Spannende beroepen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Spannende beroepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 20:02

Hallo bokkers,

ik zie wel algemene topics over beroepen, maar niet specifiek over spannende beroepen! Heb jij een spannende en afwisselende baan? Ik wil graag een spannend beroep, geen saaie kantoorbaan. Ook ben ik bezig met een opleiding, maar de stages vallen me een beetje tegen. Veel van hetzelfde, maar dat wordt later wel beter, dan mag je, je eigen stages kiezen.

Nou, brand los!

_mexx_lady_

Re: Spannende beroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:04

Ik studeer verpleegkunde en hoewel de stages in het ziekenhuis iedere dag wel een nieuwe uitdaging te bieden had ging ik me al snel vervelen.
Ik help af en toe een handje bij op een boerderij met melkvee en heb me daar nog geen dag verveeld! Is altijd wel wat te doen en veel werk dus redelijk wat afwisseling!

Ik heb nu zelfs een beetje spijt dat ik verpleegkunde heb gedaan en geen richting in de landbouw.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:05

Politie of Meester in de Rechten :j

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:06

Leuk topic! Ik lees mee.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:09

Ik heb best wel een spannend beroep: brandweer en ambulance :-). Beste job ter wereld :-D

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:10

Interessant onderwerp. Enige tijd terug was een dame uit het programma 'het mooiste meisje van de klas' trauma arts geworden, dat vond ik een zeer afwisselend en spannend beroep. Ze maakte vaak lange dagen en kwam van alles tegen op haar werk. Ik heb respect voor het werk wat ze deed.

(zelf doe ik een studie voor een redelijk saaie kantoorbaan :P )

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:15

Het klinkt spannender dan het is, maar ik werk bij veiligheid en service van de NS als BOA en ben belast met een aantal politietaken op en rond het spoor.

Boetes schrijven, fysieke situaties, aanhoudingen en zelfdodingen zijn een aantal van de dingen die ik mee maak of mee gemaakt heb.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 20:16

Ik wilde altijd graag bij de politie, ik ben rustig is stress situaties en kan dan goed handelen, maar ik denk dat ik het lichamelijk (soort van reuma) en geestelijk (depressies) niet aan kan. Ambulance en brandweer zou denk ik het zelfde probleem worden :(

Ik doe Dier en Managment en heb schapenstage moeten lopen en dit was inderdaad fantastisch <3 Veel spannende dagen gehad en lekker veel zelf mogen doen <3 Nu loop ik stage op een honden pension voor het honden en katten besluit en dat wordt wel een tikkie saai :O Ben bezig voor volgend jaar, een stage in een Nederlandse Dierentuin en ik hoop dat dit afwisselender is :)

Nanne: is dat niet ontzettend heftig? Zelfdodingen enzo lijkt mij geestelijk heel erg belastend :oo

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:17

Ik werk als Persoonlijk Begeleider in een TBS-kliniek. Best spannend zo nu en dan en erg afwisselend en leuk werk :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 20:18

Mijn moeder heeft in de psychiatrie gewerkt, dat is idd best wel spannend zo nu en dan :P Ook in de gevangenis, maar TBS? Dat lijkt me eigenlijk het heftigst van allemaal als ik de verhalen soms zo lees.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:19

:o Laboratorium werk. Elke dag andere kweken. Opletten voor uitbraken van ziektes (MRSA VRE's enzo) etc. Elke dag is weer anders, maar ergens ook gelijk.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:20

Het kan soms best heftig zijn, maar buiten dat is het ook mooi werk om met een cliënt naar bepaalde doelen te werken.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:22

Eclair98, het is inderdaad heftig. Ik kan mezelf er goed voor afsluiten, vaak is het een eigen keuze en dat houd ik mezelf ook voor als ik erbij ben. Ongelukken zijn wat lastiger, maar hoe raar het ook klinkt het is voor mij part of the job. En zoals wij zeggen, het gaat 9 keer goed en bij de 10e keer kan je zomaar knakken. Dit zijn dingen die je situatie per situatie moet bekijken en goed luisteren naar jezelf.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 20:24

Ik ben best wel nieuwsgierig aangelegd Nanne, maar is er dan bijv. ook psychische begeleiding bij jullie op het werk?

Murosch, ik vind het erg knap, ik zou zo iets hebben van ''stik er maar in''. Als je soms hoort wat mensen uitspoken :brr:

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:25

Anesthesie!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:27

Assistent op de huisartsenpost! Enorm afwisselend, en spannend.
Je weet nooit wat je tegenkomt op een avond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:28

Ik werk momenteel tussen de koeien , niet echt spannend te noemen :+

Mij lijkt een dirty job wel wat , putjeschepper erc

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:29

Eclair98, stel gerust je vragen hoor! Ik heb geen moeite om je vragen te beantwoorden. :)
Ja, er is ook psychische begeleiding. Sowieso word je, op eigen verzoek, opgevangen na zo'n situatie en er word een melding in je personeelsdossier gemaakt. Op eigen verzoek, of omdat men om je heen ziet dat het niet goed gaat, kan je verdere professionele hulp krijgen.

Gelukkig heb ik dat tot op heden nog niet nodig gehad.

Heb wel vorig jaar een paar dagen thuis gezeten omdat ik last had van een situatie, maar vaak doet goed slapen ook wonderen. Dit was overigens geen aanrijding, maar een ongeval bij een roltrap.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:45

Zeevarende!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 21:20

Oeeh gaaf, de zee op! Lijkt mij ook wel erg gaaf, maar ik wordt zooo snel zeeziek :P

Nanne, je moet dus best wel sterk in je schoenen staan dus? Ik vind het knap hoor, ook als boksbal dienen, ik zou een keer terug rammen en dan niet te zachtjes ook :P

Ik wil dus eigenlijk een spannend beroep, maar ik ben er niet geschikt voor haha.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:23

Eclair, je moet wel je mannetje staan inderdaad. Ik ben ook bevoegd om geweld te gebruiken hoor, het is niet zo dat ik me laat slaan of schoppen en niks terug mag doen. Wel moet ik er om denken hoeveel en wat voor geweld ik gebruik want ik moet me verantwoorden bij de toezichthouder voor het geweld wat ik gebruikt heb.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:25

Werken een waardetransport, weet niet of je in de buurt van Schiphol woont maar werken op schiphol lijkt mij ook een leuke werkplek, zijn altijd mensen dag en nacht

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:33

Leuk ik volg!

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:07

Ik werk als sociaal begeleidster met niet begeleide buitenlandse minderjarige. Dit wil dus zeggen minderjarige vluchtelingen die naar België gevlucht zijn zonder ouders of voogd.
Ik ben sinds december begonnen (eerste dag dat het centrum open gegaan is) en er zijn sinds dan meer en meer jongeren bijgekomen. Er is plaats voor 144 jongeren in ons centrum.

Het is een zeer uitdagende job met veel afwisseling en elke dag opnieuw is het wel eens spannend op de werkvloer :-D!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:12

Dierenarts in wording, haha!
Nog een jaartje studeren... Maar zelfs tijdens de studie maak je al het nodige mee!