Ik ben alvast aan het uitzoeken wat ik na mijn opleiding tandartsassistente wil gaan doen, wil ik doorleren voor mondzorgkunde of een totaal andere richting in slaan..
Momenteel zit ik nog op het mbo, maar hier zit voor mij totaal geen uitdaging in. De stages vindt ik daarentegen wel leuk, en dat motiveert mij ook om deze opleiding af te maken. Ik zou ook wel moeten als ik naar het hbo wil en dat wil ik héél graag.
Nou is mondzorgkunde een lotingsstudie waarbij ze willen dat je scheikunde en biologie in je pakket hebben gehad, nu heb ik sinds het 2e jaar mavo al geen scheikunde meer gehad.. Kom ik dan nog wel in de aanmerking voor mondzorgkunde of is het eigenlijk al kansloos om je aan te melden aangezien je je maar toch voor één lotingsstudie kan aanmelden? Ik zie een tussenjaar namelijk niet echt zitten.
Daarnaast spreekt een andere studie mij ook erg aan, rechten. Ik zou dan eerst hbo rechten willen volgen, en als het zou kunnen wil ik dan nog verder doorleren voor WO rechten. Maar misschien denk ik er straks wel anders over. Dat is namelijk wel erg hoog gegrepen denk ik
Nu heb ik wel gelezen dat de arbeidskansen niet erg hoog liggen, maar wie weet is dat over 5 jaar weer anders.
Ik hoor graag jullie ervaringen!