Naar andere kant van het land verhuizen, hoe pak ik dat aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Naar andere kant van het land verhuizen, hoe pak ik dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 23:34

Een simpele vraag met wellicht een simpel antwoord, maar ik kom er niet uit!

Ik wil al jaren dolgraag vertrekken naar het noordoosten van het land. Ik woon nu in het Gooi en ben werkzaam bij mijn ouders in het restaurant. Om even een beeld te schetsen:
- Ik werk voor een minimumloon en kan net rond komen met de tip die ik er bij krijg.
- Een auto is een droom, als er een wasmachine kapot gaat heb ik een probleem.
- Door omstandigheden geen fatsoenlijke opleiding gehad, ga nu wel binnenkort MBO grafisch ontwerpen basisopleiding bij de LOI afronden, maar that's it. Werk vinden met een LOI opleiding is zo goed als onmogelijk tenzij ik wat voor mezelf begin.
- Ik heb geen financiële buffer.

Lang verhaal kort, ik ben helemaal klaar met alles hier. Mijn vrienden wonen in het noordoosten en ik kan niet makkelijk van baan verwisselen omdat iets anders als horeca (dus geen tip) mij te weinig oplevert omdat ik niet de juiste diploma's heb. Dat is probleem 1.

Dan het volgende. Hoe pakt men dit normaliter aan: Tis een flink eind naar het noordoosten, even op en neer pendelen is geen optie en honken bij mijn vrienden helaas ook niet. Eerst een baan zoeken en hopen dat er een woning snel vrij komt? Of eerst een woning scoren en zo snel mogelijk een baan vinden?

Ik ben hier nu al een tijd mee bezig, een aantal opties en mogelijkheden heb ik al bekeken maar ik weet de eindjes gewoon niet goed aan elkaar te knopen. Ik hoop eigenlijk dat er hier iemand is die zegt van joh, dan los je het toch zo en zo op? Of, ik heb het destijds zo en zo gedaan!

Ik voel me op het moment even een hond die in zijn eigen staart loopt te bijten en ik ben zoekende naar nieuwe invalshoeken. Wie oh wie heeft de gulden tip! _/-\o_

Anoniem

Re: Naar andere kant van het land verhuizen, hoe pak ik dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:44

Tja. Ik ben gaan samenwonen dus dat was in die zin makkelijker.
Ik denk dat je brutaal moet zijn. Zoeken naar een woning, antikraak of iets, en gewoon overal binnenstappen of ze werk hebben. Winkels etc, desnoods magazijnwerk.

Wat balen dat je niet bij je vrienden kan beginnen. Dat zou wel makkelijk zijn.

Vergeet trouwens niet dat verhuizen geld kost...

Hoe komt het trouwens dat je op een minimumloon zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:53

Een salarisverhoging van je ouders krijgen is geen optie?
Ga eerst eens peilen hoe en wat qua banen daar.
Als je dat misschien zelfs al snel kunt vinden dan op zoek naar (tijdelijke) woonruimte en dan heb je ze beide tegelijkertijd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:55

Ik ben ook verhuist omdat ik ging samenwonen.
Maar wij hadden wel samen een huis gekocht, dus moest ook mijn huidige baan opzeggen omdat het niet te doen was om iedere dag heen en weer te rijden.

Omdat ik al eerder werk had dan dat we ons huis in konden trekken (verbouwen) heb ik tijdelijk een kleine 2 maanden bij mijn vriend (nu man) en zijn ouders gewoond.

Maar er zijn zoals Lente al aangeeft in die regio wel antikraak woningen te huur, die zijn allemaal redelijk betaalbaar per maand.

Appeltje00Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:34

Is het een optie om een bbl opleiding te gaan doen? Of intern bij een bedrijf een werken en leren traject?
Indien dat een oplossing is voor je, zou ik eerst zoeken naar een school/baan en dan een woning. Misschien moet je eerst een kamer oid. Gaan huren, maar dan kan je wel een diploma halen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:40

Ga eerst eens een rondje uitzendbureaus doen in die regio, want werk is er niet zo makkelijk.

Zonder financiële buffer is verhuizen ook een probleem, want er gaat hoe dan ook geld in zitten (huur etc.). Is er met je ouders iets te regelen zodat je wel wat spaargeld hebt voor dit soort zaken?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:43

Heb je al eens overwogen op een van de eilanden seizoenswerk in de horeca te doen?
Niet dat je daarmee definitieve stappen zet, maar verandert wel je perspectief. Je ervaring lijkt een pre.