Mondzorgkunde of toch rechten..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nameless

Mondzorgkunde of toch rechten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 23:44

Hallo!

Ik ben alvast aan het uitzoeken wat ik na mijn opleiding tandartsassistente wil gaan doen, wil ik doorleren voor mondzorgkunde of een totaal andere richting in slaan..

Momenteel zit ik nog op het mbo, maar hier zit voor mij totaal geen uitdaging in. De stages vindt ik daarentegen wel leuk, en dat motiveert mij ook om deze opleiding af te maken. Ik zou ook wel moeten als ik naar het hbo wil en dat wil ik héél graag.

Nou is mondzorgkunde een lotingsstudie waarbij ze willen dat je scheikunde en biologie in je pakket hebben gehad, nu heb ik sinds het 2e jaar mavo al geen scheikunde meer gehad.. Kom ik dan nog wel in de aanmerking voor mondzorgkunde of is het eigenlijk al kansloos om je aan te melden aangezien je je maar toch voor één lotingsstudie kan aanmelden? Ik zie een tussenjaar namelijk niet echt zitten.

Daarnaast spreekt een andere studie mij ook erg aan, rechten. Ik zou dan eerst hbo rechten willen volgen, en als het zou kunnen wil ik dan nog verder doorleren voor WO rechten. Maar misschien denk ik er straks wel anders over. Dat is namelijk wel erg hoog gegrepen denk ik :')
Nu heb ik wel gelezen dat de arbeidskansen niet erg hoog liggen, maar wie weet is dat over 5 jaar weer anders.

Ik hoor graag jullie ervaringen! :D

Angela

Re: Mondzorgkunde of toch rechten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:51

Hoeveel studenten heb je gesproken die nu mondzorg doen (en daaronder zijn er vast meerdere die eerst tandartsassistente gedaan hebben)? En hoeveel die nu rechten doen? Wat vinden ze van de opleiding? En hoe zien ze zelf hun kansen na op de opleiding?

Volg je hart is mijn advies, maar dan wel met de juiste achtergrond informatie.

Vraag eens of je een keer een eerste jaars college bij kunt wonen op beide opleidingen. Vaak kun je gewoon een keer aanschuiven zonder dat het opvalt dat je er eigenlijk niet thuis hoort, vooral in de grotere zalen. Dan krijg je een beetje een idee of je dat wel of niet aanspreekt.

nameless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 23:58

Angela schreef:
Hoeveel studenten heb je gesproken die nu mondzorg doen (en daaronder zijn er vast meerdere die eerst tandartsassistente gedaan hebben)? En hoeveel die nu rechten doen? Wat vinden ze van de opleiding? En hoe zien ze zelf hun kansen na op de opleiding?

Volg je hart is mijn advies, maar dan wel met de juiste achtergrond informatie.

Vraag eens of je een keer een eerste jaars college bij kunt wonen op beide opleidingen. Vaak kun je gewoon een keer aanschuiven zonder dat het opvalt dat je er eigenlijk niet thuis hoort, vooral in de grotere zalen. Dan krijg je een beetje een idee of je dat wel of niet aanspreekt.

Ik heb wel redelijk veel studenten van mondzorg gesproken, de meesten zijn allemaal zeer te spreken over de opleiding en willen daarna aan het werk als mondhygienst. Mondzorgkunde spreekt mij vooral aan, omdat je werkt met je eigen patiënten en je werkt voornamelijk zelfstandig. De mensen die ik gesproken heb, kwamen wel allemaal van de havo..

Ik heb één persoon gesproken die nu rechten doet, maar zij heeft spijt van haar keuze.. Zij vindt de stof erg veel en lastig. Maar dat is natuurlijk voor ieder persoon verschillend.

Ik ga het eens navragen of dat mogelijk is! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:31

bij mondzorgkunde komen ook mensen in je kliniek met echt ranzige mondproblemen. weet natuurlijk niet of je daar tegen kunt. maar dat zou mijn afhaak punt zijn.

nameless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 10:53

LidyK97 schreef:
bij mondzorgkunde komen ook mensen in je kliniek met echt ranzige mondproblemen. weet natuurlijk niet of je daar tegen kunt. maar dat zou mijn afhaak punt zijn.

Daar ben ik van op de hoogte, dit zie ik als tandartsassistente ook.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:29

Rechten is heel veel lezen... Weinig praktisch, vooral op wo. Daarbij moet je je wel echt afvragen of dat bij je past of niet.

nameless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 08:55

Bedankt voor jullie reacties!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:39

Ik doe hbo rechten en dat veel lezen valt echt wel mee.. Je werkt heel veel met casussen, beroepsproducten enzovoort. Dus ik vind echt wel dat wij praktisch opgeleid worden en niet enkel uit boeken.