Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vooral dat bang zijn voor spijt is wat overheerst bij mij. LieveLoes schreef:vooral dat bang zijn voor spijt is wat overheerst bij mij.
En toch, hoe kom ik er dan achter wat voor opleiding ik wil doen? Al die studiekeuze testen etc... Ze zeggen allemaal wat anders.
LieveLoes schreef:Ik begin volgende maand, dus ik heb sowieso al een baan tot eind van het jaar!
Mijn richting is directie secretaresse/officemanagement
Heb jij ook niet zoiets, een bepaalde interesse waar je verder voor zou kunnen leren? Wat voor richting trekt je aan?
Mijn master is in een net andere richting en ik heb een deel van een premaster gevolgd naast een fulltime baan. Daarnaast kost het inderdaad geld en ben ik nu een stuk minder rijk dan tijdens het werken, maar ik zou toch iedereen aan raden om tussen studies in ook wat werkervaring op te doen.
GrumpyCat schreef:LieveLoes schreef:Ik begin volgende maand, dus ik heb sowieso al een baan tot eind van het jaar!
Mijn richting is directie secretaresse/officemanagement
Wat leuk, ik werk nu zelf als secretaresse op een advocatenkantoor en heb daardoor gekozen om juridisch (SJD) verder te studeren.Heb jij ook niet zoiets, een bepaalde interesse waar je verder voor zou kunnen leren? Wat voor richting trekt je aan?
Als ik lees wat daarin zit lijkt het me vooral heel leuk, maar ook iets wat ik misschien wel niet kan. Het was voor mij handiger geweest als ik bij een makelaar was gaan werken om te kijken of dat wat is, alleen valt dat hier in de buurt best tegen haha idinn schreef:Ik zou eerst beginnen werken. Zo te lezen lijkt de gevonden baan je leuk. Op die manier kan je vast weer geld sparen, mocht je toch nog willen studeren. Wie weet bevalt de baan zo goed, dat je geen opleiding meer wilt doen. Misschien zijn er mogelijkheden om tegelijk cursussen te volgen? En blijft het wel knagen, dan kan je op je gemak oriënteren wat de opties voor je zijn, qua opleidingen en kosten.
Al werk je eerst 2 jaar, ben je nog jong zat om te studeren. Ik heb zelf een HBO opleiding en bachelor afgerond. Nu een tussenjaar en begin als alles meezit na de zomer met een master. Ben 29, maar echt niet de oudste in de collegezalen..
Is zeker het overwegen waard, had sowieso ingedachten dat ik dan volgend jaar pas mee zou gaan, omdat ik dan eerst kan kijken of dit werk mij ligt. Fenn schreef:Hier iemand die een bachelor (WO) heeft gehaald, is gaan werken en na twee jaar weer is gaan studeren. Ik volg nu een master en het bevalt prima! Werkervaring is namelijk ook leerzaam en hartstikke waardevol.Mijn master is in een net andere richting en ik heb een deel van een premaster gevolgd naast een fulltime baan. Daarnaast kost het inderdaad geld en ben ik nu een stuk minder rijk dan tijdens het werken, maar ik zou toch iedereen aan raden om tussen studies in ook wat werkervaring op te doen.
Als ik jou was zou ik voor nu lekker die baan in gaan en tijdens het werk rondkijken wat je zou willen (werken of studeren) en wat je graag wilt leren. Dan geef je jezelf ook een jaar om uit te zoeken wat de kosten zijn van een extra studie en wat de mogelijkheden zijn voor jou. 20 is inderdaad hartstikke jong en als je bereid bent om in luxe wat achteruit te gaan is alsnog verder studeren goed mogelijk
LieveLoes schreef:Makelaar heeft mij altijd aangetrokken, echter weet ik niet of ik daar geschikt voor ben.Als ik lees wat daarin zit lijkt het me vooral heel leuk, maar ook iets wat ik misschien wel niet kan. Het was voor mij handiger geweest als ik bij een makelaar was gaan werken om te kijken of dat wat is, alleen valt dat hier in de buurt best tegen haha
Want waarom zou je niet geschikt zijn?GrumpyCat schreef:LieveLoes schreef:Makelaar heeft mij altijd aangetrokken, echter weet ik niet of ik daar geschikt voor ben.Als ik lees wat daarin zit lijkt het me vooral heel leuk, maar ook iets wat ik misschien wel niet kan. Het was voor mij handiger geweest als ik bij een makelaar was gaan werken om te kijken of dat wat is, alleen valt dat hier in de buurt best tegen haha
Door een meeloopdag te volgen, zou je kunnen kijken of je daar geschikt voor bent.Want waarom zou je niet geschikt zijn?
Bij wat voor bedrijf ga je nu werken? Spreekt het bedrijf je inhoudelijk aan en de werkzaamheden die ze daar uitvoeren? Wellicht dat je daar nog verder in kan scholen d.m.v. cursussen, wat idinn ook al zei. Werk staat op je CV inderdaad ook zeer waardevol.
LieveLoes schreef:Fenn schreef:Hier iemand die een bachelor (WO) heeft gehaald, is gaan werken en na twee jaar weer is gaan studeren. Ik volg nu een master en het bevalt prima! Werkervaring is namelijk ook leerzaam en hartstikke waardevol.Mijn master is in een net andere richting en ik heb een deel van een premaster gevolgd naast een fulltime baan. Daarnaast kost het inderdaad geld en ben ik nu een stuk minder rijk dan tijdens het werken, maar ik zou toch iedereen aan raden om tussen studies in ook wat werkervaring op te doen.
Als ik jou was zou ik voor nu lekker die baan in gaan en tijdens het werk rondkijken wat je zou willen (werken of studeren) en wat je graag wilt leren. Dan geef je jezelf ook een jaar om uit te zoeken wat de kosten zijn van een extra studie en wat de mogelijkheden zijn voor jou. 20 is inderdaad hartstikke jong en als je bereid bent om in luxe wat achteruit te gaan is alsnog verder studeren goed mogelijk
Doe je dat allemaal voltijd?
_Kellyy schreef:Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb ook de Ad opleiding officemanagement gedaan en doe nu zelf de docentenopleiding Nederlands, wel in deeltijd.. Maar ik moet zeggen dat het echt pittig is en veel meer, vergis je er niet in..
Ik ken ook iemand die de MER in voltijd doet en die geeft ook aan dat het behoorlijk meer is.. Zelf vind ik het niveau ook wat hoger liggen dan bij Ad..
Edit: ik heb me er in het begin flink in vergist hoor.. Een baan en een deeltijdstudie..