Werken op een ranch in Nieuw-Zeeland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Meerreell

Werken op een ranch in Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 11:19

Hi!
Ik zou volgend studiejaar graag 2 maanden op een ranch werken in nieuw-zeeland, tegen kost en inwoning. Ik vroeg me af of er hier anderen zijn die dit al eens hebben gedaan en mij kunnen vertellen hoe ze aan een leuk adresje zijn gekomen, of misschien hebben jullie tips voor een leuke stal.
Ik weet dat er websites zoals travelactive bestaan, maar hier word je gewoon ergens ingedeeld op basis van je voorkeuren en heb je zelf geen keuze uit verschillende plekken. Voor het geld wat je ervoor betaalt vind ik dat dan wel jammer, dus wie weet kan iemand me hier helpen!
Groetjes Merel
:)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:26

ED -> STW

Mawrr

Re: Werken op een ranch in Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:11

Wooff? Workaway?
Staan hele leuke hosts op, ook met paarden. Wel even een tip: spreek goed alles door en maak afspraken, voorkomt teleurstellingen en miscommunicaties.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:17

Yardandgroom.com !!!
Wereldwijd en overal wel iets te vinden :)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:31

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:33

Waar wil je precies werken in nz? Welk gebied? Als je me een berichtje stuurt kan ik je wat links sturen

Meerreell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 22:56

Mawrr schreef:
Wooff? Workaway?
Staan hele leuke hosts op, ook met paarden. Wel even een tip: spreek goed alles door en maak afspraken, voorkomt teleurstellingen en miscommunicaties.

Workaway ken ik inderdaad, maar daar staan vooral baantjes op waarbij je voornamelijk helpt werken met dingen als tuinieren/oppassen/klussen, waarnaast je dan ook af en toe kunt paardrijden. Voor mij staat dat dus iets te weinig in het teken van paarden, die andere zal ik nog even checken. Thanks iig!

Meerreell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 22:58

fleurtjeuh schreef:
Yardandgroom.com !!!
Wereldwijd en overal wel iets te vinden :)

Daar heb ik inderdaad eens gekeken maar ik dacht dat dit meer was voor mensen die een parttime of fulltime baan zochten, dus heb toen geen account aangemaakt (je kan zonder account helaas niks bekijken). Maar vacatures voor zoiets als ik zoek kan ik daar dus ook vinden?

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:59

Ja ik heb daar bijvoorbeeld ook een zomerbaan gevonden voor 3,5 maand op een stal in Portugal.
Dit jaar ga ik relaxder doen en 1,5 maand vrijwilligerswerk doen op een stal in Schotland. Dat laatste heb ik juist weer via workaway.info
Als je daarop goed zoekt is er een hele hoop keus met paarden.

Weet je zeker dat je meteen naar Nieuw Zeeland wilt? Ligt natuurlijk ook ah land/toerisme en soort stal of ze voor korte termijnen mensen aannemen in de zomer.

Waar ben jij naar opzoek?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:01

Ik heb via yardandgroom meerdere Internationale banen gevonden. In totaal anderhalf jaar in het buitenland gegroomd. Super site.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:18

Ik heb het via workaway gedaan, zit momenteel in Ierland. Als je goed zoekt, het trefwoord 'horse' doet al veel goed, staat er mega veel op! Echt niet alleen maar oppassen en tuinieren, juist heel veel grote stallen. Momenteel werk ik 8 uur per dag met renpaarden en merrie's met veulens. In totaal nu 23, volgende maand waarschijnlijk 35 :+

Meerreell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 10:29

Jette schreef:
Ik heb het via workaway gedaan, zit momenteel in Ierland. Als je goed zoekt, het trefwoord 'horse' doet al veel goed, staat er mega veel op! Echt niet alleen maar oppassen en tuinieren, juist heel veel grote stallen. Momenteel werk ik 8 uur per dag met renpaarden en merrie's met veulens. In totaal nu 23, volgende maand waarschijnlijk 35 :+

Jep zoiets zoek ik inderdaad! Toch nog maar eens workaway goed doorzoeken

Meerreell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 10:37

Eefjahh schreef:
Ja ik heb daar bijvoorbeeld ook een zomerbaan gevonden voor 3,5 maand op een stal in Portugal.
Dit jaar ga ik relaxder doen en 1,5 maand vrijwilligerswerk doen op een stal in Schotland. Dat laatste heb ik juist weer via workaway.info
Als je daarop goed zoekt is er een hele hoop keus met paarden.

Weet je zeker dat je meteen naar Nieuw Zeeland wilt? Ligt natuurlijk ook ah land/toerisme en soort stal of ze voor korte termijnen mensen aannemen in de zomer.

Waar ben jij naar opzoek?

Ik had nieuw-zeeland in gedachte omdat de paarden business daar (naar mijn idee) vrij groot is en daar ook veel 'grote' stallen zijn, met dus veel werk. Opzich zou een ander land dan nieuw-zeeland ook wel in aanmerking komen mits daar leuk werk te vinden is :) En daarmee denk ik dan vooral aan het werken met paarden (een ander klusje tussendoor is uiteraard geen probleem, maar wil wel voornamelijk met paarden aan het werk zijn). Ik zou het daarbij ook wel leuk vinden als ik dagelijks een keertje kan rijden, hoeft niet van 's ochtends tot 's avonds te zijn maar als de mogelijkheid er dagelijks is, dan is dat wel een pré. Qua soort stal maakt het me nog niet zo heel erg uit, vooral even kijken wat er allemaal mogelijk is

Figaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:37

Hallo allemaal!

Al een tijd rustig in dit topic maar ben toch even benieuwd. Heeft iemand nog ideeën of tips? Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn scriptie is goedgekeurd en wil al een lange tijd na mijn afstuderen naar het buitenland. Mijn voorkeur gaat uit naar Nieuw Zeeland, maar andere suggesties zijn ook zeker welkom!

Ik wil graag voor een periode van 2 a 3 maanden en dan vanaf oktober/november.

Alvast bedankt!