Kiezen tussen twee banen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Kiezen tussen twee banen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 17:30

Wie heeft dit luxe probleem gehad en wat was uiteindelijk doorslaggevend voor je keuze?

Suusje1986

Re: Kiezen tussen twee banen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:33

Beetje weinig info, maar ik zou zeggen doe waar jij denkt blij van te worden!

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:33

Ik had dit vier jaar terug. Ik koos voor het bedrijf dat dichtst lag bij hoe ik zelf ben, het werk en de collega's mij het leukst leken. Verdiende bij dit bedrijf wel wat minder dan bij het ander maar had de luxe toch voor de eerste te kunnen kiezen. En nog geen dag spijt gehad!

Veel verdienen is leuk, maar de sfeer op een werkplek en je plezier in werk zijn minstens zo belangrijk! Anders ben je veel sneller overwerkt...doe waar jij je het beste bij voelt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:42

Ik heb moeten kiezen tussen 2 bijbaantjes. Het was kiezen tussen een bedrijf wat goed op mijn cv zou staan, mij veel leuker leek en vaste werkuren, of een baantje waar ik veel zou kunnen werken en veel zou verdienen. Uiteindelijk voor t eerste baantje gekozen ondanks dat ik het geld voor mijn studie goed kon gebruiken. Leef nu een beetje zuiniger en heb totaal geen spijt van mijn keuze!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:53

Ik moest deze keuze niet al te lang geleden maken: beiden buitenland, maar één carrièretechnisch beter en de ander.. tsja, leuker. Ben voor de carrière gegaan, maar of ik daar nou echt gelukkiger van ben geworden? Ik ben inmiddels weer van baan veranderd en nog steeds in het eerste buitenland, maar wat zou ik toch graag in het tweede buitenland zijn op dit moment :o

_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:30

Iets meer dan een maand geleden kwam ik onverwacht in deze luxe positie. Bij mij is doorslaggevend geweest dat ik in mijn huidige baan meer en breder ervaring op kan doen, ondanks dat de arbeidsvoorwaarden inderdaad wat beter waren bij het andere bedrijf. Het heeft mij geholpen om voor beide bedrijven de voor en tegens op te schrijven, heb je dat voor jezelf duidelijk, maar neem ook je gevoel mee.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 07:05

Een halfjaar geleden meegemaakt. optie 1 : onzekerheid, verder van huis, niet veel verdienen, maar toffe sfeer. Optie 2: dicht bij huis, meer verdienen, vast contract maar qua sfeer ... :n

Heb optie 2 gekozen.

Goed, we werken uiteraard om geld te verdienen, niet om plezier te maken, maar ik had toch graag een mengelmoes van beide gehad :+

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:35

Voor mij zouden de sfeer op het werk en de collega's doorslaggevend zijn. Ik zou het niet volhouden om 8u per dag of meer op het werk te zitten als er geen klik is met de collega's.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:36

Ik heb deze keuze gehad maar dan met werk en school

Optie 1 was: een goed betalende baan

Optie 2 was: periode van 8 maanden (amper) betaalde stage. Een hele minimale vergoeding

Ik heb er toen voor gekozen te stoppen met school en mijn baantje voort te zetten. Ik heb hele lieve collega's en een super plekje hier. Dat is misschien niet super verstandig geweest maar tot nu toe heb ik nog geen spijt :)