Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
janouk schreef:Is er een ondernemingsraad binnen jullie bedrijf? Bij een verhuizing van het bedrijf is het niet ongebruikelijk dat er een overgangsregeling komt waarin medewerkers gecompenseerd worden voor de nadelige gevolgen zoals bijv. Extra reistijd wordt aangerekend als werktijd en/of vergoeding van de extra reiskosten tegen maximale fiscale vergoeding.
Als er geen or is, kan je je individueel beroepen op goed werkgeversschap en proberen je extra reistijd uit te onderhandelen als werktijd
Lalidan schreef:Je kan ook eerst mee gaan. Bevalt het niet, kan je altijd nog ontslag nemen. Overigens zou ik hoe dan ook wel proberen er gewoon 19 cent de km uit proberen te halen en bij voorkeur zonder carpoolen. Carpoolen is leuk als het zo uitkomt, maar kan je ook een boel tijd kosten. Bovendien, met wisselende diensten kost het je een heel geregel. En wat Janoek zegt, reistijd als werktijd, is ook wel een idee.
Maar nu, zonder meer informatie, opzeggen zou ik geloof ik niet doen.
daffieduck83 schreef:Nu nog niet beslissen om te stoppen, maar ondertussen wel gaan zoeken naar een baan dichter bij huis.