Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lovey_ou schreef:Maakt inderdaad niet uit of je een brief krijgt ja of te nee. Er bestaat ook niet zoiets als een opzegtermijn. Je hebt immers gewoon een contract van een bepaalde tijd afgesloten. Zie het maar zo, als jij een krantenabonnement afsluit die na een jaar automatisch stopt. Dan hoeft de krantenmaatschappij toch ook niet een brief te sturen dat je abonnement bijna stopt? Ze hoeven je dus niet te vertellen dat je contract verloopt. Het enige wat ze hoeven te doen is je niet meer inroosteren
Sorry TS! Ik zat 3 jaar geleden in het zelfde schuitje en toen was die regel er nog niet helaas
lovey_ou schreef:een krantem abonnement loopt vaak ook stil zwijgend door en moet je ook opzeggen dmv bijvoorbeeld een mailtje. Mij staat mij inderdaad bij dat je contract gewoon doorloopt.Maakt inderdaad niet uit of je een brief krijgt ja of te nee. Er bestaat ook niet zoiets als een opzegtermijn. Je hebt immers gewoon een contract van een bepaalde tijd afgesloten. Zie het maar zo, als jij een krantenabonnement afsluit die na een jaar automatisch stopt. Dan hoeft de krantenmaatschappij toch ook niet een brief te sturen dat je abonnement bijna stopt? Ze hoeven je dus niet te vertellen dat je contract verloopt. Het enige wat ze hoeven te doen is je niet meer inroosteren
lovey_ou schreef:Dan heb ik verouderde informatieSorry TS! Ik zat 3 jaar geleden in het zelfde schuitje en toen was die regel er nog niet helaas
Anders kun je ervan uit gaan dat het stilzwijgend wordt verlengd. Mocht dat niet gedaan worden moet je ze er maar even op wijzen dat dat niet zo hoort
DearLove schreef:lovey_ou schreef:een krantem abonnement loopt vaak ook stil zwijgend door en moet je ook opzeggen dmv bijvoorbeeld een mailtje. Mij staat mij inderdaad bij dat je contract gewoon doorloopt.Maakt inderdaad niet uit of je een brief krijgt ja of te nee. Er bestaat ook niet zoiets als een opzegtermijn. Je hebt immers gewoon een contract van een bepaalde tijd afgesloten. Zie het maar zo, als jij een krantenabonnement afsluit die na een jaar automatisch stopt. Dan hoeft de krantenmaatschappij toch ook niet een brief te sturen dat je abonnement bijna stopt? Ze hoeven je dus niet te vertellen dat je contract verloopt. Het enige wat ze hoeven te doen is je niet meer inroosteren

Bizzybijtje schreef:lovey_ou schreef:Dan heb ik verouderde informatieSorry TS! Ik zat 3 jaar geleden in het zelfde schuitje en toen was die regel er nog niet helaas
Denk het wel, vermoed dat je gewoon een oor aangenaaid is dan![]()
Je hoort inderdaad een brief te krijgen TS.Anders kun je ervan uit gaan dat het stilzwijgend wordt verlengd. Mocht dat niet gedaan worden moet je ze er maar even op wijzen dat dat niet zo hoort
karuna schreef:Die brief hoor je te krijgen en eigenlijk aangetekend ook nog zodat ze bewijs hebben dat ze hem hebben gestuurd ook. Alleen met een dergelijke niet meewerkende baas kun je toch problemen krijgen ook al heb je formeel een vast contract.
Je zou de eerste dag van je vaste aanstelling (3 e is officieel einde werk) gewoon kunnen gaan werken. Alleen je loopt de kans dat ze je naar huis sturen en je niet willen laten werken. Ik zou voor de zekerheid nu contact opnemen met de or of juridisch loket om alvast navraag te doen. Als ze je niet willen laten werken heb je kans dat je recht hebt op een flinke vergoeding. Dan heb je wel alsnog geen vaste aanstelling maar in ieder geval geld.

pin je niet op het bedrag vast, want gaat wat meer heffing af helaas)