[ENQ] De Kleinste Soepfabriek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sanneXjessy

[ENQ] De Kleinste Soepfabriek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 12:23

Hallo :D

Voor de opleding Communicatie doen wij een imago onderzoek naar de Kleinste Soepfabriek.

Ken jij dit merk en heb je dit ooit gekocht? Zou je ons dan willen helpen en de enquête willen invullen?

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=283315

Alvast bedankt!

Shadow0

Re: [ENQ] De Kleinste Soepfabriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:28

Ik ken de soep maar niet de website, en er is geen nvt-optie. Ik kan de enquete dus niet invullen. (En het bezoeken van de website om te kijken vind ik niet helemaal kloppend, dat zou geen realistisch beeld geven voor jullie onderzoek.)

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 13:32

Het bekijken van de website kan nog wel hoor! Het gaat erom wat je van de website vindt, niet of je het al een keer bekeken hebt. Dus als je de website nu nog gaat bekijken, heeft dat geen invloed op ons onderzoek. Het gaat om jouw mening. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:41

Jawel, want dan representeert jullie onderzoek niet het imago van de Soepfabriek dat er nu is, maar het imago van de Soepfabriek dat jullie hebben beinvloed door het onderzoek. Jullie onderzoek (en niet mijn interesse) is dan de reden van mijn bezoek, en dat geeft dan een vertekend beeld, het is dan niet meer onafhankelijk.

Plus, de lijn tussen commercieel / adverteren en onderzoek wordt dan wel erg dun. Dat vind ik niet wenselijk.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:43

Eens met Shadow0, ik was begonnen, maar heb de enquete niet afgemaakt. Een inleiding met een plaatje van het merk was ook handig geweest, ik moest eerst googlen of ik wel de juiste soep voor ogen had. Had ik trouwens wel. Ik vind sommige vragen wel een beetje vreemd. 'Ik vind de smaak van de soep belangrijk' Alsof iemand soep gaat kopen die hij vies vindt. :+

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 13:54

Wij doen een onderzoek voor school over de Kleinste Soepfabriek, wij hebben verder niks met de organisatie te maken.
Het onderzoek gaat over wat jij van de Kleinste Soepfabriek vindt, je kan het eens zijn met de stelling of niet. Er wordt gebruik gemaakt van het Multi-attribuut model. Het gaat daarbij om de attitude die jij hebt bij een bepaalde stelling en de waarde daarvan. Dit wordt niet beïnvloed door de reden van het bezoek van de website. Wij doen onderzoek naar wat er verbeterd kan worden, en heeft niks te maken met commercieel of adverteren. ;)

Hierbij een voorbeeld:
Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:24

sanneXjessy schreef:
Er wordt gebruik gemaakt van het Multi-attribuut model. Het gaat daarbij om de attitude die jij hebt bij een bepaalde stelling en de waarde daarvan. Dit wordt niet beïnvloed door de reden van het bezoek van de website.

Mooi voorbeeld van het verschil tussen model en de werkelijkheid. Met het model meet je slechts wat het model kan meten, maar normaal gesproken doe je dat niet om met je model te spelen, maar om iets te weten te komen over de werkelijkheid. Redenen waarom de uitkomsten van je onderzoek wellicht niet met de werkelijkheid overeenstemmen zijn dus heel belangrijk. Zeker als je zoiets echt gaat uitvoeren voor bedrijven moet je je heel goed bewust zijn van dergelijke beperkingen.

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 14:37

We houden een beknopt imago onderzoek, waarbij we inderdaad alleen van dit model gebruik maken. Voor een uitgebreider onderzoek is dit idd niet genoeg, maar dit is de opdracht die we gekregen hebben. Dus zullen we het hier mee moeten doen..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:45

Die vraag over het nakomen van beloftes vind ik wel zo inhoudsloos, ze gaan toch de politiek niet in?

Ik kan me bij geen merk beloftes voorstellen. Sowieso kan een merk niks beloven, een medewerker van een merk misschien maar ik babbel zo doorgaans niet met de directeur van unilever (of wat voor bedrijf dan ook maar).

Ik heb de enq wel afgemaakt en hoop dat je er wat aan hebt.

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 14:54

Een merk kan zeker wel dingen beloven. Een merk heeft bepaalde waarden en om zich aan die waarden te houden doen ze verschillende beloftes. Als een merk zegt dat ze duurzaam zijn en biologische producten produceren, maken zij toch een belofte?

Unilever heeft ook zeker beloftes ;)
http://www.nrc.nl/handelsblad/2015/04/2 ... en-1491779

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:04

sanneXjessy schreef:
Een merk kan zeker wel dingen beloven. Een merk heeft bepaalde waarden en om zich aan die waarden te houden doen ze verschillende beloftes. Als een merk zegt dat ze duurzaam zijn en biologische producten produceren, maken zij toch een belofte?

Unilever heeft ook zeker beloftes ;)
http://www.nrc.nl/handelsblad/2015/04/2 ... en-1491779

Ze beweren dingen, maar ik zie dat eigenlijk meer als streven en niet als belofte. Ik heb vroegah geleerd dat je een belofte altijd na hoorde te komen en dat is bij de voedingsindustrie nog nooit gelukt lijkt wel, dat zal er wel achter liggen.

Desalniettemin duidelijke uitleg wat jullie bedoelen met belofte, dank!

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 15:11

Natuurlijk hoort een bedrijf haar belofte na te komen en dat gebeurd idd niet altijd. Dan kun je dus invullen oneens. Er zijn toch ook bedrijven die hun beloftes wel nakomen, wanneer je dat vind van de Kleinste Soepfabriek vul je eens in. Het gaat hier niet om de hele industrie, maar wat jij vind dat de Kleinste Soepfabriek doet. De Kleinste Soepfabriek zegt bijvoorbeeld dat ze duurzaam zijn, maar of ze dat ook na komen is onze vraag aan jullie. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is! :D

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 10:27

Nog meer mensen die de enquête willen invullen? :D