uitkering / ontslag proeftijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

uitkering / ontslag proeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 17:52

Dag allen,

Sinds 1 april tot 17 mei heb ik in de uitkering WW gezeten. Ik heb nu een andere baan aangenomen omdat ik weer aan het werk wilde.
Ik heb een maand proeftijd en een jaarcontract. Wat het punt nu is: het werk is anders dan ik had verwacht en zoals is aangegeven. Daarnaast is het salaris 1000 bruto minder dan mijn vorige baan (dit wist ik vooraf, maar toch). Ik heb een arbeidsverleden van zeven jaar.

Mijn vraag dan nu: als ik wegga of ontslagen word in mijn proeftijd kan ik dan nog aanspraak maken op mijn vorige uitkering? Heb overigens hier nog geen euro van ontvangen, maargoed dat is een ander verhaal.

Alvast dank!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:53

Als je ontslagen wordt wel, indien je zelf ontslag neemt niet, daarnaast wordt je ww niet stopgezet als je 1000€ minder verdiend dan je vorige baan.. Indien je minder dan 87,5% van je ww uitkering verdiend blijf je aangevuld krijgen tot je de max duur van je ww bereikt hebt..
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 23-05-16 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:54

Als je zelf ontslag neemt, dan heb je denk ik geen recht op ww, altans denk ik dat op dat punt in Nederland hetzefde is als in Belgie.
Als ij ontslagen wordt door je werkgever wel.