Daar ben ik nu. Maar daar wil ik niet zijn!
Ik heb een beter leven voor ogen voor mezelf maar hoe begin ik daar aan?
Hopelijk hebben jullie tips en ervaringen om te delen

Mijn situatie is als volgt:
Ik ben 28 jaar en een gescheiden moeder van een dochter van 9 jaar.
Ik heb na mijn voortgezet onderwijs een particuliere 1 jaar durende opleiding gedaan in de paarden,daarna raakte ik zwanger. Mijn ouders hadden het nooit breed dus een dure studie zat er niet in.
Nu is mijn leven zo ingericht dat ik dus laaggeschoold werk doe als 'witte werkster'.
Op zich heb ik plezier in mijn werk maar ik weet dat er meer zit in mij. Ik ben behoorlijk intelligent en ik voel gewoon dat ik daar iets mee kan. Maar wat? En hoe?
Financieel gezien móét ik blijven werken om het rond te kunnen breien,sparen voor een studie zit er helaas niet in. En dan denk ik aan de tijdindeling....
Als ik een opleiding zou willen doen,wanneer doe ik dat dan? Gaat dat niet ten koste van mijn inkomen?
En in welke richting moet ik het zoeken?
Wat zijn mijn opties?
Ik weet heel zeker dat ik een beter leven wil en dat ik daarvoor wil vechten.
Ik hoop dat hier mensen zijn die ideeën hebben over wat ik zou kunnen doen of hoe ik iets zou kunnen bereiken?
Bij wie moet ik aankloppen?
Binnen mijn gemeente worden omscholingsmogelijkheden geboden tót 27 jaar,helaas ben ik 28
Ik heb hiervoor verschillende baantjes gehad in bijvoorbeeld productiewerk, maar hoe kom ik nou aan iets met doorgroeimogelijkheden?