Deeltijd studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Deeltijd studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:42

Het leek me leuk om een topic te openen waar ervaringen gedeeld kunnen worden, en gekletst..

Iedereen die een deeltijdstudie volgt/gaat volgen is welkom.

Zelf heb ik mij net aangemeld voor deeltijd SJD op Saxion.
Hopelijk kan ik in september starten.
Voor nu bezig een relevante werk/stageplek te zoeken, maar dat gaat vast lukken.

Wat doen jullie??

Happyhealthy

Re: Deeltijd studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:54

Wat leuk!
Ik heb me aangemeld voor de deeltijd opleiding commerciële economie ook op het Saxion. Naar welke locatie ga jij?

Een relevante werkplek heb ik al gelukkig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:18

Deventer. En jij??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:48

Jammer, niet meer deeltijders hier?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:50

jawel!!

Tweedejaars deeltijdstudent aan de fontys in Tilburg, docent biologie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:53

Leuk!! Werk je ook op een relevante werkplek, of doe je stage?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:59

Ik heb afgelopen jaar 4 maanden 1 dag per week stage gelopen...
Ik werk jammer genoeg nog in mijn oude branche... wel druk zoekende naar iets in het onderwijs maar zo vroeg in de opleiding wordt je niet gauw aangenomen, logisch ook... dus nog even afzien in mijn huidige baan want er moet wel brood op de plank komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:18

ja dat lijkt mij dus ook heel moeilijk. Ik ga in september starten en wil gelijk een relevante werkplek, dit kan ook vrijwillig zijn.
Dus druk zoekend en bezig ermee.

Wat doe je nu??

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:01

Sorry, beetje druk geweest!

Ik werk nu als ontwerper infratechniek, ik teken en bedenk dus ondergrondse (kabels en leidingen, riolering) en bovengrondse (wegen, parkeerplaatsen) infrastructuur uit...
Doe ik nu al een aantal jaar, maar de hele dag achter de computer begint me op te breken, vind er niks meer aan...

Heb gemerkt dat ik t heerlijk vind om voor de klas te staan, al was dat ook een enorme gok...

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:47

Hier ook een deeltijdstudent. Doe de lerarenopleiding algemene economie + bedrijfseconomie. Ik hoop binnenkort mijn P te halen. Gestart in september '13, maar ben er een jaar tussenuit geweest. Officieel mijn 3e jaar dus, maar volg de 2e-jaars vakken ;)

Ik werkte toen ik begon als assistent accountant, maar heb ontslag genomen en zorg nu volledig voor het huishouden naast mijn studie. Solliciteren heeft nog niet veel zin, er zijn voldoende bevoegde docenten beschikbaar helaas. Wil wel eens kijken naar huiswerkbegeleiding en hopelijk volgend jaar weer een stage.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:32

Leuk!
Ik ben er ook al 10 jaar uit qua studeren, weet ook niet eens hoe dat op hbo gaat..
Erg eigenlijk he.
Qua aantekeningen enzo maken... Ik houd nog echt vban dingen opschrijven...

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:52

Hier een deeltijdstudent. Nu bijna klaar met het 3e jaar dus als het goed is begin ik in november met afstuderen. Ik heb 4 maanden na de start van de studie een geschikte werkplek gevonden (eigenlijk vond de werkplek mij) en heb dus geen stages hoeven lopen.

Dc, is schrijf ook nog best veel hoor. Het hangt een beetje af van het vak maar bij werkcolleges schrijf ik meestal gewoon, bij hoorcolleges met veel info typ ik want dat gaat sneller.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:12

Ik schrijf ook nog, je schijnt de stof dan ook beter te verwerken dan als je typt. Soms draai ik de sheets uit als handout voor een college en maak daar aantekeningen bij.

