Ziekgemeld op werk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xRiiannex

Ziekgemeld op werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 12:24

Hoi bokkers, ik heb jullie advies nodig..

Ik werk bij een manege wat ik hartstikke leuk vind, alleen ik had me 1 keertje ziekgemeld. De eigenaar was toen op vakantie en ze vroeg of ze die dag op me kon rekenen en ik zei dat ze dat kon. Alleen 1 week later (1 dag van te voren) heb ik moeten afzeggen omdat ik me helemaal niet goed voelde. Ik was duizelig en had lichte koorts.. Zelf wou ik wel werken maar ik doe best zwaar werk, stallen mesten. Dus dat leek mij zelf niet heel verstandig.
Nu zit ik met 1 probleem ..
Ik durf mijn baas geen bericht meer te sturen omdat ik mij schuldig voel omdat ik heb afgezegd op de dag dat ze mij juist nodig had.
Ik wil heel graag daar werken alleen ik weet gewoon niet hoe ik haar moet benaderen ...
Wat zou ik moeten doen volgens jullie?
Evt wat zou ik tegen der moeten zeggen?
Laatst bijgewerkt door xRiiannex op 13-06-16 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

rienne

Re: Ziekgemeld op werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:27

Je kan er toch niet aan doen dat je ziek bent?
Hoe vervelend ook dit is onmacht, niemand kiest er voor om ziek te zijn

Zou gewoon zeggen dat je het ook super vervelend vond

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 12:28

rienne schreef:

Dat had ik die dag ook gezegd en toen negeerde ze mij op de app, vandaar dat ik er nu ook geen berichtje meer durf te sturen ..

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:28

Ik zou gewoon eerlijk vertellen hoe je je voelt. Eerlijkheid duurt wellicht het langste maar je komt er het verste mee.
Als ik jou baas zou zijn, zou ik het echt wel begrijpen dat je thuis bent gebleven als je je erg rot voelt, ondanks het werk dat gedaan moet worden

Wie weet dat ze die dag niet heeft gereageerd omdat ze erg druk had! Je weet het nooit :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:29

Het kan toch gebeuren dat je een keer ziek bent, dat overkomt je. Natuurlijk zal je baas teleurgesteld zijn of er even van balen, maar het had haar of een ander net zo goed kunnen overkomen.

Ik zou gewoon weer gaan werken op de dag dat je moet en er niet teveel woorden aan vuil maken. Als je haar tegenkomt kun je altijd vragen hoe haar vakantie was en dan kun je ook zeggen dat je het erg vervelend vond dat je ziek was. Het is niet meer terug te draaien en je kunt er niet aan doen.

Ik denk dat je je meer zorgen maakt dan nodig. :)

Edit: Als je haar er al eens een app over gestuurd hebt dan zou ik het nu laten voor wat het is.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:32

Ik zou haar bellen, als ze niet opneemt haar voicemail inspreken. Gewoon zeggen dat je het heel erg rot vindt dat je juist in die week ziek bent geworden en dat je niets liever had gedaan dan gewoon naar het werk was gegaan.

Als je altijd een trouwe werknemer bent geweest waar ze van op aan kon, dan moet ze hier geen drama van maken. Het wordt anders als je je heel vaak ziek meld en geen goed werk levert.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 12:32

xCarpediem schreef:
Het kan toch gebeuren dat je een keer ziek bent, dat overkomt je. Natuurlijk zal je baas teleurgesteld zijn of er even van balen, maar het had haar of een ander net zo goed kunnen overkomen.

Ik zou gewoon weer gaan werken op de dag dat je moet en er niet teveel woorden aan vuil maken. Als je haar tegenkomt kun je altijd vragen hoe haar vakantie was en dan kun je ook zeggen dat je het erg vervelend vond dat je ziek was. Het is niet meer terug te draaien en je kunt er niet aan doen.

Ik denk dat je je meer zorgen maakt dan nodig. :)

Edit: Als je haar er al eens een app over gestuurd hebt dan zou ik het nu laten voor wat het is.

