1e werkdag supermarkt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iiSunshine

1e werkdag supermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 21:09

Hooiii,

Ik heb zaterdag mijn eerste werkdag bij de supermarkt. Het enige dat ik weet is dat ik 8:00 moet beginnen, wanneer de winkel opengaat dus. Maar wat ik mij dus afvroeg waar ik mij eigenlijk zal moeten melden. Moet ik naar de personeelsingang gaan of wachten tot de winkel wordt opengemaakt? En hebben jullie nog tips? (Aangezien ik waarschijnlijk best wel zenuwachtig ga worden)

Alvast bedankt! :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:10

Gewoon erheen gaan en zien waar je je collega's ziet :)

Zorg wel dat je op tijd bent, om 8:00 beginnen is ook om 8:00 in de winkel al klaar staan voor het werk :) dus wel eerder aanwezig zijn
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 28-03-16 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Re: 1e werkdag supermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:11

Even vooraf bellen of langs gaan om dat te vragen is de juiste route

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:13

Gewoon gaan en je voorstellen bij de eerste collega die je ziet en vertellen dat het je eerste dag is. Vraag bij wie / waar je je moet melden. Dan komt het vanzelf goed.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 21:15

Okay! Bedankt voor de reacties :)

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:15

Jammer dat ze je dat niet gelijk verteld hebben.
Ik zou inderdaad even van tevoren langsgaan of bellen hoe laat je er moet zijn en waar.
Bij ons is het altijd minimaal 15 minuten van tevoren aanwezig.
Ik neem aan dat je ook nog je kleding hoort te krijgen of heb je dat al?

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 21:17

nuscaniels schreef:
Jammer dat ze je dat niet gelijk verteld hebben.
Ik zou inderdaad even van tevoren langsgaan of bellen hoe laat je er moet zijn en waar.
Bij ons is het altijd minimaal 15 minuten van tevoren aanwezig.
Ik neem aan dat je ook nog je kleding hoort te krijgen of heb je dat al?

Ja dat vond ik ook al, ik werd gebeld en hij vertelde mij wanneer ik moest werken en voor ik het wist hing hij al weer op. Ik heb inderdaad ook nog geen kleding dus ik wou sowieso rond 7:45 aanwezig zijn

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:18

Ik zou minimaal een kwartier van te voren aanwezig zijn, dan zou je door de personeelsingang moeten. Vaak gaat die op vaste tijden open, ik zou daar even voor bellen als ik jou was.
Maar wel leuk! Wat ga je doen?

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 21:21

Vera96 schreef:
Ik zou minimaal een kwartier van te voren aanwezig zijn, dan zou je door de personeelsingang moeten. Vaak gaat die op vaste tijden open, ik zou daar even voor bellen als ik jou was.
Maar wel leuk! Wat ga je doen?

Heb er inderdaad wel zin in, ik ga vakkenvullen

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:24

Spannend! Ik zou inderdaad, zoals je al aangaf, netjes op tijd komen!
Bij een boel supermarkten zit er ook een bel naast de personeelsingang/magazijndeur, daar kan je ook altijd op drukken om naar binnen gelaten te worden :').
Maar ik denk dat het slimste is om even te bellen/in de loop van de week even langsgaan!

Heel veel succes alvast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:24

Ik denk juist niet dat je door de personeelsingang moet. Als je er kwart voor 8 zou moeten zijn is er een grote kans dat de kluis nog open is of dat ze nog bezig zijn op kantoor, dan mag je uberhaupt niet naar binnen via die ingang. Als wij mensen inwerkten lieten we ze ook altijd bij de opening van de winkel starten, maar dan gewoon melden bij de servicebalie als de winkel open ging. Dan stond er iemand klaar om je naar achter te brengen waar je je even rustig om kon kleden etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:26

bij ons wel bij de personeelsingang hoor de eerste dag, dus ik zou even voor de zekerheid bellen waar je verwacht wordt en of het handig is als je wat eerder komt, dan toon je ook meteen goede wil!

