Ervaringen gezocht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nottinghill

Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 22:25

Hallo! :wave:

Omdat ik zelf het liefst 2 studies wil combineren, zoek ik naar ervaringen van mensen die dit ook doen of gedaan hebben. Ik wil de studies Psychologie en Dierwetenschappen combineren. Nou zijn deze studies alleen te volgen op 2 verschillende universiteiten. Ik vroeg me dus ook af of iemand hier ook al ervaring mee heeft en of dit te doen was.
Ik wil het voornamelijk proberen en Psychologie als hoofdstudie houden mocht het niet lukken, maar het zou gaaf zijn als ik ze allebei kon doen. :)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:52

Ik heb mijn laatste bachelorjaar en eerste masterjaar gecombineerd (niet helemaal hetzelfde maar toch)

Het kan, maar dat hangt vooral van het aantal lesuren en je planningscapaciteiten af.

Als je veel zelfstudie hebt zoals bijv. Bij rechten en je hoeft niet persé in groepjes te werken of in de klas te zitten, dan kun je het makkelijker indelen.

Ik had veel groepswerk en dat is bijna niet te doen ( veel verschijnselen van een burn-out gehad).

Daar zou ik naar kijken.

JudithO

Re: Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:56

Bij Dierwetenschappen heb je voornamelijk in de Bachelorfase nog best wat contacturen. Ik weet niet hoe het bij psychologie zit, maar als Dierwetenschapper kan ik je wel van alles over deze studie vertellen.
In het derde jaar en voornamelijk in je Master heb je veel meer ruimte om zelf je tijd in te delen.

Mariska14015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:20

In het eerste jaar van psychologie aan de universiteit van Utrecht hoef je echt bijna niks te doen. Verplicht is 3 uur per week en ik ga ook niet meer. Tot nog toe alles gehaald. Denk dat dat wel prima te combineren is. Weet natuurlijk niet hoe druk het de volgende jaren wordt.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:10

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:20

Ik weet dat Dierwetenschappen heel veel contacturen heeft en er wordt min of meer verwacht/geeist dat je daadwerkelijk aanwezig bent. Ik ben eerder op de WUR in gesprek geweest over eventuele deels zelfstudie van Dierwetenschappen, maar daar zitten ze echt niet op te wachten zeg maar...

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:35

Picassox schreef:
Ik weet dat Dierwetenschappen heel veel contacturen heeft en er wordt min of meer verwacht/geeist dat je daadwerkelijk aanwezig bent. Ik ben eerder op de WUR in gesprek geweest over eventuele deels zelfstudie van Dierwetenschappen, maar daar zitten ze echt niet op te wachten zeg maar...

De dingen waarbij je verplicht aanwezig moet zijn zijn practica en groepswerk. Hoor- en werkcolleges zijn facultatief.
Practica en groepswerk heb je heel veel binnen de opleiding, daarom is zelfstudie niet goed te doen,

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 21:43

Bedankt voor de reacties!
Ik weet toevallig dat Psychologie inderdaad niet zo heel veel contacturen heeft, daarom hoopte ik dat ik er daarom nog een studie bij kon doen.
Ik heb besloten het gewoon te gaan proberen, ik zie wel waar het schip strand. :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:45

-