Ik mag zelf mijn dagen bepalen in overleg dat ik werk, dat doen wij meestal 2/3 dagen van te voren. Alleen ik weet gewoon niet hoe ik haar nu moet benaderen aangezien ik der heb teleurgesteld :(

Ik werk (de) er pas 2 maanden dus daarom schaam ik mij ook zo erg..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:36

Wanneer is dit geweest? Is het pas geleden, of al langer geleden?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:37

Ziek is ziek, daarvoor hoef je je toch niet te schamen?
Heb je daarna al wel weer gewerkt? Als je weer beter bent gewoon het gesprek met je baas aan gaan.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 12:39

eilleen333 schreef:
Wanneer is dit geweest? Is het pas geleden, of al langer geleden?

Het is 2 weken geleden gebeurd..

Marsu schreef:
Ziek is ziek, daarvoor hoef je je toch niet te schamen?
Heb je daarna al wel weer gewerkt? Als je weer beter bent gewoon het gesprek met je baas aan gaan.

Daarna heb ik nietmeer gewerkt en ben al ruim 1 week weer beter. Ik durf gewoon geen gesprek aan te gaan :o
Weet niet hoe ik zou moeten beginnen en om ff langs te fietsen vind ik onzin (is best ver fietsen)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:41

Ik zou of bellen of even je gezicht laten zien. Het is al twee weken geleden, maar heb je je ook al weer beter gemeld?

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:42

Ik krijg nu waarschijnlijk heel bokt over mij heen. Ik zou nl. als werkgever niet blij zijn geweest met jou. Ik kan me wel voorstellen dat jouw baas daar ook zo over denkt. Ze had je dus echt nodig die dag. Met een beetje koorts en duizeligheid kun je best wel werken. Ik denk dat ze meer respect voor je had gehad als je wel was gekomen en evt. in een rustiger tempo had gewerkt.

Je moet je gewoon melden bij haar en het uitleggen en dan merk je vanzelf of ze nog van je diensten gebruik wilt maken. Succes.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 12:44

eilleen333 schreef:
Ik zou of bellen of even je gezicht laten zien. Het is al twee weken geleden, maar heb je je ook al weer beter gemeld?

Nee heb me niet beter gebeld, omdat ze mij negeerde op de app dacht ik dat ze niet meer wou dat ik kwam werken.
Dit was het laatste wat ze zei:
Ik heb nog gevraagd of ik op je kon rekenen? En dan laat je ons nu zo zitten.

Toen zei ik:
Jaa klopt, maar ik kan er toch ook niets aan doen dat ik onverwachts ziek word. Het liefst had ik nu ook gewerkt.

Dat laatste van mij negeerde ze dus ik ging er vanuit dat ik niet meer welkom was..

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 12:44

Benita schreef:
Ik krijg nu waarschijnlijk heel bokt over mij heen. Ik zou nl. als werkgever niet blij zijn geweest met jou. Ik kan me wel voorstellen dat jouw baas daar ook zo over denkt. Ze had je dus echt nodig die dag. Met een beetje koorts en duizeligheid kun je best wel werken. Ik denk dat ze meer respect voor je had gehad als je wel was gekomen en evt. in een rustiger tempo had gewerkt.

Je moet je gewoon melden bij haar en het uitleggen en dan merk je vanzelf of ze nog van je diensten gebruik wilt maken. Succes.

Klopt zo denk ik ook, daarom schaam ik me ook zo erg :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:45

Benita schreef:

Nou ja, ik kan me voorstellen dat de werkgever boos is, maar ziek is wel ziek. Met een beetje duizeligheid en koorts hoor je gewoon in je bed te liggen om uit te zieken, en niet zwaar fysiek werk verrichten.

Ik zou gewoon een belletje doen. In het ergste geval zegt ze dat ze niet meer wilt dat je komt, wat natuurlijk heel vervelend zou zijn, maar je bent er nu ook niet.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:47

Ik snap (net als Benita) dat je baas niet blij is als ze op je gerekend had en ook nog eens op vakantie was. Als je op vakantie bent dan is het natuurlijk lastig om vervanging te regelen en zeker zo kortdag, maar het kan gebeuren dat je ziek wordt. Je hebt het in mijn ogen wel netjes op tijd gemeld (een dag van te voren), maar je zal daarmee teleurstelling niet voorkomen.

Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk even bij haar langsgaan om erover te praten en te vragen wanneer ze je weer nodig heeft. Je bent nu zelf aan het invullen dat je niet meer welkom bent terwijl je baas dit helemaal niet gezegd heeft. Langsgaan dus en dit niet via WhatsApp proberen op te lossen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je ook niet heel netjes naar je baas vindt reageren. Het komt op mij erg brutaal over, maar dat kan aan mij liggen. Ik had het iets formeler aangepakt en zou niet in de verdediging zijn geschoten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:49

xRiiannex schreef:
rienne schreef:

Dat had ik die dag ook gezegd en toen negeerde ze mij op de app, vandaar dat ik er nu ook geen berichtje meer durf te sturen ..

Betekend dat dat je je ziek meld via de app? Ik vind het netjes om ziekmeldingen te doen via direct contact dus bellen. Dan kun je ook makkelijker overleggen, je baas kan je vragen stellen en je weet hoe de ander reageert. Je kunt dan ook vervolgafspraken maken over wanneer je weer kunt komen of wanneer je weer contact op neemt.
Nu heb je daar niets meer aan natuurlijk, maar voor een eventuele volgende keer.

Anoeska27Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:50

Je had ook kunnen overleggen met haar of je de stallen voor een keertje alleen op mocht strooien omdat je je niet lekker voelde. Dan toon je wel inzet en betrokkenheid en laat je iemand niet op het laatste moment zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:51

Ai.. Ik zou om heel eerlijk te zijn not amused zijn als mijn werknemer gewoon niks van zich laat horen. Om heel eerlijk te zijn zou ik wel langs gaan, ook als is het ver fietsen. Je wilt je baan toch houden neem ik aan?

Is dit een bijbaantje naast je school? Mag ik vragen hoe oud je bent, misschien kunnen je ouders je hiermee helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:51

Ziek is ziek hoor, niks aan te doen; en met koorts moet je gewoon lichamelijk niet teveel gaan doen; bureauwerk was anders geweest. Wat er naderhand is gebeurd vind ik persoonlijk veel kwalijker; je niet beter gemeld en/of gesprek aangegaan. Zou er maar een belletje aan gaan wagen om te horen of je nog welkom bent en hoe nu verder.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:52

Ik had ook automatisch aangenomen dat er telefonisch was gemeld dat je niet kon komen werken, maar je hebt dit dus via WhatsApp gedaan. Laat dat in ieder geval een leerpunt voor de volgende keer zijn: dat is niet zo netjes.

Jij bent nu aan de beurt om iets van je te laten horen, dus langsgaan óf bellen, maar niet appen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:53

Volgens mij is TS best een jonge meid en ik kan me bijna niet voorstellen dat het hier om een officiële baan met contract en regelingen als beter melden gaat. Ze geeft aan dat ze het zelf door moet geven als ze wilt komen werken

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 12:54

Angela_ schreef:
Ai.. Ik zou om heel eerlijk te zijn not amused zijn als mijn werknemer gewoon niks van zich laat horen. Om heel eerlijk te zijn zou ik wel langs gaan, ook als is het ver fietsen. Je wilt je baan toch houden neem ik aan?

Is dit een bijbaantje naast je school? Mag ik vragen hoe oud je bent, misschien kunnen je ouders je hiermee helpen?

Ik ben 16, ben net klaar met mijn examen dus het is idd een bijbaantje. Omdat het zo vroeg begint kan ik het niet doen wanneer de school weer begint.

Zelf is dit eigenlijk mijn eerste echte baantje dus wist niet dat ik niet via de app kon ziekmelden :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:55

Ik zou zeggen: bel op met de intentie om nog even je excuses aan te bieden dat je die dag niet kon komen, vertel eerlijk dat je er zo'n rotgevoel over had dat je niet eerder durfde te bellen maar dat je toch even wilt vragen hoe ze nu verder wil / of je nog welkom bent om te komen werken.

Hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt :j

En al zegt ze dat het van haar niet meer hoeft dan wéét je tenminste iets :j

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:56

xRiiannex schreef:
Zelf is dit eigenlijk mijn eerste echte baantje dus wist niet dat ik niet via de app kon ziekmelden :+

Mag ik vragen waar je ouders dan zijn in dit verhaal? Toen ik mijn eerste baantje had en ook een keer ziek was, heb ik eerst aan mijn moeder gevraagd hoe ik dit aan moest pakken. :)

Hup! Nu meteen de telefoon pakken en je baas opbellen, leg haar het verhaal uit zoals je het hier aan ons hebt gedaan, maak excuses en hopelijk mag je dan snel weer aan het werk.