[ENQ] Herkomst en prijs vlees (voor school)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Animal

[ENQ] Herkomst en prijs vlees (voor school)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 16:28

Een van de onderdelen van een groot project op onze studie is het houden van een enquête. Mijn groepsgenoten hebben
een enquête gemaakt waarmee wij inzichtelijk willen maken of er een markt is voor regionaal geproduceerd vlees.

Daarnaast is de enquête vooral bedoeld om te leren hoe je resultaten kunt verwerken en welke verschillende conclusies eruit te halen zijn.
Tips en tops zijn dan ook zeer welkom!

Zouden jullie deze enquête voor ons in willen vullen? Het zijn 12 korte vragen en het zal ongeveer 2-5 minuten tijd kosten om de enquête in te vullen. Alvast bedankt! :)

http://www.survio.com/survey/d/U1W4V1V8Q4W1X8H1I

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: [ENQ] Herkomst en prijs vlees (voor school)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:47

Ingevuld, succes!

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:31

Ingevuld.

Misschien leuk om te weten: wij eten bijna nooit kippenvlees omdat mijn moeder (die doet de boodschappen ;)) het zonde vindt dat je - in haar ogen - vooral voor water betaalt.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:05

Heb hem voor je ingevuld, maar weet niet of je veel aan mijn antwoorden hebt, omdat wij onze eigen dieren houden voor het vlees.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:17

Ingevuld! Succes!

Tip: ik zou (vooral voor het verwerken van je enquete) van de vraag van de frequentie vlees in een week ook een meerkeuze antwoord maken zoals de laatste ;)

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:21

Ingevuld! Succes!
Zou graag willen weten wat eruit komt!

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:30

Ingevuld ! Succes met je opdracht +:)+

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 21:32

Bedankt allemaal! :D

Elise (leuk! Naamgenootje!), wij hebben zeker iets aan jouw antwoorden hoor! Zelf hebben wij thuis ook een eigen koe in de vriezer liggen. Het staat alleen niet standaard tussen de antwoordopties omdat er procentueel gezien zeer weinig mensen hun eigen dieren houden voor vlees.

Fish_n_chips, interessant om te weten! Voor het project zelf niet heel relevant, maar dit onderwerp heeft wel heel erg mijn interesse.

Barbabientje, er is in dit geval voor gekozen om juist geen categorieën te maken bij deze vraag, omdat je daar een minder nauwkeurig antwoord uit krijgt (op aanraden van de docent). Het kan zijn dat we de antwoorden nog in klassen gaan opdelen, maar daar waren we nog niet direct over uit. Het zou inderdaad wel handiger geweest zijn om er een meerkeuzevraag van te maken i.p.v. een open vraag. Er zijn tenslotte toch maar 7 opties (0 kan niet, gezien het een enquête voor vleeseters is).

Kayleigh327, ik ga kijken of ik wat in het topic kan plaatsen als de gegevens verwerkt zijn. Er wordt niet officieel verslag van uitgebracht, maar het is vooral voor het oefenen van vaardigheden en om te kijken of ons 'plan' voor het project haalbaar is. Het is een beetje een globaal iets dat we doen met het project om te oefenen met wat er allemaal bij komt kijken. Het is nog niet 100% waterdicht en de doelgroep is ook niet geheel willekeurig of juist gericht (gaat om een project in een bepaalde omgeving dat te maken heeft met het afzetten van lokale, duurzame vleesproducten. Het beste zou dan zijn om in dat gebied bij willekeurige mensen de enquête af te nemen). ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:36

Ingevuld, ik kan alleen bij waar het vlees vandaan komt niet kiezen. Is namelijk afhankelijk van de soort vlees. Rund is afkomstig van nu Henkie 3 lakenvelder stier van vorige stalhouder. Daarvan ligt er nog een derde in het vrieshuis. Kip komt zoveel mogelijk ook bij de kweker vandaan. Varken van de boerderij winkel die het heeft van buurman vrije uitloop varkens boer. Maar af en toe moet ik uitwijken maar de supermarkt als het er niet is.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 21:52

karuna schreef:
Ingevuld, ik kan alleen bij waar het vlees vandaan komt niet kiezen. Is namelijk afhankelijk van de soort vlees. Rund is afkomstig van nu Henkie 3 lakenvelder stier van vorige stalhouder. Daarvan ligt er nog een derde in het vrieshuis. Kip komt zoveel mogelijk ook bij de kweker vandaan. Varken van de boerderij winkel die het heeft van buurman vrije uitloop varkens boer. Maar af en toe moet ik uitwijken maar de supermarkt als het er niet is.

In dat geval kun je het beste kiezen voor de optie 'boerderijwinkel'. Dat kan alles omvatten wat bij de (hobby)veehouder vandaan komt en niet meer leeft wanneer het bij jou op het erf komt zegmaar :)

Het gaat ook om waar het voornamelijk vandaan komt, dit hadden we even bij de enquête neer moeten zetten.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:57

Ja Animal, ik dacht meer aan BV: 1-2 keer, 3-4 enz
Want ik heb nu zelf 4-6x ingevuld maar wist niet zeker of jullie het konden gebruiken..

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 22:29

Barbabientje schreef:
Ja Animal, ik dacht meer aan BV: 1-2 keer, 3-4 enz
Want ik heb nu zelf 4-6x ingevuld maar wist niet zeker of jullie het konden gebruiken..

Is helemaal prima hoor! Het kan heel goed zijn dat we het uiteindelijk toch nog in klassen op gaan delen :) Alleen hebben we daar niet direct voor gekozen omdat het net iets minder nauwkeurig is en je ook net even iets minder berekeningen kunt loslaten op de resultaten. Als je met klassen werkt heb je een ordinaal meetniveau. Hier kun je bijvoorbeeld staafdiagrammen of cirkeldiagrammen mee maken. Met individuele getallen heb je scale als meetniveau, waar je zelf een ordinaal meetniveau mee kunt maken, maar bijvoorbeeld ook een lijndiagram of histogram kunt maken. :)

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:52

Ik heb m ook voor je ingevuld! Ik vind het lastig om meer te betalen voor beter leven vlees. Bij supermarktvlees proef ik zelf eigenlijk weinig verschil tussen een kip die slecht heeft geleefd en eentje die het iets beter gehad heeft, bij allebij loopt er standaard veel water uit.

Bij voorkeur haal ik mijn vlees bij een (islamitische) slager. Ik heb geen idee waar het vlees vandaan komt, het is ook erg goedkoop, maar de kwaliteit daarentegen is erg goed.

Ik proef dus liever beter vlees(mooie structuur, weinig water verlies, lekker mals) dan dat ik voor een stickertje meer betaal. Uiteindelijk proef je aan het vlees of het goed is behandeld en dat vind ik belangrijk. De prijs maakt me dan ook minder uit, goed vlees is gewoon het geld waard.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 11:35

Bedankt allemaal! We hebben voldoende resultaten!