Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

DeMolenhoek schreef:Ik werk in een tankstation en krijg over 8 uur werk 15 minuten pauze. Dus ik werk 7.45 en heb 0.15 pauze. Heel oneerlijk want genoeg collega's die roken en buiten die tijd 3/4 keer gaan roken (en dan direct koffie halen etc) waarbij ik moet doorwerken en een opmerking krijg als ik een frisse neus wil halen. Een kwartier om te eten en dan nog eens 2x 5 minuten lijkt mij ideaal
lucifertje schreef:DeMolenhoek schreef:Ik werk in een tankstation en krijg over 8 uur werk 15 minuten pauze. Dus ik werk 7.45 en heb 0.15 pauze. Heel oneerlijk want genoeg collega's die roken en buiten die tijd 3/4 keer gaan roken (en dan direct koffie halen etc) waarbij ik moet doorwerken en een opmerking krijg als ik een frisse neus wil halen. Een kwartier om te eten en dan nog eens 2x 5 minuten lijkt mij ideaal
Dat mag niet, je werkgever is verplicht om je na 5.5 uur je een pauze te geven van 30 minuten. Deze is dan wel in je eigen.
Lalidan schreef:Gillbo schreef:Geen, op 8 uur. Wel mogelijkheid om tussendoor even wat naar binnen te schuiven.
In 5 minuten kan je makkelijk een boterham opeten, niet uitgebreid je brood nog smeren maar ook een mueslireep heb je zo op
Tenzij jij in 1 van de uitzonderingsberoepen werkt, mag dit dus niet.
Lalidan schreef:Als iets niet mag en het gebeurt toch omdat het 'niet anders kan', is het tijd om je baas aan te spreken. Dan moet hij zorgen dat het wel kan. It's as simple as that. Maar zorg kan een uitzonderingsberoep zijn, die weet ik zo niet allemaal uit mijn hoofd.