Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Celiien schreef:- Een dun nylon touwtje zal hem niet worden; die touwtjes gaan 500-800 kilo simpelweg niet redden. daarom zijn de longeerlijnen nu ook zo dik. En om die op te rollen heb je wel een mega katrol/handvat nodig
xyzutu2 schreef:Een extra probleem kan het geluid zijn van het op&afrollen; niet elk paard zal daar blij mee zijn.
Wat ook niet klopt in je tekst is dat je schrijft dat je zelf de lijn vast kunt zetten op een bepaalde lengte en dat als je die weer losmaakt het paard weer naar je toe kan komen. Het paard kan altijd naar je toekomen, of je de lijn nou op slot zet of niet. Het enige wat de lijn doet bij het op slot zetten is voorkomen dat je paard verder weg gaat. Maar dat doet een longeercirkel in feite ook al
Als je mensen aanraadt om alleen in een longeercirkel te longeren met dit product, dan is zo'n speciale longeerlijn toch helemaal niet nodig? Je kunt dan namelijk volstaan met een touw dat even lang is als de straal van de longeerlijn, dan is het ook nooit te lang.
Op zich vind ik het leuk bedacht, maar ik denk dat je er toch nog even beter over na zult moeten denken voor je er echt mee verder kunt. Alleen al de natuurkundige kan van de zaak om te bepalen welke trekkracht je halspel moet kunnen weerstaan en hoe je dan het touw goed genoeg vast kunt klemmen zonder dat je het touw zelf beschadigt.
8nnemiek schreef:Celiien schreef:- Een dun nylon touwtje zal hem niet worden; die touwtjes gaan 500-800 kilo simpelweg niet redden. daarom zijn de longeerlijnen nu ook zo dik. En om die op te rollen heb je wel een mega katrol/handvat nodig
Tenzij jij zelf ook 500 kilo weegt, hoeft een longeerlijn natuurlijk niet zo'n gewicht te kunnen hebben![]()
Als je je paard er niet mee vast zet aan de muur zou 70-100 kilo meer dan genoeg zijn
Ook de terugtrekkracht hoeft niet hoog te zijn. Je blokkeert hem op de gewenste lengte, en longeert vervolgens zoals je normaal ook doet. Dat kan ook zonder spanning erop.
Ik vind het best een goed idee.
Fennax33 schreef:Hallo allemaal,
Fijn dat jullie allemaal zo snel reageren en jullie mening geven. Dit is een opdracht en een idee wat ik zelf in gedachte had. Dit idee ga ik niet uitvoeren want ik wil namelijk geen onderneming. Maar voor te slagen met school, moet ik dit maken. Zelf kan ik ook goed longeren met een touw, alleen liep ik tegen deze problemen aan. En dat jullie de naam niet leuk vinden is jullie mening. In de paardenwereld zijn nieuwe ideeën heel erg moeilijk te vinden , omdat er al zoveel bestaan. Misschien hebben jullie nog ideeën?