vmbo Gieterveen en omgeving

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

windhond

vmbo Gieterveen en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 08:32

Wij zijn van plan een woning in Gieterveen te kopen. Onze dochter gaat volgend jaar naar het middelbaar onderwijs. Nu zijn wij op zoek naar leuke school voor haar. Haar schooladvies is vmbo-bk met leerwegondersteuning. Ook heeft mijn dochter pdd-nos dus moet het allemaal niet al te groot voor haar zijn. Waar gaan de Gieterveners naar school en wie heeft er ervaringen voor mij?

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:23

Hallo,

Ik woon zelf in Gieten, dit ligt naast Gieterveen. In Gieten zelf heb je het Dr. Nassaucollege, dit is een vrij kleinschalige school waar Mavo volledig afgemaakt kan worden, maar vmbo-kb (en havo en vwo) niet. Na het 2e leerjaar moeten leerlingen van het vmbo-kb over naar een andere school. Ik heb zelf op deze school het eerste jaar Mavo gedaan en ben in het 2e jaar doorgestroomd naar Havo (ik moest daar na het 3e leerjaar weg en zit nu in Assen op school. Ik heb overigens kb-tl advies gehad op de basisschool).
Ikzelf vind het Dr. Nassaucollege een erg leuke school en er wordt naar mijn mening ook goed les gegeven.
Maar het is wel lastig dat de opleiding daar niet afgemaakt kan worden.

Daarna zou ze eventueel door kunnen stromen naar Penta in Assen (dit is goed te bereiken met de bus en het is een redelijk veilige fietsroute met veel fietspaden.) Maar dit is wel weer een grote school en ik weet zelf niet hoe hier lesgegeven word, omdat ik hier natuurlijk geen les heb gehad.

Naast het Nassaucollege heb je ook nog het Esdal college, dit zit in Borger, Emmen en nog wat plaatsen. Maar Borger is het dichtstbij. Ik ken iemand die hier op school heeft gezeten (echter kon hij het niveau niet aan, maar heeft met andere dingen te maken en is eigenlijk helemaal niet relevant.) Hij vond dit ook een fijne school, waar goed les gegeven wordt en het is ook redelijk kleinschalig. De opleiding vmbo-bk kan hier als het goed is wel helemaal afmaakt worden, net als de Mavo. Havo en vwo kan ook hier niet afgemaakt worden.

Dit zijn 2 van de scholen die redelijk in de buurt zitten. Maar je zou ook verder kunnen kijken naar bijvoorbeeld scholen in Veendam, Assen, Zuidlaren en eventueel Emmen. :)

Lautje138

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:46

Hallo!

Gietterveen is vrij lang gerekt. Je zou bijvoorbeeld ook eens in Stadskanaal kunnen kijken. Hier wordt tegenwoordig alles aangeboden binnen het middelbare onderwijs inclusief praktijkonderwijs.
Als je meer richting de Stadskanaal kant komt te wonen dan zal het ongeveer 20 minuten fietsen zijn, afhankelijk van welke locatie je dochter terecht zal komen. En deze wegen zijn absoluut veilig te noemen (in hoeverre je een weg veilig kunt noemen) want het fietspad licht langs de drukke doorgaande weg en zal ze ook niet veel door het open veld heen hoeven.
Het is hier zeker de moeite waard om ook eens te informeren!
Succes met de eventuele verhuizing!

Pieneappel

Re: vmbo Gieterveen en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:45

Ik zat in Stadskanaal op school en ik kende wel een aantal die ook in de buurt van Gieterveen woonden. Dit moet dus zeker te doen zijn.

In Stadskanaal worden alle niveaus aangeboden

windhond

Re: vmbo Gieterveen en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 16:33

Oke super bedankt voor jullie info.