Ik heb een vraagje, niet voor mijzelf maar voor mijn vriend. Hij werkt nu in de horeca, als manager, maar daar ligt zijn hart niet. Hij heeft al een paar opleidingen gevolgd, in de richting van auto verkoop en game design, maar niets afgemaakt omdat het hem toch niet ligt. De laatste tijd probeert hij dus uit te vinden wat hij wil en nu viel het mij op dat hij altijd als we in de auto zitten dingen uitlegt en verteld. Dus toen heb ik hem gevraagd of het hem wat leek om rij-instructeur te worden en dat leek hem wel wat. Nu kwam hij alleen met dat je dan 5 jaar je rijbewijs zou moeten hebben, maar dit kan ik niet zo terug vinden. Hij werkt zelf vaak eerder 50 dan 40 uur in de week en hij is er niet fanatiek mee bezig dus ik probeer informatie voor hem in te winnen. Mijn vraag is dus eigenlijk: wat zijn de eisen om instructeur te worden en wat zijn jullie ervaringen met opleidingen hiervoor?
Dan heb ik vast verkeerde zoektermen gebruikt, dank je! Je hoeft dus niet 5 jaar een rijbewijs te hebben, dat scheelt alvast weer. Ik kon wel verschillende opleidingen vinden, is er iemand die ervaring heeft met een opleiding en deze kan aan- of afraden?
Bedenk je wel goed of je dit wilt, er zijn momenteel meer rijscholen dan frituren. De concurrentie is moordend.
Wellicht zou je vriend kunnen kijken voor loondienst rijinstructeur. Hier in de buurt kan dat bijvoorbeeld vanuit Osseforth.
Evelienepien
Geplaatst: 20-03-16 22:07
En als zelfstandige zijn (bij goedlopende rijschool) dagen van 8.00 - 22.00 geen uitzondering. Mot je ook kunnen of willen en Je betaalt je scheel aan je lesauto. Wist niet dat er tegewoordig meer friettenten zijn dan rijscholen! Dan zal 1e zin niet zo snel meer voorkomen, vermoed ik... Iig succes voor hem en zijn zoektocht!
miekel92
Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-16 19:10
Bedankt voor de antwoorden allemaal! Hij is er nog niet zeker van dat hij het wil, dus dan is het juist fijn om extra informatie te krijgen:)