Het is wel veel zelfstudie hoor in deeltijd! Hiervoor heb ik ook HBO in deeltijd gedaan, maar die opleiding heb ik helaas nooit afgemaakt...De combinatie van fulltime werken, paarden verzorgen (die stonden aan huis op dat moment) en scriptie schrijven was toch wel erg druk. Uiteindelijk was ik bijna klaar met dat onding, maar twijfelde ik al over een overstap naar het onderwijs. Tijdens een introductie werd me duidelijk dat als ik af zou studeren, ik het instellingsgeld zou moeten betalen waardoor voor mij het financieel niet haalbaar zou zijn. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:36

Ik heb geen fulltime werk, wel een pony maar die staat op de weide.
En geen kinderen, qua tijd zou t mij moeten lukken.
T zal alleen enorm wennen zijn.
Heb mbo gedaan ( versneld in 1,5 jaar) en dat lukte makkelijk. Alleen is hbo natuurlijk wel anders en dat is dus 10 jaar terug..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:33

Ik studeer deeltijd HBO bedrijfseconomie. Zit nu in het 2e jaar, maar heb niet veel gehaald ivm hersenschudding. Ga volgend jaar wel gewoon de vakken van het 3e jaar volgen op een vak na denk ik. Dan heb ik elke periode 3 vakken ipv 2 dus dat moet toch makkelijk te doen zijn, ik begin op de dag van het tentamen pas met "studeren" :o

Ik werkte al 3 jaar in de juiste richting dus dat scheelt een hoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:58

Oei een hersenschudding niet onderschatten hoor. Heb er ook twee gehad en nog regelmatig hoofdpijn. ( ook whiplash)

Welke school zit je??

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:16

Het was oktober vorig jaar dus het zou begin volgend schooljaar toch ver over moeten zijn. Zo niet dan laat ik nog wat meer vakken even liggen, dat is allemaal niet zo'n probleem. Zal wel niet alle lessen kunnen volgen, maar dat heb ik nu ook niet gedaan.

Avans in Breda.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:28

Leuk! Een topic voor deeltijdopleidingen! Ik ga eind augustus starten met HBO social work in Rotterdam. Deeltijd dus. Ik heb er erg veel zin in, omdat ik echt wel die verdieping nodig heb in mijn werk. Ik vind het wel spannend omdat het voor mij dus ook al lang geleden is dat ik zo gestudeerd heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:32

Leuk social work. Eerder was dat allemaal apart toch, sph en mwd?
Beetje dezelfde richting die ik gekozen heb.
Ik wilde nog wel met een been in de hulpverlening blijven maar dan met meer verdieping.
En ook geen groepswerk meer.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:54

Hier ook een deeltijd bedrijfseconomie student. Ik ga ook naar Avans in Breda, volg wegens omstandigheden vakken uit het 2e, 3e en 4e jaar 8)7

Vind het best pittig naast werk, huishouden,paarden en man + huisdieren.
Daarnaast heb ik mijn vriendinnen in maanden niet gezien :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:13

Hoeveel uur werk je ernaast?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:15

Hier nog een deeltijdstudent. Bijna klaar met het eerste jaar. Best pittig geweest maar toch viel het me uiteindelijk mee. Nu nog even de laatste tentamens doen over twee weken... Pfff...

edit: fysiotherapie in Nieuwegein trouwens. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:23

Ik wist helemaal niet dat er fysiotherapie in deeltijd was, leuk!
Wil je echt fysio worden of eventueel nog verder met iets anders?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:28

Ik wil echt fysio worden als ik klaar ben. :D Hoe dat precies vorm gaat krijgen weet ik nog niet. Ik denk iets met revalidatie van patienten met niet aangeboren hersenletsel. Of revalidatie in bredere zin.

edit; maar fysiotherapie is heel breed. Dus ik kan echt alle kanten op als ik straks klaar ben. Wie weet wil ik ooit nog wel dierenfysiotherapie gaan doen. Maar dat kan ik me nu nog niet voorstellen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:32

Leuk. Fysio stond vroegah :D ook op mijn lijstje.
Maar zou er nu niet meer aan moeten denken, ben niet zo van het aanraken van mensen haha..