Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Iris82 schreef:Goh je hebt behoorlijk wat meegemaakt. Heftig hoor.
Qua overgaan: als het goed is moet het in de schoolstatuten staan bij welke cijfers je wel en niet over gaat. Ben je in de bespreking gekomen? Tja, dat is natuurlijk wel een beetje een grijs gebied.
Ik kan me niet voorstellen dat je daar juridisch wat mee kan.
Delphi schreef:Wat is er mis met MBO niveau 4?
Natuurlijk heb je best wat meegemaakt, maar wat als je op het HBO zit en er gebeurt weer iets (oma, opa overlijd bijv.) en je haalt het niet?
Zo te zien moet je sowieso best wat doen voor je Havo en dan heb je niets om op terug te vallen.
Waarom niet MBO 4 doen, wat druk van de ketel halen en daarna eventueel HBO doen? Dan ben je wat ouder en je hebt iets om op terug te vallen als HBO toch niet lukt.
Ik zou je nu meer richten op de toekomst en proberen je punten op te halen. Er zal echt wel een reden zijn waarom zij wel overgegaan zijn en jij niet. Je kunt hier toch niets meer aan veranderen en het is zonde van je energie.
Je bent blijven zitten met 4 onvoldoendes waaronder een 4. Ook lijkt mij dat een onvoldoende voor wiskunde zwaar meetelt als je een bespreek'geval' wordt.
Om eerlijk te zijn zou ik het vreemd vinden dat je met dit soort punten over gaat.
Echt .... laat dat los, dat is gebeurt en je kan daar toch niets meer aan veranderen.
Delphi schreef:Wat is er mis met MBO niveau 4?
Natuurlijk heb je best wat meegemaakt, maar wat als je op het HBO zit en er gebeurt weer iets (oma, opa overlijd bijv.) en je haalt het niet?
Zo te zien moet je sowieso best wat doen voor je Havo en dan heb je niets om op terug te vallen.
Waarom niet MBO 4 doen, wat druk van de ketel halen en daarna eventueel HBO doen? Dan ben je wat ouder en je hebt iets om op terug te vallen als HBO toch niet lukt.
Ik zou je nu meer richten op de toekomst en proberen je punten op te halen. Er zal echt wel een reden zijn waarom zij wel overgegaan zijn en jij niet. Je kunt hier toch niets meer aan veranderen en het is zonde van je energie.
Je bent blijven zitten met 4 onvoldoendes waaronder een 4. Ook lijkt mij dat een onvoldoende voor wiskunde zwaar meetelt als je een bespreek'geval' wordt.
Om eerlijk te zijn zou ik het vreemd vinden dat je met dit soort punten over gaat.
Echt .... laat dat los, dat is gebeurt en je kan daar toch niets meer aan veranderen.
lienieminie schreef:Delphi schreef:Wat is er mis met MBO niveau 4?
Dan zou ik die reden erg graag willen horen
zoals ik al in een eerdere reactie laat weten vind ik het niet erg om naar MBO 4 te gaan.
Maar het spijt me ik laat niet zo snel over me heen lopen en ga er gewoon achteraan.
Het is ook zeker vreemd dat je met zulke punten overgaat daarom vond ik het terecht dat ik bleef zitten ik vind het daarintehen zéker niet terecht als er 3 (!) leerlingen met dezelfde aantal tekorten of meer wél overgaan.
lienieminie schreef:Het is ook zeker vreemd dat je met zulke punten overgaat daarom vond ik het terecht dat ik bleef zitten ik vind het daarintehen zéker niet terecht als er 3 (!) leerlingen met dezelfde aantal tekorten of meer wél overgaan.
. Misschien is havo te zwaar voor je en is het mbo4 zo gek nog niet