Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gucci_ schreef:Heb 2 hbo studies (Leisure management & bedrijfseconomie) geprobeerd, was niet zo moeilijk... Daar moest ik idd een 21 plus toets voor doen. Ik ben meer van de theorie dan praktijk. Zou graag iets met talen willen doen, detailhandel of met dieren. In ieder geval niet werken in de zorg, techniek, onderwijs of kunst.
, iets met dieren is veelste algemeen net als talen ook geen droog brood in te verdienen.
kwii schreef:Ik ken je situatie, is erg vervelend. Ik dacht goed te weten wat ik wilde, en ben naar het mbo te gaan. Dat was toch niet echt een succes en ik ben nu alsnog bezig met de havo. Als ik m'n examens heb ben ik alweer 22 jaar. Als je wat informatie wil over hoe ik dit beleeft heb op de vavo mag je me pb'en.
Ik raad je heel erg aan om inderdaad een beroepskeuzetest te doen. Het geeft echt niet alle antwoorden, en soms heb je er niks aan. Maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk!
Bedenk voor jezelf wat je leuk lijkt, stippel een route uit over hoe je er gaat komen.
Ik weet nog steed niet wat ik wil, daarom heb ik een vrij brede hbo opleiding gekozen. En dan zie ik daarna wel verder
xCarpediem schreef:Ik ben het eerlijk gezegd ook met Bonny en studiemiep eens. Als jij graag een diploma wilt halen op HBO- of VWO-niveau, dan zal je daar iets voor moeten doen. Een diploma komt niet zomaar aanwaaien als je thuis op de bank 'wat boeken leest'. Ik lees eerlijk gezegd ook weinig motivatie in je berichten en een zeer negatieve houding, denk je dat je dan genoeg discipline hebt om een thuisstudie te doen?
. Zorg is echt TOTAAL niks voor mij en dieren heb ik geprobeerd, maar nadat ik de papiertjes binnen had, meteen die richting uit de weg gegaan. Nu al heel wat jaartjes helemaal happy in de transportwereld
.
. Mazida schreef:Wat een negatieve reacties allemaal. Het is juist goed dat je je uit vermoeidheid aan het komen bent en een thuisstudie geeft je ook wat om handen. Hbo is lastig te volgen uit alleen boeken want je zult inderdaad stage moeten gaan lopen. Wellicht kun je via NHA, NTI of LOI vwo-vakken volgen en wellicht zelfs een vwo-diploma halen? Of anders een leuke taalcursus. Als je goed uit boeken kunt leren zou je bijvoorbeeld een cursus Duits kunnen volgen. Heb je later ook nog plezier van. Snap trouwens niet dat iedereen een thuisstudie afkraakt. Heb er meerdere cursussen gedaan en wordt eigenlijk alleen maar gewaardeerd, wel als aanvulling op mijn hbo-opleiding, maar krijg louter positieve reacties. Vaak vindt een werkgever het juist van doorzettingsvermogen getuigen als op eigen discipline een thuisstudie afrondt.