Binnenkort heb ik sollicitatiegesprekken voor de opleiding tot operatieassistent. Deze praktijkopleiders komen op school en bij deze 3 ziekenhuizen mag je op gesprek. Het is de bedoeling voor de tijd een brief op te sturen zodat deze mensen een beeld van je krijgen.
Nu ben ik bezig met deze sollicitatiebrief en kan wel wat hulp gebruiken. Ik weet niet goed wat ik nog toe kan voegen aan deze brief, vind m erg kort, en evt spelfouten. Dus alle hulp is welkom
De brief ;
Geachte …
Voor mijn opleiding tot operatie assistent ben ik op zoek naar een stageplek. Ik hoop deze stage bij jullie te kunnen volgen.
Ik heb voor deze opleiding gekozen, omdat ik mij enorm facineer in het menselijk lichaam. Daarnaast spreekt mij het werken in een team ontzettend aan. Samen er voor zorgen dat de gezondheid van de patiënt verbeterd wordt!
Ik heb het afgelopen jaar twee maal een week stage mogen lopen op de operatiekamers van het Medisch Spectrum Twente en het ZGT te Hengelo. Deze weken hebben mijn keuze deze opleiding versterkt. .
Ik vind mezelf een geschikte operatie assistent. Ik ben erg flexibel, nuchter en stressbestendig, daarnaast wil ik heel graag in een team werken!
Ik kijk uit naar het gesprek, zodat ik mijn motivatie voor deze opleiding verder mondeling kan toelichten.
dankjullie wel alvast!

Nog even enorme uit je brief halen. En dan heb je in elk geval de gelegenheid om je bij een face-to-facegesprek te onderscheiden van de rest door je voor die gesprekken alvast wat te verdiepen in het ziekenhuis waar je op gesprek gaat.
, maar misschien heb je alsnog wat aan deze tips