[Enq?] Apps in de appstore

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ierpier

[Enq?] Apps in de appstore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 18:27

Ik weet niet of dit hier hoort. Het is voor de uni en het is een soort enquete, dus ik heb t hier maar gezet.

Voor mijn studie ben ik op zoek naar apps die goed worden gevonden, apps die slecht worden gevonden en apps die jullie vinden ontbreken in de appstore en graag zouden zien. Brand los :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:34

Wauw dat zijn wel heel brede vragen.

Gaat het over functionaliteit?
Over design?
Over een bepaald type app? Een spel is nogal anders dan een e-mailapp.
Maakt het besturingssysteem nog verschil?

Apps die ontbreken, tja... geef eens een richting waarin we moeten denken?

Wil best helpen, maar ik heb iets meer sturing nodig :)

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 18:42

Inderdaad wel een beetje breed geweest, ik zal het even wat verduidelijken. De opdracht is verder vrij breed, hoeft niet per se bv een navigatie app te zijn oid.

Bestruingsysteem maakt niet uit. Het draait vooral om functional design van de apps, of de interface fijn werkt etc. Mijn professor is (tot mijn grote irritatie) geen fan van duidelijke opdrachtbeschrijvingen. Apps die woede/irritatie/verwarring oproepen kan ik sws wel gebruiken.

Qua missende apps staat er "4 cool apps/ideas you think there should be but miss in app stores". Lekker generic dus, haha. enkele voorbeelden zijn nv navigatieapp voor paardrijden of een presentatie app waarbij je met en pin de pres kunt meelezen op smartphone.Alles (ALLES) bestaat ook al, heb ik geconcludeerd }>

eilleen333

Re: [Enq?] Apps in de appstore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:07

Ik denk dat je beter een enquete kan maken over een aantal populaire apps en daar mensen hun mening over vragen.
Ik ga hier echt niet van al mijn apps (een stuk of 60) opschrijven wat er wel en niet goed aan is. Dan ben ik een week aan het schrijven, en jij straks maanden bezig met alle reacties.

Mensen reageren nu ook niet, omdat het gewoon teveel werk is. Een enquete invullen is makkelijker.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 20:13

Oh je hoeft ook niet te zeggen wat je goed en slecht vindt aan welke app, dat is aan mij :D alleen al de naam van een app die je bijzonder slecht of juist handig/goed vindt is al super :D

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:29

Als het voor de uni is,zou ik er iets meer moeite in steken en een goede,duidelijke openingspost maken met duidelijke en genummerde vragen die mensen kunnen quoten en invullen.
Iets ruimer je bedoelingen aangeven. :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:29

Maar hoe weet je dan waarom ik de app slecht vind? Is het gewoon een nutteloze app, is de vormgeving slecht, is de app onhandig, onduidelijk? Dan weet je toch nog helemaal niets? Ik snap je onderzoeksvraag niet denk ik...

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 20:34

Ik zal morgen een wat duidelijker topic maken. :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:33

Ik vind Endomondo heel fijn, maar het duurt mij vaak veel te lang voordat ie de satellieten gevonden heeft. Dan klik ik het weer weg. (ligt wellicht ook aan mijn telefoon, maar ik heb er altijd juist bij die app last van)

Facebook app vraagt veel batterij en is dwingend, ik gebruik de mobiele site van fb.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:40

Ik vind Strava echt een top app! Bijna overzichtelijker dan hun site en het werkt altijd. De AH app vind ik ook prettig in gebruik, lekker simpel. Spotify vind ik matig, onhandig en ik verdwaal altijd omdat je zo vaak door kan klikken. Facebook vind ik ook matig, omdat als je een internet pagina open klikt het in de app opent, met teveel pijltjes enzo. Ik klik te vaak de internetpagina weg, terwijl ik gewoon een bladzijde terug wil.