Wisselen van opleiding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Evercreek

Wisselen van opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 15:08

Hallo allemaal,

Ik volg nu de praktijkroute op het Friesland College in Drachten (BOL), ik loop nu sinds een week stage en vind het er nu al erg leuk. Echter vind ik het stukje school erg onduidelijk. Wij hebben geen 'gewone' lessen, alleen workshops waar je jezelf voor moet inschrijven. Dit heb ik vorige week Vrijdag braaf gedaan en kende de lerares wel, dus ik wist ook bij wie ik me moest melden. De workshop zou om 1 uur beginnen, dus ik ben kwart voor 1 richting lokaal gelopen. Aangekomen zag ik dat beide lokalen bezet waren en de lerares die ik moest hebben voor die workshop pleite was. Nergens te vinden.. Ik ben toen maar weer naar huis gegaan maar nu was het vandaag dus weer gebeurd. Ook was er vandaag niemand van mijn schooljaar aanwezig.

De praktijkroute houdt in dat je je eigen uren kunt invullen, je doet 15 uur stage, 15 uur theorie en 10 uur zelfstandig. Hoe je ze invult mag je zelf weten als je maar op die uren komt. Dus ik had in het hoofd, twee keer per week school en twee keer per week stage zodat ik een dag extra 'weekend' heb.
Onze school hebben we in een verzorgingshuis, dus echt school kun je het niet noemen.
We hebben net vijf weken introductie gehad, wat wel te doen was. Opdrachten die we kregen waren makkelijk en binnen een week af, dus de rest van de weken had ik weinig te doen maar ik was gelukkig wel met andere klasgenootjes. Nu de introductie voorbij is zie ik ze niet meer, en dus ben ik nu alleen.

Ik had mezelf voor vandaag ingeroosterd van 8:30 tot 16:00 waarvan ik van 13:00 tot 14:30 die workshop zou moeten hebben. Ik ben nu om half twee naar huis toegegaan omdat ik het even niet meer zie zitten, niemand van mijn 'klas' was er en ik wist gewoon niet meer wat ik nou met die workshop aan moest.
Ik had vanmorgen een uurtje nodig voor mijn theorie en daarna heb ik maar op facebook gezeten, film gekeken en uit mijn neus zitten vreten. Ik verveel me vreselijk op school en begin er ook steeds minder van te snappen op deze manier.

Nu mijn vraag, doorbikkelen en maar zien hoe het loopt, of zou ik kunnen wisselen van de praktijkroute naar de regulierenopleiding en dan voor volwassenen (als dit kan)?
Ik wil deze opleiding erg graag halen omdat ik met mijn vooropleiding totaal geen werk kan vinden, daarbij heb ik de studiefinanciering nodig om rond te komen. Dus helemaal stoppen is geen optie.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Wisselen van opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:12

Eerst maar eens bij je mentor of de betreffende leraar aan de bel gaan trekken, waarom die workshop niet doorging?

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 15:27

Ik heb mijn coach gemaild of die morgen ook tijd heeft om even om de tafel te zitten, dan moet hij me alles maar opnieuw uitleggen. Normaal had ik die vrijdag maar wil dit snel uit de weg hebben anders kan ik er niet om slapen :')

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:11

Euh, je bent maar gewoon naar huis gegaan? Waarom niet naar de lerarenkamer gelopen om te zien of de lerares daar was? Of bij de administratie gevraagd of ze wisten waar ze was?

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 17:40

Er is één kamertje waar de leraren zitten en daar was ze ook niet. De andere leraren die daar wel waren wisten ook niet waar ze was.
Ik ben heus niet zomaar naar huis gegaan, maar ik had niks meer te doen en een huishouden te runnen; dan is de keus snel gemaakt.