Sloom op het werk..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Azara71

Sloom op het werk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 16:05

Hallo allemaal,

Ik werk nu alweer 2 en een half jaar, het is best wel interessant werk. Ook al zijn er soms momenten dat ik denk wat doe ik hier ?!

Nu heb ik een probleem waar ik maar niet vanaf kom ..

Na het eten ben ik zooooo sloom ! Ik kom er maar niet uit ! Of ik nou veel eet, of weinig, ik blijf sloom.

Dag in dag uit zitten we voor de computer wat al niet goed is, tussen de middag ander half uur pause en dan blijf ik op kantoor (is te ver rijden naar huis) en kijk netflix terwijl ik aan het eten ben.

Maar als we dan om twee uur weer aan de slag gaan heb ik helemaal geen concentratie meer, maak ook nog wel eens foutjes maar vooral, ik ben het zat om binnen te zitten. Mijn vader heeft mij al geadviseerd om een rondje te gaan lopen tussen de middag maar tot nu toe heb ik dat niet gedaan.

Dus nu mijn vraag ! Wat doen jullie tussen de middag, of na het eten als je weer aan de slag moet ?

:D :o

Ollie23

Re: Sloom op het werk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:10

Zo min mogelijk suiker in je voeding zodat je idd niet inkakt. Of tussen de middag een kleine portie en later om 15.00 uur nog een stuk fruit oid.
En idd lekker naar buiten, daar knap je altijd van op.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:11

Een rondje lopen helpt écht, doen! :j Alleen maar kantoorwerk is niet goed voor een mens, en frisse lucht maakt je hoofd veel helderder. Heb je op kantoor ook een raampje open? Bedompte, warme kantoorlucht zorgt ook voor een sloom gevoel. Misschien kun je af en toe ook even staand werken? Zitten is het nieuwe roken zeggen ze, dus afwisselen in houding is ook erg goed.

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:13

Ik merk dit zelf ook tijdens mijn 8weken stage op kantoor.
Door een rondje te gaan wandelen kun je even rustig nadenken dan jezelf vol te pompen met de gedachte dát je moet nadenken.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:15

Wandelen! Deed ik ook altijd tussen de middag. Doet echt wonderen. Op een gegeven moment werd ik zelfs chagrijnig dat het regende want dan miste ik mijn rondje..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:16

Mijn man gaat altijd met enkele collega's een blokje om.
Weer of geen weer (hoe slechter het weer, hoe korter het rondje :+ ).
Anders houden ze het echt niet vol om 8 uur per dag naar meerdere schermen te turen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:19

Wandelen inderdaad. Ik doe in de ochtend een rondje en in de middag (2x 10 minuten) en het houd mij gewoon stukken scherper. Echt even achter die computer weg. En het is nog goed voor je gezondheid ook.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:21

Wij gaan elke dag een rondje lopen. Als ik dat niet doe ben ik ook duf in de middag.
Dus hoppa, broodje in je hand, jas aan en lekker naar buiten!

Soms als het heel slecht weer is blijven we binnen maar dat zijn dan ook de baaldagen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:54

Anderhalf uur pauze? Dan kun je véél meer doen dan alleen Netflix kijken. Trek erop uit, het dorp/de stad in, ga een rondje lopen of fietsen, haal alvast de avondboodschappen, voor mijn part ga je naar de kapper om je dooie punten weg te laten halen, als je maar uit dat kantoor weggaat! De hele dag in dezelfde atmosfeer en houding naar een scherm zitten te staren is echt funest voor je concentratie, en ik spreek ook uit ervaring.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:57

Goed verdiepen in je voeding en echt een stukje lopen tussen de middag, veel kantoren hebben een zeer slecht luchtkwaliteit. Dus zorg voor frisse lucht!!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:51

Ik snap echt niet waarom je Netflix gaat kijken als je de hele dag al naar een beeldscherm moet turen := logisch dat je sloom wordt.
Je kan beter iets totaal anders gaan doen, wandeling, sporten etc. Je kunt zoveel doen in 1,5 uur!

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 18:00

Omdat ik geen internet heb thuis haha Kan alleen op het werk kijken tussen de middag naar mijn serie ... Oeps

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:19

Met de rest eens, go for it, ga iets doen! Weg van je werk en weg van een beeldscherm.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:24

Zoals iedereen zegt; naar buiten! Wandelen, desnoods naar een supermarkt voor een appel als je een doel wil hebben.
Nu zet je de hele dag achter je beeldscherm, daar wordt je super moe van.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:46

Na anderhalf uur relaxed achterover hangen en m'n favoriete serie kijken heb ik ook geen zin meer om te werken. Dat is niet zo'n slimme invulling van je pauze, denk ik. Eerst lekker ontspannen, en dan ook nog anderhalf uur wat best lang is, en daarna moet je weer schakelen naar focus en actief werken. Dat is gewoon lastig. Stop daar eerst eens mee, waarschijnlijk maakt dat al veel verschil. Dan toch maar thuis internet regelen en daar je series kijken. :)