Zelfde studie op een andere loctie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Zelfde studie op een andere loctie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 14:11

Hallo,

Ik studeer nu HBO-rechten in Tilburg op de JHS. Ik voel me alleen totaal niet thuis op deze school en heb ook niet het idee dat dat nog gaat komen.
Ik zit ook niet zo lekker in mijn vel en daardoor heb ik veel gemist. Hierdoor ging ik even kijken naar andere optie's voor volgend jaar. Nu kwam ik op het geweldige idee om wanneer het niet anders kon naar Nijmegen te gaan om daar op de HAN rechten te studeren.
Maaar, hoe langer ik er over nadenk hoe liever ik eigenlijk gewoon naar de HAN zou willen. Nieuwe start, op kamers, nieuwe mensen.. Maarja als ik dit jaar wel haal (zonder of met p) kan ik dus volgend jaar weer opnieuw beginnen. En wat als het daar ook tegenvalt?
Het gaat niet zo zeer om de studie want daar twijfel ik niet echt aan, alleen de school valt mij zo tegen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

geerte

Re: Zelfde studie op een andere loctie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:32

Misschien even naar een open dag of iets, zodat je een beetje kan proeven aan de sfeer daar.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:36

Inderdaad naar open dagen, een proefdag meelopen, bel eens met de opleiding voor de mogelijkheden!

Ik vind zelf de sfeer van de HAN en Nijmegen leuk, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:47

Grappig, ik had dezelfde ervaring/gevoel op de JHS in Tilburg, na 3 maanden verder gegaan in Sittard en beviel veel beter!

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:21

Soms kun je met een P ook in het tweede jaar instromen bij een andere locatie, bij mijn opleiding tenminste! Maar dan kom je weer in een groep terecht die elkaar al kent, ipv dat iedereen die nieuwe start maakt.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:04

Ìk heb dit zonder P gedaan. Ik ben van Hanzehogeschool Communicatie naar NHL Communicatie geswitched.

In overleg ben ik gewoon in het tweedejaar begonnen met een licht aangepast rooster, zodat ik ook enkele vakken uit het eerste jaar kon doen. Inmiddels ben ik excellent afgestudeerd, dus wat dat betreft hoeft het absoluut geen nadelen te hebben om ergens anders een nieuwe start te maken.

Sterker nog, ik denk dat het voor mij juist op deze manier beter heeft uitgepakt :-) !

Succes met je keuze.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 20:50

Heb ze inderdaad al gemaild!

Ania, toevallig haha! Wat vond je precies vervelend aan de JHS?

Ik twijfel nog heel erg. Als ik mijn P haal kan ik daar inderdaad aan jaar 2 verder.. En zoniet, geen idee daar heb ik ook nog over gemaild. Ik heb gewoon echt niks helemaal niks met de JHS, en het voelt niet alsof dat nog komt. Als je gaat studeren zou je vriendengroep moeten groeien maar de mijne krimpt alleen maar. Maarja, dat kun je in Nijmegen ook hebben natuurlijk.. Daarbij is mijn vriend het er echt totaal niet mee eens, wat natuurlijk ook een enorm nadeel is. En hoe gek ook, ik wil ook even overleggen op mijn werk of het mogelijk is mijn uren in het weekend te maken.

Pff vind het zo lastig. Ook dat ik dit zo laat bedenk, alle opendagen enzo zijn natuurlijk al lang geweest. En ik zit ook niet zo lekker in mijn vel dus het is natuurlijk ook gewoon aan mijzelf te wijten. Iedereen verklaard mij ook voor gek. Heb alles in Tilburg, paard, vriend, vrienden dan wat er nog over is, werk, thuis.. Waarom zou ik weg gaan dan hoor ik vaak, maar het kriebelt wel gigantisch. Ik was ook altijd de gene die zei 'ik ben zooooo blij dat mijn studie gewoon lekker in tilburg is.'
Niet dus. :')

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:05

In mei/juni zijn er vaak nog weer open dagen. Je kan natuurlijk ook altijd een afspraak maken bij de school. Voor instromen kan je vaak wel terecht bij iemand die je persoonlijke voorlichting kan geven en met je gaat kijken naar jouw studieroute.

Waar een wil is, is een weg. Bovendien is je reistijd maar een klein uurtje? Je zou er niet eens voor hoeven te verhuizen :j .

Laat je trouwens niet te veel leiden door wat anderen willen. Ga vooral het gene doen waar jij gelukkig van wordt, anders krijg je er misschien spijt van.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 21:15

Ja in mei heb ik inderdaad een meeloop dag en dan is er ook een open dag. Maar ja 1 mei moet je natuurlijk ingeschreven staan..

Ja het is inderdaad een uur met de trein. Is opzich prima te doen maar heb het gevoel dat op kamers gaan misschien wel goed voor mezelf is. Maar goed als het allemaal door gaat begin ik gewoon met reizen en dan zie ik wel.

Nee heb je helemaal gelijk in! Alleen de mening van mijn vriend vind ik natuurlijk wel heel belangrijk en die is het felst er tegen. Maar als de meeloop dag mij gewoon echt goed bevalt en ik heb er een vertrouwd gevoel bij heb dan ga ik er toch voor denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:26

Als je je P niet haalt kan je waarschijnlijk ook wel vakken overslaan, je krijgt dan vrijstelling voor vakken die heel erg lijken op wat je al gehaald hebt of die hetzelfde zijn.

Ik zou me eigenlijk wel afvragen of het beter gaat zijn op een andere school. Bekijk het eens van de andere kant, als je een studie echt leuk vindt dan maakt het niet uit wat voor school het is en met wie je in de klas zit. Dan zijn dat alleen maar bijkomstigheden.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 21:53

Maar dan zou ik even veel college geld betalen toch Emma? Want dan kom ik gewoon weer in jaar 1 terecht.

Ja daar heb je ook helemaal gelijk in! Dat is voor mij ook een enorm twijfel punt. Maar aan de andere kant, ik voel me in deze school gewoon totaal niet thuis. Zodra ik dat gebouw binnen loopt dan is mijn humeur gelijk -1000. Het is zelfs zo erg dat ik soms op de parkeerplaats ben en maar besluit weer naar huis te gaan omdat ik zo tegen de school opzie terwijl ik de stof wel leuk vind.
Maar of dat in Nijmegen anders gaat zijn? Misschien ligt het wel aan mijzelf en zal ik het overal hebben, en dan zit ik daar in Nijmegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:59

Je zou kunnen kijken of je dan in kan stromen in het tweede jaar en de vakken die je moet herhalen uit het eerste jaar daarnaast kan volgen. Dan kan het zijn dat je iets vertraging hebt maar niet een heel jaar