Werk in het buitenland, wat is redelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Werk in het buitenland, wat is redelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 23:10

Beste bokkers,

Hierbij een situatieschets waar ik graag jullie mening over wil.

Ik werk al 8 jaar bij een horeca bedrijf, met plezier. Dit jaar, beter nog, aankomende maand, gaan we naar het buitenland. Eerder was hier nooit spraken van. Maar aangezien het bedrijf groeit, gaan we nu voor het eerst naar het buitenland.

Voorheen werkte ik gemiddeld 40 uur in de winkel. Nu is het de bedoeling dat wij het bedrijf in het buitenland voor 1 tot 2 maanden helpen opstarten. We zouden dan 2-3 dagen daar blijven en weer terug naar huis gaan. Dit is voor mij prive situatie, niet ideaal ivm een hond.

Maar goed als ik wil door groeien, zal ik iets moeten. Naast dat ik het een leuke uitdaging vind.

Nu slapen we daar dus 2 nachten en dag 3 terug. Hoe word ik tegemoet gekomen met de tijd dat ik daar moet doorbrengen in me vrije tijd?

Dit is sinds net duidelijk en vraag me af of dit wel reëel is.

Ik werk 3 dagen in het buitenland en rij terug met een collega. Krijg dan fulltime uitbetaald en werk 3 dagen.

Is dit redelijk? Of zou ik meer mogen verwachten of zelfs eisen?

Ik wil niet om alles zeuren, dus wil graag wel beslagen ten ijs komen

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:30

Eigenlijk lijkt dat me heel redelijk, de tijd dat je in het buitenland zit wordt gecompenseerd door twee extra dagen thuis. Ik reis regelmatig voor werk, mocht willen dat mijn tijd zo gecompenseerd werd ;) Ik krijg met geluk een halve dag per reis aan compensatieuren (reizen zijn bij mij meestal ook twee/drie dagen). Wel krijg ik een standaard toeslag op mijn salaris omdat ik veel weg ben. Voor een opdracht van een paar maanden waar je ook carrièretechnisch nog iets aan hebt denk ik dat ze het goed geregeld hebben voor je!

briitje

Re: Werk in het buitenland, wat is redelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 23:34

Correctie 1 dag extra thuis. Werk altijd 4 dagen en nu dus 3.

Ik zou inclusief reistijd daar ongeveer 34 uur werken. Dus zou ik er maar 4 uur bij krijgen ter compensatie. Voor de rest geen toeslagen.

Vind het niet helemaal fair. Maar wellicht geeft bokt me een andere kijk.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:41

Ik krijg er niets extra's voor wanneer ik voor het werk naar het buitenland moet.
Toen ik bij mijn huidige werkgever begon ben ik twee weken naar Zwitserland geweest. Maandagochtend vroeg heen, donderdag eind vd middag terug en vrijdag gewoon naar kantoor.
Afgelopen zomer ben ik voor een nieuwe functie twee dagen voor een dag op en neer gegaan. Eerste vlucht heen, laatste vlucht terug en de volgende dag ook gewoon weer naar kantoor. Dat waren lange dagen en weken met drie overdrachten die door elkaar heen liepen. Ik hoefde toen niet om 9u op kantoor te zijn, maar als ik wakker ben en weet dat er nog veel werk ligt dan blijf ik niet liggen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:43

Ik denk dat het best fair is, gezien de meeste mensen hun reistijd niet uitbetaald krijgen. Nu zul je vast wat langer reizen dan de meeste mensen, maar je hoeft niet 4 dagen heen en terug , stel dat je normaal een uur reistijd enkele reis hebt, is dat toch al 2*4*1= 8 uur reistijd.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 23:52

Mijn reistijd nu is nog geen 30 min :P . Maar dat is natuurlijk uitzonderlijk weinig. Heb gerekend dat ik 2 uur heen en 2 uur terug rij.

Ik weet niet of ik reistijd uitbetaald krijg. Maar anders is het dus 8-10 uur 'extra'.

@ dorus dat klinkt als n zware baan. Pffoeee

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:59

briitje schreef:
Correctie 1 dag extra thuis. Werk altijd 4 dagen en nu dus 3.

Ik zou inclusief reistijd daar ongeveer 34 uur werken. Dus zou ik er maar 4 uur bij krijgen ter compensatie. Voor de rest geen toeslagen.

Vind het niet helemaal fair. Maar wellicht geeft bokt me een andere kijk.

Ik reageerde hierop, je zegt dat je fulltime betaald krijgt, dus ik denk dan 38 uur?
Als je inclusief reistijd 34 uur werkt, en 4 uur reistijd hebt, werk je dus maar 30 uur.
Dan krijg je 8 uur extra uitbetaald, lijkt me heel fair. Ik zou er voor tekenen :) .

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 00:01

Klopt. Zo kan je het ook zien. Bedankt voor je input.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 00:49

Wordt je verblijf daar ook betaald? Je zult toch ergens moeten slapen/eten.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 08:22

cissy schreef:
Wordt je verblijf daar ook betaald? Je zult toch ergens moeten slapen/eten.

Ja we huren een huis