Ik heb eerst ruim anderhalf jaar aan een stuk via Randstad Uitzendbureau gewerkt. Daar zat ik dus op een gegeven moment in de Plusregeling. Mijn pensioen liep toen bij Flexsecurity. Toen heb ik aansluitend 7 maanden gewerkt via YoungCapital. Mijn pensioen liep daar via Stipp (Stichting Pensioenfonds voor Personeelsdiensten). Daarna heb ik 9,5 maanden thuis gezeten en toen ben ik weer via Randstad Uitzendbureau aan het werk gegaan. Daar heb ik 30 weken gewerkt; tot 10-07-2015. Dit was allemaal ABU cao.
Sinds 1 maart 2016 werk ik weer via een uitzendbureau, nu via de NBBU cao. Nu lijkt mij dat ik recht heb op pensioenopbouw volgens de Basisregeling, want ik ben langer dan 26 weken uit dienst geweest, maar minder dan 52 weken. Ik doel dan op Bijlage 11 artikel 13.
Of heb ik recht op de Plusregeling omdat ik aan 10 a, b en c voldoe?
Of heb ik helemaal geen recht op pensioenopbouw de eerste 26 weken, zoals mijn intercedent zegt,
‘’In fase 1 heb je geen recht op pensioenopbouw. Dit start pas in fase 2. Er is een uitzondering op deze regel indien in het afgelopen jaar, minimaal 26 weken bij een ander uitzendbureau hebt gewerkt en daar pensioen hebt opgebouw via Stipp. Op je inschrijfformulier staat aangegeven dat je geen pensioen hebt opgebouwd bij Stipp, klopt dit? Als je bij Stipp wel pensioen hebt opgebouwd, dan ontvang ik graag een pensioenoverzicht, zodat wij kunnen kijken of we deze over kunnen nemen.’’

Link naar de hele CAO: https://www.nbbu.nl/app/uploads/2015/05 ... i-2016.pdf (pensioen begint op pagina 72).