Ik heb me afgelopen week aangemeld als vrijwilliger in het lokale dierenasiel. Morgen is er een kijkdag voor vrijwilligers waar we meer informatie krijgen. Ik ben nu best wel nerveus hoe zoiet in zijn werk gaat. Zijn er hier op bokt misschien mensen die al functioneren als vrijwilliger in een asiel of een gelijksoortig iets die hun ervaringen willen delen?
bedankt voor het lezen!
ik heb gewoon een belletje gedaan en mocht de volgende dag komen proberen, aan het einde van de dag zei ik dat ik het wel zag zitten. Dan een contract getekend(oa dat ik me niet negatief mag uitlaten tegen anderen over het werk
) et voila! Ik weet niet hoe het wettelijk zit maar ik krijg geen vergoeding dus in die zin profiteer je niet van de staat oid.
heb me vrij recent aangemeld en nu 2x geweest om een reeks dieren te fotograferen. De foto's hebben vrij veel succes op Facebook en ik hoop hiermee dieren sneller aan een nieuw baasje te helpen.
heb je zo een scherpe klauw in je hand. Dan vaak nog brood snijden voor de schapen en met de honden gaan wandelen en los laten lopen. Die zijn echt zo blij als ze buiten mogen! Als ik nog wat tijd overheb de katten wat aandacht geven, die sukkeltjes hebben helemaal geen bewegingsvrijheid. En alle ruimtes met nat kuisen daarna. Nu het kittenseizoen nog niet begonnen is kunnen we alles op het gemakje doen. En een babbeltje slaan met de andere vrijwilligers, er komen echt mensen van alle milieus helpen dus dat ik ook interessant.
bij katten straalt het er minder vanaf. Ik werk vooral met de katten omdat de honden toch wel zware arbeid zijn, die hebben ruimz verblijven
Uiteindelijk hem maar meegenomen naar huis, hihi.