.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 10:16

H.
Laatst bijgewerkt door Aight op 03-02-22 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr

Re: Ervaring/CV oppoetsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:25

Studentenvereniging en kleine commissies wordt wel degelijk naar gekeken. En hoe poets je je CV op? Door dingen te gaan doen!

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:34

Zeker vrijwilligerswerk en studentenvereniging erop vermelden. Mijn 'werk' bij mijn studentenvereniging was echt een meerwaarde tijdens sollicitatiegesprekken. Op bijna elk gesprek werd het positief onthaald en werd er dieper op ingegaan. Op je CV moet je er niet teveel uitleg bij schrijven, maar als je echt gaat solliciteren, denk dan op voorhand al eens na over de vaardigheden die je geleerd hebt tijdens je vrijwilligerswerk en die relevant zijn voor de functie waarvoor je solliciteert. En naast vaardigheden die je opdoet, zien veel werkgevers graag vrijwilligerswerk op je CV staan omdat het wel aanduidt dat je je handen uit de mouwen kan steken en je in je vrije tijd meer doet dan voor TV hangen bijvoorbeeld.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 17:43

.
Laatst bijgewerkt door Aight op 03-02-22 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:16

Omdat de werkervaring in je vakgebied gering (nihil) is, helpen alle beetjes om een compleet beeld te schetsen. Zo heb ik ook mijn stageplaatsen vermeld in het profiel.(Ik kom vanuit de accountancy en volg nu een lerarenopleiding).

Vrijwilligerswerk en activiteiten in je studentenvereniging inderdaad vermelden :j

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:43

Aight schreef:
Ik snap heel goed dat ik iets moet gaan doen! :D Ik vroeg me meer af wat andere mensen zoal doen!

En wat betreft studentenvereniging, ik heb momenteel erop staan dat ik er lid ben, en actief ben in verschillende commissies. Maar sommige van deze commissies zijn dusdanig klein dat ik niet gespecificeerd heb in welke.

Zetten jullie standaard ''hobby'' werk ook op je CV? Ik heb bijvoorbeeld twee maanden in Australië paarden getraind. Aan de ene kant denk ik, dit zegt wel iets over mij als persoon (zelfstandig), maar aan de andere kant is het meer een leuke aanvulling en past het eigenlijk niet onder ''werkervaring''.

Misschien toch maar onder een ander kopje plaatsen..

Was dit betaald? Anders zou je het ook nog onder vrijwilligerswerk kunnen zetten bijvoorbeeld. En zeker je commissiewerk vermelden, bijvoorbeeld onder één kopje 'commissielid' en dan bij de uitleg de verschillende commissies neerzetten.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:04

Gewoon neerzetten wat je hebt en in de loop van de tijd kun je het bijwerken.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:07

Ik heb toen ik nog studeerde vrijwilligerswerk gedaan voor verschillende organisaties. Het vrijwilligerswerk sloot aan bij mijn studie, mijn interesses en de richting die ik beroepsmatig uit wou gaan. Deze dingen stonden allemaal op mijn CV. Daarnaast stond op mijn CV ook welke stage-ervaring ik had opgedaan (behalve dan wat betreft kijkstage, die had ik niet vermeld). Het was een goede basis om van te vertrekken bij het zoeken naar een (eerste) job. Ik mag zeker niet klagen, had als een van de eersten van mijn richting werk (terwijl het werk echt niet voor het rapen ligt met mijn diploma) en werk nu ook in de sector waarin ik graag wou werken.
Naargelang je wat langer werkt kan je je CV aanpassen door je werkervaring op te geven ipv (enkel) je ervaring via vrijwilligerswerk.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:15

Je bijbaan of bijbanen in de horeca zijn wel degelijk interessant om te vermelden. Het zegt ook wat over jou als persoon als je in 5 jaar bij 10 bedrijven hebt gewerkt, of bij 1 bedrijf 5 jaar....