Bijbaantje en onzekerheid...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Bijbaantje en onzekerheid...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 19:58

Hallo,

Al mijn vriendinnen werken al en de meeste zijn ook al 16 en verdienen al aardig wat.

Ik heb een aantal bedragen gehoord wat mij erg aanspraken, daar zou ik bijwijze van spreken mijn pony van kunnen onderhouden.

Nu ben ik pas 15 en word ik in oktober 16 dan duurt nog een tijdje dus.

Ik zat er over te denken om tot die tijd vakken te vullen in de supermarkt en als ik 16 ben aan de kassa te gaan zitten. (Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is)

Maar nu ben ik heel onzeker en weet ik niet echt hoe ik het moet aanpakken. Hopelijk hebben jullie tips.

Met vriendelijke groet,

Yenni

Neelm3r9

Re: Bijbaantje en onzekerheid...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:03

Ik zou gewoon naar de supermarkt toe gaan en daar een sollicitatie brief inleveren, dan bellen je ze vanzelf denk ik wel als ze interesse hebben. Maar bij bijvoorbeeld de AH kun je ook online een sollicitatie brief invullen geloof ik! :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:09

Langs gaan wordt gewaardeerd! Hebben ze gelijk een beeld bij de brief :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 20:11

Maar zou je dan gewoon aan de sirvice balie een sollisitatie brief moeten vragen?

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:16

Ja je kan het gewoon bij de balie even vragen meestal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:17

Klopt!
Gewoon naar de servicebalie lopen, en daar vragen of er ook sollicitatieformuleren liggen.

Komt goed! Iedereen heeft ooit voor de eerste keer gesolliciteerd. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:23

Je kunt sowieso een sollicitatieformulier invullen. Zorg dat je hem volledig invult en met foto inlevert. Supermarkten zijn natuurlijk niet altijd personeel nodig, de meesten bewaren de sollicitatiebrieven en bekijken de kandidaten wanneer ze personeel nodig zijn. :j

Ik weet niet of je buiten de kassa nog interesse hebt in andere afdelingen? Er komen namelijk héél veel sollicitaties voor caissières binnen, als je bijvoorbeeld aangeeft dat de broodafdeling je ook leuk lijkt, spring je er al wat meer uit en ben je mogelijk sneller aan de beurt voor een gesprek.

Ik weet niet wat voor bedragen jij van vriendinnen hebt gehoord, maar reken je niet te rijk. Een pony onderhouden van een bijbaantje is nog best moeilijk. Hangt natuurlijk ook af van je kosten.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:25

De action en Kruidvat zijn vaak opzoek naar jongeren die binnenkort 16 worden!

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:27

Je kan ook eventueel online een sollicitatieformulier invullen. Dan krijg je vaak al binnen 2 weken te horen of je op gesprek mag komen.
Je kan ook kranten gaan lopen, maar dat heb ik gedaan toen ik 15/16 was en is niet echt aan te raden (lees: heel veel werk, en je verdient er heel weinig mee. Supermarkt is vaak ook niet heel veel maar daar heb je wel minimumloon :).)
Ook weet ik uit ervaring dat ze bij McDonald's altijd mensen zoeken.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 20:47

Dank jullie wel! Mijn moeder werk daar als slager en morgen gaan wij samen voor z'n brief vragen. (Of ja ik vraag het en dan ga ik samen met mam mee naar huis :P )

Brood afdeling lijkt mij ook erg leuk!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 20:51

xJitskee schreef:
Ik weet niet wat voor bedragen jij van vriendinnen hebt gehoord, maar reken je niet te rijk. Een pony onderhouden van een bijbaantje is nog best moeilijk. Hangt natuurlijk ook af van je kosten.

Mijn vriendin verdient rond de 3,70 per uur en werkt ook vaak de zondag. Ze verdient per maand ongeveer 200 euro maar zij is wel 16.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:01

Ik verbaas me eigenlijk altijd over de jeugdlonen in Nederland. Toen ik 16 was had ik een 'laag' loon voor hier in Belgie. Ik had 8 euro per uur in een bakkerij. Nu bijna 19 en heb ik als bediende bijna 2000 euro voor een maand (20 dagen)

Ik zou gewoon op vele plekke je cv en een sollicitatie brief binnen brengen. Doe je zelfzeker voor en laat blijken dat je sociaal en vriendelijk bent. Dat zijn vaak kwaliteiten die geapprecieerd worden.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:17

@Zoe €8 :wow: :wow:. Ik denk dat ik maar naar belgië ga verhuizen! Ik wordt 22 dit jaar en ik verdien €7,50

@TS Je kunt ook heel vaak online solliciteren! En niet bang zijn, het is heel normaal om een sollicitatieformulier te vragen :j

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:59

Maak je maar geen zorgen. Iedereen heeft eens voor het eerst een bijbaantje gekregen. :)
En als je daadwerkelijk aan het werk bent, sta je daardoor misschien ook weer wat steviger in je schoenen. :)

Go jij!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 22:04

Dank jullie wel!!