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:27

Ik denk dat dat verschilt per supermarkt Emma, daar heb ik zelf nog nooit van gehoord bij de supermarkten waar ik gewerkt heb.
Daarom lijkt het me het verstandigst dat TS gewoon even navraagt! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:37

Het zal inderdaad verschillen hoor, ik probeerde er alleen mee aan te geven dat ze het best niet zomaar bij de personeelsingang kan gaan staan om kwart voor 8.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:49

vuurneon schreef:
Gewoon erheen gaan en zien waar je je collega's ziet :)

Zorg wel dat je op tijd bent, om 8:00 beginnen is ook om 8:00 in de winkel al klaar staan voor het werk :) dus wel eerder aanwezig zijn

Dat is niet niet overal zo.. als ik om 7.00 moet beginnen, hoef ik ook echt pas om 7.00 aanwezig te zijn en mag ik dan zelfs nog omkleden en koffie pakken. Dit is wel alleen met openingstijden, overdag geldt dit niet, dan moet ik wel 5 minuten van te voren aangekleed op de werkvloer zijn.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:59

Beter te vroeg dan te laat op je eerste werkdag. Dus ook ik zou er gewoon een kwartier eerder zijn. Zie je ander personeel? Vraag gewoon of je mee mag lopen en meld je daarna bij je leidinggevende. Weet je niet wie dat is? Dan is het niet erg om iemand te vragen wie dat is en of diegene je even naar hem/haar wil brengen zodat je je kunt melden en voorstellen.

Succes zaterdag!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:17

Ik had bij de supermarkt waar ik destijds werkte denk ik trouwens niet de personeelsingang gevonden zonder hulp en mijn collega's had ik ook niet kunnen herkennen want die trokken de bedrijfskleding pas binnen aan. Ik zou dus sowieso even bellen wat het handigst is, ik mocht me destijds wel gewoon melden bij de service balie op mijn eerste werkdag. Ik denk dat om 8:00 daadwerkelijk aangekleed op de werkvloer vast voor je tweede werkdag geld maar bij je eerste werkdag lijkt het me dat je dan wel erg vroeg aan moet komen om dat te laten lukken, ik neem toch aan dat er nog iets van uitleg aan vooraf gaat en als je gebeld bent dat je mocht komen zal je ook nog wel je arbeidsovereenkomst krijgen ed?

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 11:28

Ik denk dat ik vandaag even ga bellen of mailen, aangezien ik wel merk dat het erg verschilt

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:38

iiSunshine schreef:
Ik denk dat ik vandaag even ga bellen of mailen, aangezien ik wel merk dat het erg verschilt

Goed plan ! Het scheelt per winkel en je weet het gewoon zeker door te bellen :)

Succes

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 16:03

Ik ben er net even lansggeweest, moest toch in het dorp zijn. De medewerker bij de servicebalie zei dat ik sowieso even een kwartiertje eerder moest zijn en dus via de personeelsingang moest.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:08

Bij ons moeten werknemers inderdaad een kwartiertje of 10 minuten voor opening in de winkel zijn, via de personeelsingang. Als ze dan nog bezig zijn met de kluis, wordt de deur gewoon niet open gedaan en moet je nog een paar minuutjes wachten.
Als mensen op hun eerste dag gewoon om 8 uur met de klanten mee de winkel inkomen, is dat nooit een probleem. Ze krijgen toch eerst een rondleiding, wat uitleg vooraf en hun kleding. Als ze voortaan maar wel op tijd zijn.

Veel succes zaterdag! :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:10

Niet zenuwachtig zijn joh, het stelt echt niets voor! Netjes op tijd aankomen, je kunt je melden bij een collega dan wordt je vast naar de juiste plek gestuurd. Komt vast helemaal goed!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:11

Ik vind overigens wel dat je als nieuwe medewerker niet zelf moet beslissen dat je dan wel met de klanten mee naar binnen kan lopen op je eerste dag. Dat moet naar mijn mening in overleg gaan en anders zorgen dat je er te vroeg bent, een kwartier ongeveer.

mohicaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:47

Ik zou nog een contact opnemen met de winkel of er deze week persoonlijk nog langsgaan.
Toen ik begon te werken, moest ik om 6uur beginnen en was het inkomen via personeelsuitgang.
De collega's die om 8uur beginnen zijn er vaak voor dat uur en komen via personeelsingang.
Bij ons geldt de regel ( Delhaize ) zolang dat de winkel nog niet open is moet je langs de personeelsingang binnen. Heb je gedaan met werken en de winkel is nog open, dan gewoon naar buiten zoals de klanten.
Heb je sluiten, sluiten de winkeldeuren en moet je weer buiten via de personeelsingang.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:56

Goed dat je even langs bent geweest, dan weet je in ieder geval wat de bedoeling is! Spannend, succes!