nu zit ik voor de vierde of vijfde keer een samenvatting te maken voor een toets die ik moet inhalen omdat ik ziek was. Deze toets was 2,5 maand geleden, maar ik heb tussen door twee stages moeten lopen waardoor het al weer flink is weggezakt
Ik heb de havo afgerond met goede cijfers en ook op het MBO (expres geen HBO opleiding) heb ik goede cijfers. Allemaal heel erg leuk, maar ik ben misschien wel té ijverig. Ik maak in het begin van het blok al samenvattingen, dat is natuurlijk niet zo erg, maar nu ben ik bijv. voor de zoveelste keer bezig met samenvattingen. Dit doe ik ook in de toetsweek, ik ben dus best veel tijd kwijt met leren. Het paardrijden lijdt er niet onder, maar ik krijg er heel veel stress van en kan in dezelfde tijd ook tekenen of schilderen.
Als ik het niet doe zoals ik het nu doe, wordt ik drie keer zo gestrestst als anders, wat al niet uit te houden is. Daarom doe ik het maar, om toch iets rustiger de toets in te gaan. Maar dat hoeft toch niet? Waarom moet ik het wel?
Kan een van jullie bokkers mij helpen? Heeft een van jullie goede tips?
Groetjes Bente, die weer gauw gaat leren
! 
Ik typ wel eens als ik echt te weinig tijd heb, maar ik vind schrijven eigenlijk fijner, dan onthoud ik het beter.
Het is daarom ook veel erger geworden nadat de stage niet helemaal lekker liep en ik naar huis moest (meer info evt. via pb).
Dat ga ik zeker gebruiken! Ik moet wel zeggen, onze boeken zijn op dat gebied erg duidelijk, de docenten hebben ze zelf geschreven. Vooral die van sommige docenten zijn errug duidelijk
. Ik voel ook altijd een eeuwige strijd met medeleerlingen; ik moet en zal het hoogste cijfer hebben. Is natuurlijk goed, maar anderzijds is het ook krom; een zes is namelijk ook een voldoende en je zit er voor je zelf.