Vakantiewerk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie22

Vakantiewerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 13:43

Ik wil graag deze zomer vakantiewerk doen, maar ik heb nog niks gevonden. Eind mei heb ik mijn laatste examen, dus daarna wil ik gaan werken. Het liefst ben ik buiten bezig of met dieren, dus niet in een supermarkt. Ook ben ik meer een ochtend mens, dus horeca lijkt me dan niet echt handig. Ik heb al een kweker hier in de buurt gebeld, maar die had niemand nodig. Heeft iemand ideeën of kent iemand een leuk adresje in Wijchen en omstreken?

Vero

Re: Vakantiewerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 07:37

Ik weet geen adressen maar misschien kan je ergens buitenritten begeleiden?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 07:55

Zit er geen hondenkennel in de buurt?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:36

via een uitzendburo?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:40

Meer kwekers vragen? Zullen er vast toch wel meer in de buurt zitten.

Verder tuincentra oid? En anders inderdaad via het uitzendbureau.

Titta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:44

Bejaardenhuis?

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 21:02

Nog bedankt voor de reacties. Ik doe inmiddels 's ochtends de krant. Laatst las ik dat sommige mensen wel eens een huisdieroppas nodig hebben, met name als ze op vakantie zijn en graag de dieren thuis willen laten. Hebben mensen ervaring met dit werk? Want het lijkt me erg leuk om voor dieren te zorgen tijdens een vakantie van eigenaren.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:09

Of je kunt op een manege kijken of ze hulp nodig hebben. Misschien is dit vrijwillig, maar ervaring is toch ook veel waard? :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:18

het ligt er een beetje aan wat je doel is met vakantiewerk Noukie..

persoonlijk zou ik geen tiener inhuren die ik niet ken om in mijn huis te komen en mijn vier katten te verzorgen, inclusief mijn op een haar na 20 jarige kat met chronisch nierfalen.. dan heb ik liever iemand die ik ken.. of van wie ik kan bepalen of diegene voldoende zelfstandige ervaring heeft met het houden van huisdieren.

daarnaast verdient het nauwelijks iets en ben je er wel reistijd mee kwijt
+ je kunt er niet even in en uitrennen..

Het werken met dieren is denk ik een beetje 'kinderdroom' om heel eerlijk te zijn.. die baantjes zijn heeeeel zeldzaam en worden meestal via kruiwagentjes vergeven aan familie en vrienden etc.. Kans daarop is heel heel klein.. ik zou daar ook geen tijd en energie aan 'verspillen', wellicht dat je er over struikelt, dan is het mooi meegenomen, maar richt daar je pijlen niet op, je bent al relatief laat voor de zomer maar dan ben je zeker te laat..

als je een beetje wilt verdienen kun je wellicht het beste kijken naar studentenbaantjes.. kantoorbaantjes leveren vaak een stabiel aantal uren met een redelijk inkomen.. Kwekerijen kun je vaak meer uren pakken maar is fysiek veel zwaarder en verdiend vaak minder, tenzij je echt het zware werk gaat doen..

daarnaast lijkt een kwekerij leuk.. maar uit ervaring kan ik vertellen dat het minder grappig is als er een tropische periode aanbreekt en je loopt met 30+ graden in een kas rond..

sterker nog, dan beginnen ze vaak om 5 uur smorgens en stoppen ruim voor de middag omdat het te heet wordt dan.. en daar gaan je uurtjes.. Dat moet je in je achterhoofd wel meenemen als je bij een kwekerij gaat kijken..

let goed op het gebouw, zit het goed in de kalk, of zijn er schermen, dan pak je je volle uurtjes wellicht (of het plezierig is is een tweede).. Maar is het een wat ouder bedrijfje dat wat minder loopt waar eigenlijk wel weer eens opnieuw gekalkt kan worden.. dan zou ik daar zomers liever niet werken..

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:07

Misschien een plaatselijk dierenhotel/pension? Daar heb ik ook mijn vakantiebaantje gevonden. Gewoon mailtje sturen, in het hoogseizoen hebben ze misschien wel extra hulp nodig. En anders wat al eerder genoemd is, administratie oid. via uitzendbureau's zijn ze altijd wel mensen aan het plaatsen.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:17

Hoe oud ben je? Zou je Animatiewerk misschien leuk vinden? In Nederland of in het buitenland?