestopt maar niet wilde stoppen met rijden. Het zou natuurlijk wel heel jammer zijn. Ik ga nu elke dinsdag en het weekend naar huis om de paarden te doen daar maar weet niet hoe lang ik dat vol ga houden

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:03

Als ik door de loting kom, mag ik mezelf ook eerstejaars psychologiestudent noemen aan de Universiteit van Leiden! Dus hopen dan maar, want een tweede keuze heb ik niet :')

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 22:32

Dat is fijn Bente_sat!! Ik heb net 6 jaar tweetalig onderwijs achter de rug dus het Engels zal voor mij wel te doen zijn haha.

Oh oops... Als je zoveel vrije tijd hebt snap ik dat ook wel haha. Heel veel succes alvast met je herkansingen, komt vast goed!

Tuurlijk midori, welkom :D

Ik heb een eigen paard en een paar verzorgpaarden. Geen idee hoe het volgend jaar gaat lopen maar ik zie het vanzelf wel.. Mijn eigen paard deel ik sowieso met mijn moeder en zusje dus het is geen probleem als ik daar wat minder heen kan. En mijn verzorgpaarden, daar kan ik gewoon heen als ik zin en tijd heb, dus dat komt ook wel goed :)

Leuk Jilinda! Dan zie ik je daar misschien wel!

Welkom Anne182! Hopelijk kom je door de loting heen inderdaad :)

Zullen we even een voorstelrondje doen? Wel leuk om iedereen een beetje te leren kennen, vind ik dan :P

Ik zal beginnen, ik ben Charlotte, 18 jaar oud en ben dus net klaar met tweetalig vwo. Ik heb een eigen haflingermerrie genaamd Lola waar ik western mee rijd, en verder 2 verzorgpaarden, Jody en Shesa waarmee ik ook western rijd. Op dit moment heeft Jody een veulentje van anderhalve maand oud genaamd Bill, dus dat is ook superleuk en daar ben ik ook veel mee bezig op het moment :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:55

Ik ben Esmée, 18 jaar en ik ben net geslaagd voor het vwo. Ik verzorg een fries en een shet en hoop deze ook te kunnen blijven doen als ik ga studeren.
Verder hou ik van gamen, lezen, fotograferen, series kijken, dat soort dingen. Ik ga de Nederlandse versie van psychologie doen.

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:19

Hoi iedereen, ik ben Anne. Ik ben 17 jaar oud en dit jaar geslaagd voor mijn (tweetalig) vwo. Hierna dus psychologie in Leiden, na al die Engelse jaren vond ik een Nederlandse opleiding wel weer fijn haha.

Zaterdag heb ik helaas al mijn laatste lesje paardrijden na 12 jaar lessen. Mijn verzorgpaarden heb ik ook al verlaten omdat ik dat niet kan combineren met Leiden, dus vanaf volgende week paardloos |(

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 09:41

anne182 schreef:
Hoi iedereen, ik ben Anne. Ik ben 17 jaar oud en dit jaar geslaagd voor mijn (tweetalig) vwo. Hierna dus psychologie in Leiden, na al die Engelse jaren vond ik een Nederlandse opleiding wel weer fijn haha.

Zaterdag heb ik helaas al mijn laatste lesje paardrijden na 12 jaar lessen. Mijn verzorgpaarden heb ik ook al verlaten omdat ik dat niet kan combineren met Leiden, dus vanaf volgende week paardloos |(

Balen zeg.. Maar ik snap wel dat het niet te combineren is. Ik vond het soms al moeilijk te combineren met de middelbare school!